שוטר (צילום אילוסטרציה: אוליבייה פיטוסי)
(צילום אילוסטרציה: אוליבייה פיטוסי)

מאסר בפועל לשוטר סיור שביצע מעשה מגונה באישה

חמישה חודשי מאסר בפועל ופיצוי בסך 22 אלף שקלים הוטלו על השוטר סיור שביצע מעשה מגונה בנוסעת, במהלך בדיקה שגרתית בכביש בגין בעיר

פורסם בתאריך: 25.7.17 12:41

חמישה חודשי מאסר בפועל ופיצוי בסך 22 אלף שקלים הוטלו על שוטר סיור שביצע מעשים מגונים באישה במהלך בדיקה שגרתית בדרך בגין בעיר. שופט בית משפט השלום בירושלים, ד"ר אוהד גורדון, הרשיע את השוטר בביצוע מעשה מגונה, והוסיף לעונש גם ארבעה חודשי מאסר על תנאי.

המקרה אירע לפני קצת יותר משנתיים, אז עצר הנאשם לביקורת שגרתית בדרך בגין בירושלים את הרכב שבו נסעה המתלוננת. לאחר בדיקת הרכב, הורה השוטר לנוסעת להתלוות אליו לניידת לצורך תשאול. על פי כתב האישום, כאשר הגיעה אליו המתלוננת הודיע לה השוטר שעליו לערוך חיפוש על גופה, וזאת בניגוד לדין ולהנחיות המשטרה. במהלך החיפוש הורה לה השוטר לפשוט מעליה את הסוודר שלבשה, וביצע בה מעשה מגונה – הכניס את ידיו מתחת לחזייתה ונגע בשדיה.

בגזר הדין כתב השופט גורדון כי הסיטואציה שבה בחר הנאשם לפגוע במתלוננת מעצימה עד מאוד את חומרת המעשים: פגיעה בידי שוטר במדים, הקשורה בהפעלת סמכויותיו ותוך ניצול בוטה של הסמכות שניתנה בידו, של מעמדו ושל פערי המעמדות בינו לבין המתלוננת. "במעשיו פגע במתלוננת וביזה אותה, ובד בבד ביזה את עצמו ואת שלטון החוק שאותו ייצג כשוטר", כתב השופט.

עוד כתב השופט: "המתלוננת, אשר עוכבה לבדיקה שגרתית, מצאה עצמה קורבן לפגיעה מינית כשהיא ניצבת בודדה אל מול הנאשם, והלה מאלץ אותה לאקטים משפילים. חוסר האונים והקושי להתנגד לתוקף, המאפיינים חלק ממקרי הפגיעה המינית, קיבלו במקרה זה משנה-משקל נוכח חובתה של המתלוננת, כאזרחית, לציית להוראותיו של שוטר ונוכח האופן הבזוי שבו ניצל הנאשם חובה זו לצרכיו המיניים. ביצוע עבירה על החוק, שימוש לרעה בסמכויות ובכוח ופגיעה באזרחית תוך ניצול חובתה לציית לשוטר – כל אלה מערערים את תדמיתה של המשטרה בעיני הציבור כגוף האמון על אכיפת החוק ועל השמירה עליו".

התיק נוהל על ידי עו"ד שקד דהן ונחקר על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר