ד"ר מורית בארי, מנכ"ל בית החולים אלי"ן (צילום: בית החולים אלי"ן)
ד"ר מורית בארי, מנכ"ל בית החולים אלי"ן (צילום: בית החולים אלי"ן)

"נשים טובות מאוד בלהילחם למען רעיון ופחות למען עצמן"

ד"ר מורית בארי, מנכ"ל בית החולים אלי"ן לילדים עם מוגבלויות שונות, מספרת: "התפיסה שלנו היום היא שלא משנה כמה המצב של הילד מורכב, תמיד עדיף לו להיות במסגרת המשפחתית"

פורסם בתאריך: 8.7.17 19:17

"ניהול נשי הוא הרבה יותר גמיש ופתוח לתנאים משתנים", אומרת בשיחה עם "כל העיר"  ד"ר מורית בארי, מנכ"ל בית החולים אלי"ן  – מוסד שיקומי לילדים ולנוער עם מוגבלויות שונות הפועל בקרית היובל. "הגמישות המחשבתית של האישה גורמת לה לראות את המערכת בצורה הרבה יותר רחבה. אלי"ן הוא מרכז שכבר שנים פועל בניהול נשי, הרבה מנושאות התפקידים הן נשים. נשים שואבות סיפוק מהצלחה ואחריות ופחות מההכרה בתפקיד, בנוסף, נשים טובות מאוד בלהילחם למען רעיון ופחות למען עצמן".

 

בית החולים אלי"ן (צילום: בית חולים אלי"ן)

בית החולים אלי"ן (צילום: בית חולים אלי"ן)

 

ד"ר בארי, בת 50, מתגוררת במבשרת ציון, גדלה ולמדה בירושלים. היא נשואה ואמא לשלושה בנים. בהכשרתה היא רופאת ילדים, את ההתמחות שלה היא עשתה במרכז הרפואי הדסה."כשהייתי סטודנטית, בשנה השלישית, הייתי בהריון", מספרת ד"ר בארי, "ואז היה נהוג שאחרי לידה לוקחים שנה הפסקה וחוזרים במחזור הבא. אני לא הסכמתי לסידור הזה, הרבה גבות הורמו, כולל דיקן הפקולטה ובסופו של דבר המשכתי ללמוד במחזור שלי, ומאז לא שואלים שאלות ולא מקשים על סטודנטיות.

 

מדריך העסקים הגדול של ירושלים

אייסלנד – עולם מהפנט של קרח

תחרויות ההוקי של המכביה פתוחות לקהל הרחב 

אלי"ן: פרויקט יזמים צעירים יוצא לדרך 

"אני כבר שש שנים מנכ"ל בית החולים אלי"ן, והסיפוק הוא אין סופי", מדגישה ד"ר בארי. "אנו נותנים שירות רב תרבותי לכלל האוכלוסייה. התפיסה שלנו היום היא שלא משנה כמה המצב של הילד מורכב, תמיד עדיף לו להיות במסגרת המשפחתית. בבית החולים יש 120 מיטות אשפוז, אבל אנחנו מטפלים בלמעלה מ-300 ילדים כל יום".

 

ד"ר מורית בארי ומארק שר, יו"ר דירקטוריון אגודת ידידי אלי"ן (צילום: בית החולים אלי"ן)

ד"ר מורית בארי ומארק שר, יו"ר דירקטוריון אגודת ידידי אלי"ן (צילום: בית החולים אלי"ן)

 

כיצד את מקדמת את החדשנות בבית החולים? 

"הרעיון המרכזי הוא שאנחנו מאמינים שילד צריך להיות ילד, וכל המשחקים וכל האימונים יביאו אותו בסופו של דבר להיות מבוגר עצמאי. בנוסף, בית החולים כל הזמן מתחדש – אנו פותחים בקרוב 'מרחב חדשנות', שבו הולך לפעול מרכז עצום שאין כמוהו בעולם. במרכז אנו 'נתפור' פתרונות טכנולוגיים לילדים שבו נבנה עבורו מכשיר, המצאה, מתקן בשביל שהילד יוכל לתפקד בקלות. יש לנו כאן 500 מטרים של מעבדה ביו-מכאנית עם מדפסות תלת מימד וטכנולוגיה חדשנית ביותר על מנת לבנות פתרונות. מי שיפעיל את המרכז הם מתנדבים, מהנדסים, תרפיסטים שמכירים את הבעיות, אנו רוצים גם שיזמים הרוצים להמציא דברים בנושא שיקום ילדים יעבדו בשיתוף איתנו. המרכז נבנה בשיתוף הביטוח הלאומי, XLN של קבוצת ראות והרשות לפיתוח ירושלים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר