אורלי אדרי (צילום: שמוליק קליין)
אורלי אדרי (צילום: שמוליק קליין)

מקצוע בשחיקה? אחרי 17 שנה במשרד האוצר היא הפכה למורה

אדרי, 45, שמתגוררת בארמון הנציב, עבדה כמנהלת מדור שכר והסכמי עבודה במשרד האוצר והחליטה יום אחד להגשים חלום ולהפוך למורה: "השכר שלי ירד, אבל יש בזה סיפוק גדול"

פורסם בתאריך: 24.7.17 11:38

אורלי אדרי, 45, מארמון הנציב, אמא לשלוש בנות (תאומות חיילות ובת 12), שעבדה 17 שנים כבכירה במשרד האוצר, החליטה להגשים חלום ולהפוך למורה. כיום היא עובדת כמורה בתיכון אורט בית הערבה בארנונה, אחרי שסיימה לימודי הוראה במכללת אפרתה. "בתוך תוכי תמיד, עוד כשהייתי בכיתה א', והיו שואלים אותי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה הייתי אומרת 'מורה'", מספרת אדרי בשיחה עם "כל העיר". "זה משהו פנימי וחזק אצלי שידעתי שאני אלך על זה באיזה שהוא שלב בחיים. אני מורה מקצועית לאזרחות, מתמטיקה והבעה ואני נהנית מכל רגע. אני רק מחכה שיגיע כבר הראשון לספטמבר".

 

אורלי אדרי (צילום: שמוליק קליין)

אורלי אדרי (צילום: שמוליק קליין)

אדרי עבדה במשרד האוצר בתפקיד מנהלת מדור שכר והסכמי עבודה, ובין השנים 2003-2005 אף שימשה כיו"ר ועד ארצי של עובדי משרד האוצר. "במשרד האוצר זה היה משהו אחר, לא היה לי רע, אבל לא היה לי סיפוק אישי", היא מתארת. "גם שעופר עיני שהיה בזמנו יו"ר ההסתדרות ביקש ממני להיות יו"ר ועד העובדים הארצי של עובדי משרד האוצר קיבלתי את זה כמו צ'ופר. נתתי ותרמתי ועזרתי לעובדים והובלתי מאבקים של 100 ימים עיצומים. הייתי רצה מההסתדרות לאוצר, ללא שינה ב-4 בבוקר, וזאת היתה חוויה. בשנים ששימשתי יו"ר ועד ארצי של עובדי משרד האוצר וחברה במזכירות של הסתדרות עובדי המדינה , שר האוצר היה מר בנימין נתניהו והייתי מקבלת ממנו פירגון, הוא היה מזמין אותי לישיבות עבודה".

מה גרם לך יום אחד לוותר על התנאים במשרד האוצר ועל המשכורת ולעבור להוראה?

"השכר ירד, אבל יש בזה סיפוק גדול.  היום זה משהו שאני עושה מבפנים וזה מתפרץ החוצה. זה לא הכסף. גם פקידי האוצר לא מרוויחים הרבה. שכר זה לא הכל בחיים. ושוב – יש בזה סיפוק גדול. אני יודעת שהילדים נהנים לשמוע את מה שאני מלמדת, עם כל הניסיון שעברתי בחיים. כמובן שהניסיון של במשרד האוצר תורם רבות למקצוע אזרחות, ואני יכולה להביע ולהוציא את כל הידע שלי. אני רואה שהילדים מצליחים ומקבלים ציונים גבוהים. אני נהנית מזה שאני גורמת להם להצליח. זה נותן לי הרגשה מאוד – מאוד טובה".

 

אורלי אדרי (צילום: פרטי)

אורלי אדרי (צילום: פרטי)

 

מקצוע ההוראה נמצא בשחיקה – איך אפשר להגיע לכל הילדים בכיתה?

"אצלנו בבית הספר יש תלמידים עם הפרעות קשב וריכוז, יש הרבה ילדים שלא יכולים לשבת וללמוד רצוף. אנחנו נותנים להם אפשרות ללמוד באופן יותר פרטני, בקבוצת קטנות. אנחנו מאוד עוזרים לתלמידם שיצליחו. מגיעים גם בחופשות אם צריך. אצלנו קודם כל זה התלמיד. הוא במרכז. שהוא רואה שאנחנו לא מוותרים לו, ושכל המורים ו'יושבים לו ממש על הווריד', ועוטפים אותו למרות שקשה לו מאוד, בסוף מצליח. אם זה להוציא 12 שנות לימוד ומקצוע או בגרות.".

מה היעד הבא?

"קודם כל אני רוצה להמשיך ללמד. יש לי תואר ראשון בחינוך ובפסיכולוגיה מהאוניברסיטה הפתוחה ותעודת הוראה באזרחות, אני רוצה להוציא את כל הידע שלי החוצה. בשלב יותר מאוחר הייתי רוצה ללכת לקורס ניהול ואולי בעתיד להיות מנהלת בית ספר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר