יום מודעות לסרטן השד (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

מחקר: תרופה לסוכרת עשויה למנוע חזרה של סרטן השד

המחקר, בהובלתו של ד"ר אמיר זוננבליק מבית החולים הדסה, התבסס על נתוניהן של מעל 8,000 מטופלות ברחבי העולם

פורסם בתאריך: 12.6.17 09:16

תוצאות מחקר חדש פורץ דרך בהדסה מראות כי תרופה הניתנת לטיפול בסוכרת מסוג 2 עשויה למנוע חזרת סרטן השד. בהדסה מציינים כי המחקר, בהובלתו של  ד"ר אמיר זוננבליק, רופא וחוקר בכיר במערך האונקולוגי של המרכז הרפואי הדסה,התבסס על נתוניהן של מעל 8,000 מטופלות ברחבי העולם. המחקר פורסם בכתב העת לאונקולוגיה קלינית  Journal of Clinical Oncology– אחד מכתבי העת היוקרתיים בתחום זה בעולם.

ד"ר זוננבליק מסביר: "מדובר במחקר על סרטן השד והצפי לחזרת המחלה בקרב מטופלות הלוקות בסוכרת מסוג 2. המחקר התמקד בנשים שאובחנו כסובלות מסוג מסוים של סרטן שד (HER2  חיובי) וכן עם סוכרת שטופלה בתרופה נפוצה שאנו מכירים כ'גלוקופז' על נגזרותיה, זאת לעומת נשים, אשר טופלו בתרופות אחרות. אמנם היו עבודות פרה קליניות בתחום – כלומר ניסו את הנחות המחקר על תרביות ועכברי מעבדה ופחות בנתונים שנאספו מחולות", מדגיש החוקר. "מחקרים אלו הדגימו כי תרופת גלוקופז ונגזרותיה עשויות לעכב את התפתחות הגידול, בעוד הימנעות ממתן התרופה האמורה מגדילה את הסיכון לחזרת המחלה.

 

ד"ר אמיר זוננבליק (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר אמיר זוננבליק (צילום: דוברות הדסה)

 

ד"ר זוננבליק מדגיש כי התוצאות, המסמנות את הגלוקופאז כתרופה המצליחה לצמצם משמעותית את חזרת סרטן השד בקרב חולות סוכרת,  מאפשרות ניהול מיטבי של מחלת הסרטן עבור אותן נשים המתמודדות גם עם סוכרת מסוג 2. "כמובן, חשוב להדגיש כי לא מדוברת בתרופת פלא", מבהיר ד"ר זוננבליק, "אלא בתרופה היכולה לעכב או למנוע חזרת סרטן במקרים מסוימים".

 

***

קמפוס עין כרם: נחנכו חדרי פיתוח תרופות חדשים 

אושרת לסרי, אמא לשני ילדים, מקרית היובל זקוקה להשתלת כליה דחופה

"הדרך היחידה להימנע מהידבקות בחצבת בעיר היא חיסון"

***

 

ד"ר זוננבליק הוא בוגר ביה"ס לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. עם סיום לימודיו התמחה במחלקה האונקולוגית במכון שרת ובהמשך עבר השתלמות קלינית ומחקרית במכון ז'ולס בורדט  וב־ breast international group, מרכז רב תחומי ובית החולים העצמאי היחיד בבלגיה המוקדש לחקר וטיפול במחלות הסרטן.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר