(צילומים: רויטרס AMAR AWAD, דוברות משטרת ישראל)
(צילומים: רויטרס AMAR AWAD, דוברות משטרת ישראל)

הפיגוע הרצחני בשער שכם: כתבי אישום נגד מסיעי המחבלים

היום יוגשו כתבי אישום בגין גרימת מוות ברשלנות כנגד תושב מזרח העיר ותושב השטחים, שהסיעו את המחבלים שביצעו את הפיגוע בו נרצחה לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא ז"ל

פורסם בתאריך: 12.7.17 09:19

היום, רביעי, יוגשו כתבי אישום בגין גרימת מוות ברשלנות כנגד תושב מזרח ירושלים ותושב שטחים, שהסיעו את המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני, סמוך לשער שכם בו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל.

 

במשטרה מציינים כי כתבי האישום מוגשים בתום חקירה מאומצת ומורכבת. "במהלך החקירה נאספו ראיות לפיהן הצלחנו להתחקות אחר מסלול הגעתם של המחבלים מהשטחים לירושלים", מספרים במשטרה, "ועד שביצעו את הפיגוע הרצחני. כל מי שמסיע שוהים בלתי חוקיים לתוך שטחי ישראל צריך לדעת ולצפות שביניהם עלול להיות מפגע שמבקש לבצע פיגוע טרור והמשמעות היא שברמה מסוימת הינו שותף לפיגוע ולתוצאותיו הקשות".

 

זירת הפיגוע בשער שכם שבו נרצחה רס"ר הדס מלכא ז"ל (צילום: רויטרס AMAR AWAD)

זירת הפיגוע בשער שכם שבו נרצחה רס"ר הדס מלכא ז"ל (צילום: רויטרס AMAR AWAD)

כזכור, מיד לאחר הפיגוע עצרו חוקרי היחידה המרכזית תושב עיסאוויה כבן 52 החשוד שהסיע את המחבלים לירושלים. כמה ימים לאחר מכן עצרה המשטרה את תושב השטחים, בחשד שארגן וריכז את קבוצת המחבלים, אשר נסעה ברכבו של החשוד מעיסאוויה לירושלים. מהחקירה ביחידה המרכזית עולה כי החשוד, תושב עיסאוויה, הגיע עם רכבו לשטחים לאזור רמאללה יום קודם לפיגוע, יום חמישי 15.6.17, שם העלה לרכבו תושבי שטחים שאינם בעלי אישורי כניסה לישראל , בהם שלושה מחבלים, אותם הסיע לירושלים להתפלל בהר הבית ברמדאן. מעצרם של השניים הוארך מעת לעת.

 

רס"ר הדס מלכא ז"ל, בת 23 במותה, נלחמה עם המחבל שדקר אותה ונפצעה אנוש, הרופאים נאבקו על חייה אך נאלצו לקבוע את מותה. היא הותירה אחריה הורים, שני אחים ושלוש אחיות.

רס"ר הדס מלכה (צילום: משטרת ישראל)

רס"ר הדס מלכא (צילום: משטרת ישראל)

"יודגש כי זה הפיגוע השלישי שהמשטרה הצליחה לבסס תשתית ראייתית", מוסיפים במשטרה, "ותוך שיתוף פעולה עם הפרקליטות , להביא לדין בגין עבירת גרימת מוות ברשלנות מסיעי שוהים בלתי חוקיים, תושבי מזרח ירושלים, שהסיעו ברכבם לישראל תושבי שטחים שביצעו פיגועי טרור רצחניים. המשטרה מדגישה כי תגיע לכל מי שידו היתה מעורבת בכל דרך, בין במישרין ובין בעקיפין,  בפיגועי טרור ותפעל למצות עימו את מלוא חומרת הדין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר