הפגנת התלמידות וההורים מבית הספר נווה עציון
הפגנת התלמידות וההורים מבית הספר נווה עציון

מאבק ההורים בנווה עציון נגד העברת ביה"ס לחינוך החרדי מחריף

אחרי השבתה של יומיים, התלמידות וההורים הפגינו נגד החלטת העירייה להעביר את בית הספר מבית וגן לקרית היובל, ולפתוח במקום מוסד לימודי חרדי: "כל זה כנראה כדי לרצות גורמים בחינוך החרדי שלוטשים את עיניהם למבנה"

פורסם בתאריך: 18.6.17 11:19

ההורים בבית הספר נווה עציון מחריפים את המאבק נגד החלטת העירייה להעביר את תלמידות בית הספר נווה עציון (ממ"ד), הפועל בשכונת בית וגן, לשכונת קרית היובל, ובמקומו לפתוח מוסד לימודי חרדי.

בשבוע שעבר, כזכור, השביתו ההורים את הלימודים למשך יומיים (שלישי ורביעי), וביום חמישי שעבר הפגינו התלמידות וההורים נגד המהלך. "ההחלטה על העברת בית הספר נווה עציון (בנות) משכונת בית וגן לשכונת קרית היובל, תוך שינוי ציביונו נעשתה על ידי גורמים בעירייה באופן שערורייתי, ללא שיתוף והיוועצות ובניגוד לרצון ההנהלה והורי התלמידים", כך נמסר מוועד ההורים. "מעציב להיווכח כיצד במקום לעודד חינוך איכותי וקידום תשתיות נוספות ומגוונת העירייה בוחרת להתנהל כפיל בחנות חרסינה, לפגוע בבתי ספר קיימים ולשנות את אופיין במחטפים של הרגע האחרון תוך חוסר הבנת הצרכים החינוכיים של האוכלוסייה בעיר וחוסר התחשבות משווע".

מנגד, בעירייה טוענים כי לא נרשמת מגמת צמיחה בבית הספר. במכתב שנשלח להורי התלמידות ביום שלישי שעבר על ידי העירייה, שהגיע לידי "כל העיר", נטען כי "מזה שנים רבות לא ניכרת מגמת גידול וצמיחה בבית הספר, והוא התקשה לעמוד במספר תלמידים מינימלי המצדיק הפעלת מוסד חינוכי". עוד נטען כי "הצוות המקצועי-חינוכי בעירייה סבור כי העתקת בית הספר נווה עציון לתוך שכונת קרית היובל הינו מהלך חיוני ונכון אשר יאפשר הצמחתה של המסגרת החינוכית, הרחבתה והגדלת מספר התלמידים הלומדים בה".

בוועד ההורים מדגישים כי בית ספר נווה עציון הינו בית ספר על-אזורי אשר נועד לאפשר להורים המעוניינים בכך לחנך את בנותיהם במסגרת דתית-לאומית-ציונית נפרדת. לאחרונה, הופתעו הורי התלמידות לגלות כי גורמים במנהל החינוך בעירייה החליטו, כחודש לפני תום הלימודים ומבלי לשתף או להתייעץ בהנהלת בית הספר או בהורי התלמידות, על עקירת בית הספר ממקומו הנוכחי והעברתו אל מבנה אולפנת נווה רוחמה בשכונת קרית יובל ושינוי והפיכתו לבית ספר ממלכתי-דתי מעורב.

 

הפגנת התלמידות וההורים מבית הספר נווה עציון

הפגנת התלמידות וההורים מבית הספר נווה עציון

 

"החלטת העירייה היא תוצר של הליך קבלת החלטות קלוקל", טוענים ואומרים בוועד ההורים, "בעל אופי של מחטף, אשר בשום שלב בו, לא שותפו ציבור ההורים של בית הספר, אלא רק לאחר קבלת ההחלטה, ובתזמון לא מקרי של כ-4 חודשים לאחר שנסגרו ההרשמות לבתי הספר, וכחודש לפני תום הלימודים. כפי שהובהר ושוקף לא פעם בשיח שהתקיים בין הוועד לגורמים בעירייה, ביניהם, ראש מנח"י אביב קינן, מנהל אגף כללי במנח"י הגב' שרה עברון, ועוזרת ראש העיר הגב' מוריה עוזרי, הדבר המשמעותי ביותר בשביל ציבור ההורים, הוא שימור צביון בית הספר, בכל כיתות הלימוד, וזאת לטווח הארוך".

עוד נמסר מוועד ההורים: "הכנסת שכבת בנים לשכבת בית הספר משנה בפועל את צביון בית הספר באופן דרמטי. לא מדובר בשינוי אזוטרי, אלא בשינוי משמעותי שיש בו כדי לשנות בפועל את אופי בית הספר ומשליך באופן ישיר על צביון בית הספר לאורך כל השכבות".

***

ההורים השביתו את בית הספר נווה עציון  

הטור החדש של רני חזון וייס: על הפער בין חופשות התלמידים לחופשות ההורים 

המהפך של המנהלת רוני אוחנה בבית הספר גואטמלה בקרית מנחם 

 

***

 

בוועד ההורים מוסיפים ואומרים כי "בית ספר נווה עציון הינו בית ספר תורני אומנותי,  שייחודו הן בהיותו בית ספר לבנות והן בשילוב הייחודי שהוא מעניק ללומדות בו בין לימודי התורה, לימודי מקצועות הליבה ולימודי האומנות. ייחוד זה כבי"ס על-אזורי הוא המקור למשיכת תלמידות רבות מאזורים מגוונים בירושלים. מסיבה זו קיימת יציבות במספר הנרשמות בשנים האחרונות ואף עלייה קלה במספרן בשנים האחרונות, בניגוד מוחלט לנטען במכתב העירייה".

 

הפגנת התלמידות וההורים מבית הספר נווה עציון

הפגנת התלמידות וההורים מבית הספר נווה עציון

 

"מדוע העירייה מתעקשת לקיים מהלך שכזה, חרף ההתנגדות, ומוכנה להשקיע כספים כה רבים כדי לקיימו?", עוד נמסר מוועד ההורים, "האם מעורבים בשיקולים אלו שיקולים זרים?".

בוועד ההורים מבהירים ומדגישים כי "ציבור ההורים ימשיך איתן במאבקו עד לשינוי ההחלטה הגרועה של עיריית ירושלים. אם לחתום בציטוט של הורה לתלמידה בבית הספר: 'שלחתי את בתי ללמוד בבית הספר בגלל המסגרת החינוכית ההולמת את אמונתי והשקפתי ובשל ההמלצות על איכות ההוראה וטיב צוות החינוך במקום. לא יכול להיות שלקראת סוף הלימודים אגלה פתאום שהעירייה החליטה להעביר את בית הספר ולשנות את מסגרת הלימודים באופן ששולל את זכותי כהורה לבחור את חינוך ילדיי בהתאם להשקפתי, ופוגע בנו כתושבי העיר שלא די שלא קיים בית ספר הולם בשכונתם אלא כעת העירייה לא מהססת לפגוע בבית הספר האיזורי שנותן לנו מענה, וכל זה כנראה כדי לרצות גורמים בחינוך החרדי שלוטשים את עיניהם למבנה. כנראה התרגלו שניתן לפגוע בציבור הדתי-לאומי בעיר והדבר יעבור בשתיקה. האם היו מתנהלים באופן דומה גם כלפי הציבור החרדי?".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר