(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE, נעם פיינר)
(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE, נעם פיינר)

הטור של רני חזון-וייס: קריאה חשובה לכל בעלי העסקים בירושלים

תעסיקו בני ובנות נוער בחופש הגדול - אם אתן/ם בעלי ובעלות עסק ויש לכן/ם אפשרות להעסיק בני ובנות נוער במהלך החופשה – מוזמנות/ים לכתוב אלי ואשמח לעשות את החיבורים

פורסם בתאריך: 10.7.17 15:02

השבוע התפרסמה ב"כל העיר" כתבה על אמא שאין לה את היכולת הכלכלית לממן את חופשת הקיץ עבור הילדות והילדים שלה והם נמצאים בבית רוב הזמן. האמא הזו לצערי אינה יחידה וקיימות משפחות נוספות המתקשות להתקיים במהלך חופשת הקיץ הארוכה המהווה עבורן נטל כלכלי.

 

 

הכתבה הזו תפסה אותי עם סיומו של מרכז למידה שקיימנו בתיכון דרור בשבועיים האחרונים. כשחשבנו על הפתיחה שלו לא ידענו איך התלמידות והתלמידים יקבלו את המחויבות שנדרשה ממי שיגיעו, הרי אם יש משהו שהם חיכו לו זה שהשנה תסתיים ותגיע החופשה הגדולה. לא צפינו שיגיעו תלמידות ותלמידים רבים ולשמחתי מסתבר שטעינו. מי שהגיעו לבית הספר בימים בו מרכז הלמידה התקיים בוודאי הופתעו לראות תלמידות ותלמידים שקועים בלמידה מתוך רצון וחדווה, בשיחה, בתרגול, ביצירה. עשרות תלמידות ותלמידים שהגיעו בשביל החברה, בשביל הלמידה, בשביל התעסוקה, בשביל המסגרת. ההורים שיתפו פעולה ואני מביטה על השבועיים האחרונים וגאה בצוות החינוכי של בית הספר שהוביל את המרכז להצלחה ואפשר לתלמידות והתלמידים המעוניינים בכך מסגרת, למידה ותעסוקה. האמת היא שזה מעלה שאלות נוספות על בית הספר כמקום שמאפשר למידה מתוך חדווה, חברה בקיץ ובימות השנה.

 

בני נוער (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

 

אני שמחה שיכולנו לקיים את המרכז הזה ולוואי והיתה לבתי ספר נוספים האפשרות הזו כי אין לי ספק שיש לכך ביקוש והשאלה שמעסיקה אותי מאוד היא מה תהיה התעסוקה שלהם/ן בהמשך החופשה הבאה עליהם לטובה.

 

 

תלמידה שלי, בת 14.5, מחפשת עבודה למהלך חופשת הקיץ. נערה מסורה, חכמה, יצירתית שמבקשת לקחת אחריות על הזמן וההוצאות שלה. מבקשת לעבוד ולהרוויח, למצוא לעצמה תעסוקה ולמלא את החלל שחופשת הקיץ מביאה איתה. אלא שזה לא פשוט. כמוה בני ובנות נוער רבים המחפשים תעסוקה למהלך החופש הגדול ואם אתן/ם שואלות/ים אותי – בעיני יש כאן משימה חברתית שכולנו יכולות ויכולים להרוויח ממנה. תעסוקה מונעת שעמום ומייצרת עשייה.

 

רני חזון-וייס ויעל ספיר, מנהלת התיכון המשותף כ.א.ן בכפר אדומים (צילום: פרטי)

רני חזון-וייס ויעל ספיר, מנהלת התיכון המשותף כ.א.ן בכפר אדומים אצל הספר (צילום: פרטי)

 

השבוע הייתי אצל הספר שלי נאור נאמן. סוף סוף מצאתי קצת זמן בנחת לקבוע תור לתספורת. הלכתי בידיעה שזמן תספורת הוא זמן לעדכן ולהתעדכן במה שקורה ברחבי העיר ומה המגמות העיקריות בה בימים אלו בדיור, חברה ותעסוקה. השהות אצל הספר שלי היא הזדמנות למפגש עם אנשים ונשים שמגיעות ומגיעים למספרה, מגוון אדיר של גילאים, סוגים ומינים. הזדמנות לשמוע מוסיקה טובה ולדון בסוגיות היום יום. השבוע דיברנו קצת על תעסוקה בחופש הגדול. הספר שלי בדיוק סיפר לי שהתחילה לעבוד אצלו במספרה נערה, תלמידת תיכון בעיר שביקשה להתנסות, לעבוד ולהרוויח. הספר שלי פתח לה את הדלת, היא מרוויחה והוא מרוויח. פתחו את השער, פתחוהו רחב. יש בני ובנות נוער נהדרים שתוכלו להרוויח אותם ומהם ולהפך. תעסוקה לבני ובנות נוער  זו הזמנה לפתוח להם ולהן בכבוד את השער לעולם התעסוקה וממנו כבר כולנו נרוויח ובגדול.

אם אתן/ם בעלי ובעלות עסק ויש לכן/ם אפשרות להעסיק בני ובנות נוער במהלך החופשה – מוזמנות/ים לכתוב אלי ואשמח לעשות את החיבורים.

 

רני חזון-וייס

מנהלת תיכון דרור

האגודה לקידום החינוך

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר