טל מסטודיאן (צילום: חנה עזריאל)
טל מסטודיאן (צילום: חנה עזריאל)

טל, חיילת עם צרכים מיוחדים ממעלה אדומים, בטייסת חיל האוויר

מרגש - טל מסטודיאן, 20, ממעלה אדומים, חיילת עם צרכים מיוחדים, קיבלה את אות נשיא המדינה: "אני מורעלת על הצבא, גם אם זה קשה אני פשוט עושה את זה ובגדול"

פורסם בתאריך: 7.6.17 09:55

טל מסטודיאן (20) ממעלה אדומים, חיילת עם צרכים מיוחדים, שהתגייסה לצבא בזכות עמותת "גדולים מהחיים" קיבלה אתמול, ג', את אות הנשיא. "אני מורעלת. זה חוויה לתרום למדינה, זה עושה טוב גם למדינה שלי, העיקר לתרום למדינה", מתארת מסטודיאן בשיחה עם "כל העיר".

 

טל מסטודיאן

טל מסטודיאן

 

מסטודיאן, לפני גיוסה לצה"ל, היתה מופנמת ובזכות גיוסה לצבא היא צברה ביטחון והחלה לחייך ולהכיר אנשים, כיום היא משרתת בפלמחים, בטייסת מסוקים של חיל האוויר. "אני עובדת במחשבים בטייסת מסוקים ועוזרת לאנשים בקורס טייס", היא ממשיכה ומצארת, "אני גם עובדת עם טייסים. אין לי תפקיד קבוע, אם המפקד אומר לי לעשות משהו, אני עושה הכל".

 

נשיא המדינה עם חיילי גודלים מהחיים (צילום: חנה עזריאל)

נשיא המדינה עם חיילי גודלים מהחיים (צילום: חנה עזריאל)

איך הצלחת להגיע לחיל האוויר?

"התחלתי להתנדב בגיל 19 בחיל האוויר ולפני חודשיים התגייסתי לצבא כחיילת רציתי להגיע לצבא וקיבלתי את זה, זה היה החלום מגיל קטן. הייתי רואה סרטים, על מלחמות, על צה"ל, רציתי להיות בחיל האוויר וגם קיבלתי את זה. זה גם היה החלום שלי. המדים, לעבוד. יש לי מוטיבציה מאוד גבוהה".

 

טל מסטודיאן (צילום: חנה עזריאל)

טל מסטודיאן (צילום: חנה עזריאל)

 

 

***

בית חולים השדה בגן סאקר: תלמידי תיכון דרור תומכים

קרית היובל: המתנ"ס ובריכת טיילור בסכנת סגירה

בעקבות הפרסום ב"כל העיר": פונו בבית הכרם הקרוונים ללא היתר

 

***

 

מה המסר שלך למי שרואה אותך היום?

"אם אתם רוצים להגשים חלום אפשר הכל. לא לדחות. רק  רציתי להתגייס לצבא והפרויקט 'מגשימים חלום' עזר לי כי הוא הגשים לי את החלום ממש. אם לא הפרויקט לא הייתי מתגייסת אלא עושה שירות לאומי. אני ילדה רגילה, והחלום שלי היה להתגייס לצה"ל ונלחמתי להגשים אותו, היום אני מורעלת על הצבא, גם אם זה קשה אני פשוט עושה את זה ובגדול. מגיל קטן נלחמתי על החלום שלי. אסור לוותר".

לצד מסטודיאן, בטקס המרגש שנערך בבית הנשיא, קיבלו עוד 19 חיילים וחיילות תעודות וסיכות הצטיינות מנשיא המדינה ראובן ריבלין, ממזכירו הצבאי של הנשיא אל"מ בועז הרשקוביץ, ורס"ן ריקי גולן, בעלת שיתוק מוחין שהיא חלק מהנהלת תוכנית "גדולים במדים" ובמסגרת תפקידה  בצבא היא ראש מדור הטמעה במשאבי אנוש בצה"ל ואחראית על גיוסם של  מאות צעירים בעלי צרכים מיוחדים. מדובר ב- 20 צעירים מכל רחבי הארץ עם צרכים מיוחדים ברמות שונות, מתוך 350 חיילים בעלי צרכים מיוחדים הלוקחים חלק בתוכנית "גדולים במדים" במימון JNF ארה"ב, שהתגייסו לצה"ל כחלק מהרצון להיות חלק מהחברה הישראלית ולממש את חובת הגיוס, שאינה חלה עליהם כלל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר