אירוע ההוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בירושלים 2017 (צילום: ארנון בוסאני)
אירוע ההוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בירושלים 2017 (צילום: ארנון בוסאני)

וידאו – מעל 800 נוכחים: התרגשות ודמעות באירוע ההוקרה הגדול

גאווה, נחישות, עוצמה. כ-800 איש מילאו אמש את אולם הנרי קראון בתיאטרון ירושלים. תעודות הערכה הוענקו לשורה של ארגוני הצלה, רפואה וביטחון בעיר

פורסם בתאריך: 3.7.17 12:20

גאווה, נחישות, עוצמה. כל אלו היו רק חלק מהתחושות שליוו את 800 האנשים, שמילאו אתמול, ראשון (2.7), את אולם הנרי קראון בתיאטרון ירושלים ולקחו חלק באירוע ההוקרה הגדול למען כוחות הביטחון, ההצלה והרפואה בעיר, שנערך בהפקת "כל העיר". את האירוע כיבדו בנוכחותם ואף נשאו דברי ברכה ותודה ראש העיר ניר ברקת, מפקד משטרת המחוז ניצב יורם הלוי, בכירי הרופאים מהמרכזים הרפואיים שערי צדק והדסה, נציגי הקרן לידידות, בכירי ארגוני ההצלה מד"א, זק"א ואיחוד הצלה ועוד רבים וטובים. אל האולם נכנסו חיילים וחיילות רבים, שהוזמנו על ידי רכזת פרויקטים קשרי קהילה וצה"ל מורן ברהום. 

 

 

 

אירוע הוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בעיר (צילום: ארנון בוסאני)

אירוע הוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בעיר (צילום: ארנון בוסאני)

 

אירוע ההוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בעיר - מפקד המחוז ניצב יורם הלוי, ראש העיר ניר ברקת, השר זאב אלקין (צילום ארנון בוסאני)

מפקד המחוז ניצב יורם הלוי, ראש העיר ניר ברקת, השר זאב אלקין (צילום ארנון בוסאני)

 

 

במהלך אירוע ההוקרה שנערך על רקע המצב הביטחוני הנפיץ בירושלים, הוענקו תעודות הוקרה לשורה של מוסדות וגופים מובילים בעיר בתחום ההצלה והביטחון. את הערב הנחה יגאל רביד ונחתם על ידי הזמר הזמר קובי אפללו עם הופעה מרגשת. האירוע מתקיים זו השנה השנייה – בשנה שעברה נערך האירוע בחודש יולי 2016.

אל אירוע ההוקרה הגדול הגיעו, כאמור, מאות מוזמנים, כשבמהלך הערב חולקו תעודות הוקרה לגופים ולארגוני הביטחון בירושלים – כבאות והצלה ירושלים, מד"א, זק"א, איחוד הצלה, המרכז הרפואי הדסה, המרכז הרפואי שערי צדק וקופת חולים מאוחדת.

 

***

נמשכת חקירת הפיגוע שבו נהרגה רס"ר הדס מלכא ז"ל 

פארק גוננים: בן 13 הותקף על ידי נערים במוט ברזל 

יערה קץ פיינר "אני לא רואה את עצמי חיה ומגדלת את ילדיי במקום אחר" 

***

פתח את דברי הברכה של האירוע מנהל "כל העיר" אלעד ליפשיץ, שאמר כי ערב זה מתקיים כדי להביע תודה חמה והערכה לכל הכוחות והארגונים העושים למען ביטחון העיר ולמען הצלה של חיים. ראש העיר ניר ברקת דיבר על האופן שבו באירוע טרור הירושלמים רצים לעבר האירוע כדי לסייע ולעזור ולא בורחים ממנו. בין המברכים היה גם השר לענייני ירושלים זאב אלקין ושאול גלברד, מנכ"ל בנק יהב, דיבר על החשיבות בקיום אירוע המוקדש כולו לעבודתם של כוחות הביטחון בעיר. 

 

אירוע הוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בעיר, ראש העיר ניר ברקת (צילום: ארנון בוסאני)

אירוע הוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בעיר, ראש העיר ניר ברקת (צילום: ארנון בוסאני)

 

ניצב יורם הלוי, מפקד משטרת מחוז ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

ניצב יורם הלוי, מפקד משטרת מחוז ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

לאחר הברכות, חולקו תעודות הערכה והוקרה לארגונים השונים. בין מקבלי תעודות ההערכה היה מנהל מרחב ירושלים במד"א תמ"ג שלמה פטרובר, שסיפר על הארגון ודרכי ההתמודדות שלו בשעת לחץ; פרופ' יונתן הלוי, מנהל המרכז הרפואי שערי צדק דיבר עם מנחה האירוע יגאל רביד על עבודת מערך הטראומה  בתקופות קשות; טפסר משנה אייל כהן, מפקד כבאות ירושלים, דיבר על עבודת לוחמי ולוחמות בכל הגזרות בירושלים – הצלה, כיבוי שריפות ובתנאי מזג אוויר קיצוניים כמו סופת השלג הגדולה. בהמשך פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה דיבר עם המנחה רביד על מחלקת הטראומה שעובדת סביב השעון כדי להציל חיים; ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל נאם על התארגנות המשטרה בשלל האירועים והאתגרים העומדים בפני כוחות המשטרה בעיר כמו ירושלים.

 

אירוע הוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בעיר - פרופ' יונתן הלוי (צילום: ארנון בוסאני)

פרופ' יונתן הלוי (צילום: ארנון בוסאני)

 

אירוע הוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בירושלים - פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: ארנון בוסאני)

פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: ארנון בוסאני)

רגעים נוגעי לב ומרגשים מאוד היו כאשר במהלך הערב עלו לבמה נוי קירמה, אלמנתו של רס"מ יוסי קירמה ז"ל ואביו עוזי קירמה. נוי ריגשה את הקהל כשדיברה על האובדן ועל השכול. כזכור, ב־9 באוקטובר 2016, יומיים לפני ערב יום הכיפורים, לוחם ביחידת יס"מ ירושלים רס"מ יוסי קירמה ז"ל, נפל בעת מילוי תפקידו בפיגוע ירי רצחני בציר הרכבת הקלה, בן 29 במותו. לאחר מכן עלה לבמה בן הדוד שימי קירמה ששר שיר שחיבר לזכרו של רס"מ יוסי קירמה ז"ל – "הגיבור האחרון". 

"הכאב שבלב אינו מרפה והגעגועים רק הולכים וגוברים", אמרה נוי קירמה. "נותרו רק דיבורים, מחשבות והרהורים. הניסיונות להחיות אותך בין כה לא הולכים, והחיים ממשיכים. בלילות זה הזמן הכי טוב לעשות חושבים, יש מן שקט שגורם לך לחשוב. לנסות להכיל את הלבד, לנסות להבין את הכל, ואם לא את הכל אז לפחות עוד קצת. איך להתחיל מבראשית, איך להצמיח שורשים ואיך להפסיק לרוץ במעגלים. רוצה לשמוע את קולך מתגלגל בלשונות רבים רוצה לראות את דמותך בעיני רבבות של אנשים ושלא ישכחו לעולם איך נתת להם הזדמנות לחיים".

עוזי קירמה, אביו של רס"מ יוסי פנה לנוכחים ואמר: "היום אני נמצא כאן עומד בפני כוחות הביטחון וההצלה ומספר לכם על יוסי בני, הלוחם, הגיבור שנפל בקרב. לבי השבור מתמלא גאווה כשאני רואה אתכם פועלים ברחבי העיר".

 

וידאו – "הגיבור האחרון" – שיר לזכרו של רס"מ יוסי קירמה ז"ל 

אירוע ההוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בעיר - נוי קירמה ועוזי קירמה (צילום: ארנון בוסאני)

נוי קירמה ועוזי קירמה (צילום: ארנון בוסאני)

 

 

אחריו עלה טל שאול, מנהל מחוז ירושלים בקופת חולים מאוחדת, שסיפר על שירותי הקופה בעיר; הדס צרפתי, מהקרן לידידות, דיברה על עבודת הקרן שעוזרת ותורמת מזמנה ומכספה על מנת לעזור בשעות הקשות לאוכלוסיות בעיר; מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים נציג ארגון איחוד והצלה סיפר על ההשפעה המכרעת שיש בהגעה מהירה לפצוע עם ציוד מקצועי מתאים. יהודה משי זהב, יושב ראש זק"א סיפר על ההגעה לזירות הקשות ביותר והציג סרטון מרגש של הארגון על עבודת המתנדבים והפעילים. לבסוף, אל"מ רמטין סבטי מפיקוד העורף דיבר על עבודת החיילים בירושלים.  כאמור, בסוף הערב הופיע הזמר קובי אפללו, עם צוות נגנים, והעניק הופעה מצוינת עם שלל שיריו שריגשה את הקהל.

 

 

אירוע ההוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בעיר - יהודה משי זהב (צילום: ארנון בוסאני)

יהודה משי זהב (צילום: ארנון בוסאני)

 

 

אירוע הוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בעיר - טל שאול ויגאל רביד (צילום: ארנון בוסאני)

טל שאול ויגאל רביד (צילום: ארנון בוסאני)

 

אירוע הוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בעיר, קובי אפללו (צילום: ארנון בוסאני)

אירוע הוקרה לכוחות הביטחון וההצלה בעיר, קובי אפללו (צילום: ארנון בוסאני)

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר