קבוצת האקדמיה של מאמאנט ירושלים
קבוצת האקדמיה של מאמאנט ירושלים

קבוצת האקדמיה של מאמאנט ירושלים: "תחושה אדירה"

עוד ועוד אימהות מצטרפות לליגת מאמאנט הירושלמית. סוזאן שורתי, יו"רית משותפת של מאמאנט ירושלים וקפטנית קבוצת האקדמיה, שעלתה לגמר מחוז ירושלים, מוסיפה: "אל תפחדי להביא את עצמך, זה מביא עצמאות"

פורסם בתאריך: 6.6.17 10:48

מאמאנט הוא ארגון אימהות קהילתי-ספורטיבי-חברתי, שבו חברות אלפי אימהות ברחבי ישראל. מאמאנט ישראל הוקמה בשנת 2005 על ידי עפרה אברמוביץ, במטרה להשריש את תרבות הספורט בקרב אימהות ודרכן להגיע גם לילידיהן, כל זאת תוך מעורבות בקהילה. המוטו של הליגה: "כל אמא יכולה".

כמעט כמו כל טרנד, ליגת מאמאנט ירושלים נפתחה באיחור אופנתי – לפני ארבע שנים בקירוב. בשנים הראשונות הליגה המקומית דישדשה והיה מיעוט נרשמות, אולם בשנתיים האחרונות מאמאנט ירושלים הולכת וצוברת תאוצה, כשכמעט בכל חודש נרשמות עוד ועוד אימהות לקבוצות השונות.

יש לציין כי אגף הספורט בעירייה, בראשות איציק קורנפיין וליאת פיטרו מהיחידה לספורט עממי, מסייע להתפתחות של מאמאנט ירושלים, כשבעונה הבאה הוא צפוי למנף עוד יותר את הליגה המקומית, שהולכת ומתפתחת להיות מהליגות הגדולות בארץ.

הצד הספורטיבי הוא משחק שבבסיסו דומה מאוד לכדורעף, רק שבמאמאנט תופסים את הכדור. "יכול להיות שבכדורעף או בענפי ספורט אחרים צריך רקע או ניסיון, במאמאנט לא וכאן נכנס המוטו שלנו – כל אמא יכולה", מסבירה סוזאן שורתי, יו"רית משותפת של מאמאנט ירושלים והקפטנית של קבוצת האקדמיה. "בנוסף יש את העניין החברתי, שאנחנו תומכות אחת בשנייה בכל מיני דברים ונפגשות גם מעבר לאימונים ולמשחקים. אנחנו אומרות במאמאנט זה הרבה מעבר לרשת".

"כל אמא יכולה" - קבוצת האקדמיה של ליגת מאמאנט (צילום: תהילה כהנא)

קבוצת האקדמיה

 

קבוצת האקדמיה, ששורתי היא כאמור הקפטנית שלה, מתאמנת אחת לשבוע בבית ספר זלמן ארן בשכונת תלפיות. כרגע חברות בקבוצה 14 שחקניות, כאשר זהו פחות או יותר מספר האימהות שרשומות בכל אחת מהקבוצות בעיר. מנעד הגילאים הוא רחב, כששורתי מדגישה כי "ישנן אימהות צעירות בגילאי 30 וישנן גם פנסיונריות בנות 60 פלוס".

הקבוצה עלתה באחרונה למשחק הגמר, זאת לאחר שסיימה את הבית המוקדם במקום הראשון. לאחר מכן, ברבע הגמר ניצחה קבוצת האקדמיה את קבוצת הר אדר, בחצי הגמר גברה האקדמיה על קבוצת בית הכרם 1, כשכעת ממתינות שחקניות האקדמיה למשחק הגמר נגד קבוצת אלון הוותיקה.

יצוין כי משחק חצי הגמר היה מיוחד, בשל העובדה שאת שתי הקבוצות – האקדמיה ובית הכרם 1 – מאמנת מירב מיארה, ושתי הקבוצות התאמנו במהלך העונה ביחד לא מעט פעמים והשחקניות מכירות היטב אחת את השנייה, כך שבסיום המשחק נרשמה התרגשות גדולה וחיבוקים לבביים בין השחקניות.

שורתי, בתור היו"רית המשותפת של מאמאנט ירושלים, מוסיפה ואומרת כי "אין מספיק אולמות בירושלים וזה מאוד קשה. גם המצב הכלכלי בעיר הוא לא פשוט. יש הרבה אימהות חד הוריות אז צריך גם לממן. אם יתנו לנו אולמות במחיר מוזל נוכל לממן השתתפות לעוד נשים שרוצות אבל לא יכולות לעמוד במחיר (2,000 שקל לשנה + ביטוח בסך כ־350 שקל, ל"ב). אנחנו מנסות לערב את העירייה, ובינתיים נעזרים באיציק קורנפיין מאגף הספורט ומליאת פיטרו מהיחידה לספורט עממי, שעושים מאמץ לסייע ובאחרונה גם הסכימו לתת מימון לקבוצות שחקניות ירושלמיות שטסות לטורניר בריגה שבלטביה".

"אימהות מאמאנט ירושלים פעילות מאוד בקהילה", מוסיפה שורתי. "פתחנו באחרונה קבוצה של אור שלום במבשרת, שזה מקום לנערות פגועות. יש להן אימון בכל יום ראשון והמטרה היא לשלב אותן עם קבוצות אחרות. בנוסף ברמה הארצית קבוצה של נערות חוסות, וקבוצה בכלא נווה תרצה, שגם שם יש אימונים פעם בשבוע. פעם בחודש עושים את המשחקים והאימונים עם הילדים של האסירות ביחד. כמו כן, בט"ו בשבט עשינו פעילות במעון לנשים מוכות ולילדים שלהם והיה מאוד מוצלח. אנחנו גם בשלבי תכנון לפתיחת קבוצה בבית צפאפא וקבוצה לנשים חרדיות".

מה המסר שלך לאימהות שרוצות להצטרף?
"כל אמא יכולה ואל תפחדי להביא את עצמך. זה מביא עצמאות, ושעות איכות לעצמך. זה מקום שלך להביא את עצמך לידי ביטוי. כל היום אנחנו סביב הילדים ובן הזוג, סביב העבודה ופה זה נטו בשבילך. כשהילדים ובן הזוג מריעים לך בקהל זאת תחושה אדירה. תמיד אנחנו הולכות למסיבות של הילדים, אבל מה איתנו? פתאום הם שותפים והם חלק מהעשייה הזאת. אצלנו האמא נמצאת במרכז, ואם אני כאמא מבוגרת יכולה לשחק אז הילד שלי גם יכול. משם מתגלגלים לעניינים של בריאות ותזונה".

מייל להצטרפות: [email protected].

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר