תלמידות מגמת הפיזיקה מבית הספר "פלך" במרכז המחקר CERN (צילום: תלמידות המשלחת)
תלמידות מגמת הפיזיקה מבית הספר "פלך" במרכז המחקר CERN (צילום: תלמידות המשלחת)

מדעניות העתיד הירושלמיות ביקרו במאיץ החלקיקים הגדול בעולם

תלמידות מגמת הפיזיקה מבית הספר "פלך" ערכו ביקור לימודי במרכז המחקר CERN כחלק מהמטלות שלהן לקראת הבגרות

פורסם בתאריך: 3.7.17 14:37

בשבוע שעבר נערך בבית הספר "פלך" – בית ספר תורני ניסויי לנערות – שפועל בשכונת בקעה אירוע מיוחד, שבו סיכמו 29 תלמידות ממגמת הפיזיקה את ביקורן במאיץ החלקיקים הגדול בעולם שממוקם במרכז המחקר CERN, אשר על גבול שווייץ-צרפת.

 

התלמידות התארחו במאיץ החלקיקים במשך שלושה ימים, סיירו במקום ושמעו הרצאות מפי מדענים מרחבי העולם, שעובדים במאיץ. יצוין כי הביקור במאיץ החלקיקים והעבודות שכתבו התלמידות בעקבות הביקור ואשר הוצגו בערב שהתקיים בשבוע שעבר, הינן חלק מהמטלות שלהן לקראת הבגרות בפיזיקה.

תלמידות פלך במאיץ החלקיקים במרכז המחקר CERN (צילום: תלמידות המשלחת)

תלמידות מגמת פיזיקה מבית הספר "פלך" בממרכז המחקר CERN (צילום: תלמידות המשלחת)

 

במאיץ החלקיקים ב־CERN מנסים לענות על שאלות העומדות בבסיס הפיזיקה, כשהמטרה העיקרית היא להשלים את תמונת חלקיקי היסוד ולחפש אישושים לתיאוריות שונות בתחום החלקיקים. מרכז המחקר נחשב לפרויקט הגדול ביותר בתולדות הפיזיקה מבחינת מספר הפיזיקאים שהשתתפו בו – למעלה מ־5,000 פיזיקאים מכ־40 מדינות – והוא שני רק לתוכניות החלל מבחינת ההשקעה הכספית.

במינהל חינוך ירושלים (מנח"י), שהיה שותף להגשמת חלום הביקור במאיץ החלקיקים, מציינים כי הוא נעשה כחלק ממאמץ כולל לקידום המצוינות והנגשת מדע וטכנולוגיה. כמו כן, במנח"י מתגאים כי מאות תלמידים ירושלמים לוקחים כיום חלק בתכניות העירוניות השונות לטיפוח המצוינות במדעים וטכנולוגיה, בהן פרלמנט נוער מדעי, תוכנית דה וינצ'י, מדעניות העתיד, מורים-חוקרים, פרויקט מגשימים ועוד.

במנח"י מציינים כי הביקור של התלמידות התאפשר הודות לפרופ' אליעזר רבינוביץ מהאוניברסיטה העברית, שמכהן כסגן נשיא מועצת CERN, אשר סייע ביצירת הקשר בין בית הספר "פלך" והאגף החינוכי של מאיץ החלקיקים. הביקור נעשה במימון משותף של קרן ירושלים, מלגות בית הספר והורי התלמידות.

תלמידות מגמת הפיזיקה מבית הספר "פלך" במרכז המחקר CERN (צילום: תלמידות המשלחת)

תלמידות מגמת הפיזיקה מבית הספר "פלך" במרכז המחקר CERN (צילום: תלמידות המשלחת)

 

יצוין כי בית הספר "פלך" נחשב ליוצא דופן בנוף הירושלמי והישראלי במספר התלמידות שבוחרות במגמת הפיזיקה, כש־25 אחוז מהתלמידות בוחרות במגמה, זאת לעומת הממוצע הארצי שנמוך משמעותית ועומד על כ־5 אחוז בלבד.

ראש העיר ניר ברקת: "אני רואה בכך חובה וזכות, לקדם תכניות מצוינות לטיפוח לימודי המדעים המדויקים בירושלים. תוכניות מעין אלו מעלות את רמת הלימוד ומהוות קפיצת מדרגה לדור הצעיר של העִלית המדעית בישראל. זהו תפקידנו לפתוח בפני התלמידים מגוון אפשרויות של השכלה והכשרה מקצועית בעתיד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שם טוב נחמיאס

    כל הכבוד לבי"הס פלך בירושלים
    לכתת הבנות במגמת פיזיקה
    ולנכדתי לינוי כהן באהבה סבא שמי וסבתא רותי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר