שלי יחימוביץ', רמי לוי (צילום: אוליבייה פיטוסי, אמיל סלמן)
שלי יחימוביץ', רמי לוי (צילום: אוליבייה פיטוסי, אמיל סלמן)

שלי יחימוביץ' נגד רמי לוי, ולהיפך: ראש בראש

יחימוביץ': "הוסרה המסכה מעל פניו של מנצל העובדים רמי לוי"; לוי: "ח"כ יחימוביץ' מעולם לא יצרה מקום עבודה אחד ולא העסיקה עובד אחד", הסיפור המלא

פורסם בתאריך: 19.3.17 07:23

הטונים בין ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) לבין איש העסקים רמי לוי, בעלי רשת המרכולים רמי לוי שיווק השקמה, שמכהן גם כחבר מועצת עיריית ירושלים, עלו לשיאים חדשים בשבוע שעבר.

יחימוביץ' פרסמה ביום ראשון, 12.3, חג פורים, בדף הפייסבוק שלה פוסט נגד לוי, וזאת בעקבות פסיקת בית המשפט לעבודה בבאר שבע, בתביעה שהתקיימה בין רשת רמי לוי לבין ועד העובדים שביקשו להתאגד. הפוסט זכה ללמעלה מ־4,500 לייקים, לכ־400 תגובות ולמעלה מ־450 שיתופים.

בין השאר כותבת יחימוביץ': "יש שופטים בבאר שבע וצדק נעשה היום במדינת ישראל. וגם, לכבוד פורים, הוסרה המסכה מעל פניו של מדליק המשואה ומנצל העובדים רמי לוי. בית הדין לעבודה בבאר שבע מטיל עליו קנס עצום וחסר תקדים (מליון וחצי שקלים!) על מהלכיו לחסל את ניסיונות ההתאגדות של העובדים האומללים והעניים ברשת שלו. כשרמי לוי זכה בכבוד של הדלקת המשואה התכווצה לי הבטן. לאורך כל השנים הושטתי סיוע לעובדי הרשת שפנו אלי, מבועתים ומפוחדים. תמיד אמרו לי – תניחי לו, הציבור מת עליו בגלל המחירים הזולים, למה לך להסתכסך. לא שעיתי לעצות האלה ואני לא מצטערת על זה. בזמן שלוי ומשפחתו גרפו רווחי עתק, הם יצרו במו ידיהם עוד צורה אפלה של תת־העסקה ושל עבדות.

שלי יחימוביץ', רמי לוי (צילום: אוליבייה פיטוסי, אמיל סלמן)

שלי יחימוביץ', רמי לוי (צילום: אוליבייה פיטוסי, אמיל סלמן)

בהמשך הפוסט היא מציינת: "היום קבע בית הדין: 'רמי לוי פגע בהתארגנות העובדים באופן קיצוני – תוך פגיעה במובילי ההתארגנות והצרת צעדיהם באופן בוטה'. זה יום חשוב לאלפי העובדים ברשת רמי לוי, מגדולי המתנגדים להעלאת שכר המינימום ולכל הסכם קיבוצי שהיה אמור להעלות לעובדיו את השכר השעתי בכמה אגורות, בטענה הצינית והדוחה ש'כל הכסף יילך לבזבוזים'.

"זה לקח חשוב ומקום לחשבון נפש למי שנתנו לו להדליק משואה. הדברים היו ידועים גם אז", מוסיפה יחימוביץ'. "מקווה שמעכשיו יהיה ברור שמי שעושק את עובדיו, מתנכל להם בשיטתיות, ומנסה, בניגוד לחוק, למנוע מהם להתאגד יחד ולומר 'אנחנו' – לא ראוי לכבוד הזה. כבר הוכח לא פעם שהעוף המפורסם בשקל לא היה ממש כזה אלא יותר סוג של גימיק. אבל חשוב לזכור שלפעמים עוף בשקל הוא עובד בשקל. אדם בשקל. וזה דבר שהוא נורא. גם מוסרית וגם כלכלית".

יחימוביץ' מסכמת את הפוסט בדברים: "אז ברכות לעובדי הרשת, ובכלל לכל אדם שעובד לפרנסתו וקיבל היום מטריית הגנה ראויה, יפה וצודקת מבית המשפט. וכבוד להרכב השופטים בראשות כבוד השופט יוחנן כהן. יש שופטים בבאר שבע".

***

מנגד לוי זועם על הפוסט ומוסר השבוע ל"כל העיר" כי "רשת רמי לוי שיווק השקמה מעסיקה 7,000 עובדים, ובעקיפין מייצרת פרנסה ל־30,000 בתי אב ומשרתת 2.5 מיליון לקוחות בחודש. רמי לוי נבחר על ידי העם להדליק משואה, על היותו פורץ דרך להוזלת סל המזון בארץ בעשרות אחוזים, חולל תחרות ונלחם ביוקר המחייה.

"ח"כ שלי יחימוביץ' מרשה לעצמה לכנות את העובדים בכינויים זדוניים, מכוערים ושיקרים כמו אומללים, עניים, להשתמש במונחים כמו תת העסקה ועבדות. איך היא מעזה לנצל את העובדים ולפגוע בהם? הרעל והשנאה לאנשי עסקים מצליחים, המניעים את הכלכלה, מעוותת גם עיני חכמים! הכל היא עושה על מנת לשאוב הון פוליטי ולקדם את האינטרסים שלה. ח"כ שלי יחימוביץ' מעולם לא יצרה מקום עבודה אחד ולא העסיקה עובד אחד, היא טובה בדיבורים במעשים הרבה פחות! ח"כ שלי יחימוביץ' מדברת בכל הזדמנות על עובדי שכר המינימום, אך מה לעשות שלא כולם חברי כנסת, רופאים, עורכי דין, הייטקיסטים, מנהלי בנקים או מנכ"לים בכירים בחברות – יש גם אנשים שמרוויחים משכורת מינימום. להזכירכם מי שקובע את שכר המינימום אלו המחוקקים שעליהם ח"כ שלי יחימוביץ' נמנית. למה היא לא מחוקקת חוק ומעלה את שכרם?".

לוי ממשיך ומוסר השבוע כי "ח"כ שלי יחימוביץ' צריכה להבין מי שעובד עבור שכר מינימום הוא לא אומלל ולא עבד. אומלל הוא מי שאין לו מקום עבודה לפרנס את בני ביתו. זו לא בושה להרוויח שכר מינימום, אדם קם בבוקר עם חיוך וגאווה למקום עבודה בו הוא מוערך ומשתכר בכבוד, בשכר עבודה בהתאם לצו הרחבה מטיב.

"אני מציע לה שתיקח יוזמה ותדאג להם באמת", מוסיף ומציין לוי, "שתקדם חקיקה שתעלה את שכר המינימום. אבל שתיזהר לא יהיה לה מהיכן לשאוב הון פוליטי ולקדם את האינטרסים שלה. הרי את כל הרווח הפוליטי שלה היא עושה בציניות על חשבון עובדים אלה. זו כנראה הסיבה שהיא בוחרת רק לדבר ולא לעשות דבר. ח"כ שלי יחימוביץ' ממשיכה לשקר ולסלף את העובדות ולא אומרת אמת! מעולם לא התנגדתי להעלאת שכר המינימום, ההיפך הוא הנכון! תמיד קראתי להעלות את שכר המינימום בעשרות אחוזים בחקיקה. וכשנכנס לתוקף הרחבת ההסכם הקיבוצי, בענף הסופרמרקטים, נעניתי וחתמתי ראשון בענף. אבל היא מנסה בכל הזדמנות, בציניות שלה לעוות את העובדות ולייצר מצג בו היא היחידה שדואגת לעובדים.

לסיום מוסר לוי: "נראה לי שח"כ שלי יחימוביץ' התבלבלה. אני לא מתמודד מולה בפוליטיקה, אני אדם פרטי, ואמשיך להיות מי שאני. אמשיך לשרת את הצרכן, אמשיך להילחם ביוקר המחייה, אמשיך לייצר אלפי מקומות עבודה ואמשיך לדאוג לעובדים שלי. אמשיך לעשות ולעשות ולעשות, כי אותי חינכו שצריך לעשות הרבה וטוב וביושר. וכנראה שהיא יודעת רק לדבר ולדבר ולדבר! אז לכבודם של עובדי רשת רמי לוי ולקוחותיה הרבים, אני מודיע כי נמשיך בעשייה הברוכה ולא ניתן לאף אחד להסיט אותנו מדרכנו. ולתפארת מדינת ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר