אילוסטרציה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
אילוסטרציה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הדסה עין כרם: ניתוח ייחודי לשחזור שד

בשיטה הניתוחית החדשה שחזור השד מתבסס על שומן מהבטן התחתונה, במקום שתלי סיליקון

פורסם בתאריך: 22.6.17 14:03

ניתוח לשחזור השד הינו נפוץ למדיי ומהווה הליך משמעותי בחייהן של נשים רבות המבקשות לבצעו, במטרה ליצור שד דומה ככל שניתן לשד הביולוגי, ולצמצם את תחושת הפגיעה בדימוי הגוף ובנשיות, כפי שנתפסת על ידי חלק מהנשים.

ד"ר נטע אדלר, מנהלת השירות לשחזור השד בהדסה, מציינת כי מרבית שחזורי השד בארץ ובעולם נעשים בעזרת שתלי סיליקון, באופן בו מוכנס השתל מתחת לעור. אך יש מקרים שהאישה אינה מעוניינת בהכנסת גוף זר או שעקב סיבות רפואיות לא ניתן להשתמש בשתלי סיליקון בשחזור. במקרים אלו ניתן לבצע את השחזור מרקמה עצמית מהבטן התחתונה, שיטה בה התמחתה ד"ר אדלר, בעת התמחות העל בתחום שחזור השד ומיקרוכירורגיה באוניברסיטת שיקאגו בארה"ב והיא מבצעת אותה בהדסה.

 

***

מחקר: תרופה לסוכרת עשויה למנוע חזרה של סרטן השד 

קמפוס עין כרם: נחנכו חדרי פיתוח תרופות  חדשים  

"הדרך היחידה להימנע מחצבת היא חיסון" 

***

"שחזור שד מהבטן התחתונה, מתבסס למעשה על שומן הבטן התחתונה, המהווה תחליף אידיאלי לרקמת השד שנכרתה – הן מכיוון שמדובר מרקמה מהגוף עצמו והן מבחינת מרקם הרקמה", מסבירה ד"ר אדלר. "קיימים מספר סוגים של ניתוחים להעברת הרקמה מהבטן לצורך שחזור שד: מתלה ה־TRAM – נעזרים באחד משרירי דופן הבטן כאמצעי לשימור אספקת הדם לשומן ועור הבטן התחתונה המועברים לבית החזה לצורך שחזור השד. מתלה ה־DIEP – העברת הרקמה מדופן הבטן התחתונה על ידי הפרדת כלי הדם מהשריר וחיבור כלי הדם האלו לכלי דם בחזה. בשני המקרים, מדובר בניתוחים ארוכים מאוד וכן משך זמן החלמה ארוך יחסית לניתוחי שחזור עם סיליקון, אך היתרונות ברורים: ראשית, מדובר בשימוש ברקמה עצמונית מהגוף וללא שימוש בגופים זרים. בנוסף, כתוצאה משנית, הניתוח יכול לשפר אסתטית את מראה הבטן בנשים עם עודפי עור ושומן שכן באותו ניתוח מסירים את העודפים הללו כמו במתיחת בטן וממקמים את הצלקת לרוב נמוך בקו המפשעה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר