(צילום אילוסטרציה: גיא נעמתי)
(צילום אילוסטרציה: גיא נעמתי)

מחדל בקייטנה בדרום העיר: ילד בן 7 נשכח בחצר בית הספר

המורה הבחינה בהיעדרו רק לאחר שעה. אמו של הילד טוענת: "הבן שלי היה נעול מחוץ לבית הספר יותר משעה, איפה האחריות של המורה?". העירייה בתגובה: "ניתנה הוראה על ווידוא נוכחות הילדים בתדירות גבוהה יותר"

פורסם בתאריך: 13.7.17 17:11

מה קורה בקייטנות הקיץ במוסדות החינוך בעיר? ביום שני האחרון, 10.7, נשכח ילד בן 7 בחצר בית ספר בדרום העיר, במהלך קייטנת הקיץ. לטענת אמו של הילד, צוות הקייטנה הבחין בהיעדרו רק כעבור שעה.

בשיחה עם "כל העיר" טוענת האם כי "במהלך יום הקייטנה, בסביבות השעה 12:00, חזרו הילדים מסיור בפארק סמוך ויצאו להפסקת צהריים בחצר. בסיום ההפסקה קראה המורה לתלמידים להיכנס לכיתה, אך הבן שלי לא שמע את קריאותיה ונשאר בחוץ, מאחורי השער שננעל על ידי השומר. רק כעבור שעה, הבחינה המורה כי הבן שלי וילד נוסף אינם נוכחים בכיתה".

האם מוסיפה וטוענת כי "באמצע יום עבודה אני מקבלת שיחה מרכזת הקייטנה, והיא שואלת אותי אם לקחתי את הילד שלי הביתה. מיד הבנתי שמשהו לא בסדר. שאלתי אותה – 'יכול להיות שהבן שלי נשכח בפארק?' והיא ענתה שהיא לא יודעת להגיד לי ועדיין מחפשים אותו. שיחת הטלפון ממש הלחיצה אותי ומצאתי את עצמי אובדת עצות. כעבור רבע שעה היא מתקשרת אלי ומודיעה לי שמצאו את הבן שלי בחצר בית הספר. הבן שלי היה נעול מחוץ לבית הספר יותר משעה, איפה האחריות של המורה? אני לא מבינה איך היא לא הבחינה בהיעדרותו של הילד שלי. הוא היה יכול להתעלף, לקבל מכת חום, זה יכול היה להסתיים הרבה יותר גרוע. אני לא אעבור על זה לסדר היום. בית הספר צריך להודות שנעשתה כאן טעות גדולה ולדאוג שמקרה כזה לא יחזור על עצמו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "המקרה הנ"ל הובא לידיעתנו, ומיד לאחריו הנהלים חודדו מול הצוותים החינוכיים וניתנה הוראה על ווידוא נוכחות הילדים בתדירות גבוהה יותר לאורך הפעילות. במקרה המדובר, התלמיד הצטרף בשעת ההפסקה לתלמידים מתכנית קיץ אחרת המתקיימת בבית הספר, ביציאתם אל החצר. לאחר זמן קצר הצוות הבחין בהיעדרו, ובדק מול רכזת התוכנית האם הורי הילד הגיעו לקחת אותו מוקדם מהרגיל. משנענה הצוות שלא, נעשו סריקות והתלמיד נמצא בחצר בית הספר משחק עם ילדים מתוכנית מקבילה".

בהמשך לתגובת העירייה, מנגד, טוענת האמא ומדגישה כי "הבן שלי וילד נוסף ננעלו מחוץ לבית הספר – בחצר, ללא כל יכולת להיכנס פנימה. כמו כן, הוא לא הצטרף לתוכנית קיץ אחרת בהפסקה אלא היה עם הקבוצה שלו בהפסקה. בנוסף, הוא ממש לא נמצא לאחר זמן קצר, אלא לאחר כמעט שעה וחצי בחום אימים – בלי מים ובלי אוכל בחצר בית הספר ובלי שום אפשרות להיכנס חזרה לבית הספר. לא מצאו אותו משחק עם שום צוות מתוכנית מקבילה, אלא היה נעול עם עוד ילד נוסף מחוץ לבית הספר. שניהם בסופו של דבר נכנסו פנימה לאחר שהרכזת שמעה אותם צועקים וקראה לשומר שיפתח להם את הדלת הנעולה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסף חיים אבוחצירא

    חוסר אחריות של ממש כל אחד שהיה בצבא יודע שדבר ראשון יש מצבת נוכחים ובכל מסדר מקריאים את השמות בכדי לדעת שכולם נוכחים ! אז בבית ספר שמדובר בילדים קטנים קל וחומר שצריך לנקוט משנה זהירות ולבדוק יותר זאת חוסר אחריות של ממש ויותר מכך אני מזועזע מחוסר לקיחת האחריות ולומר שהילד היה עם קבוצה אחרת כי בכך אתם רק מוכיחים כפליים את חוסר האחריות גם של הקבוצה השנייה שלטענתכם הילד היה עמם ואף אחד מהאחראים אינו טרח לדווח במשך כל כך הרבה זמן שיש שני ילדים שאינם מן הקבוצה ממש תמוהה הרי כל מורה או מחנך מבין שמשהו אינו כשורה אם ימצא אצלו ילד שאינו שייך אליו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר