הפגנת הורים ותלמידים בבית הספר לוריא (צילום: אריק בן דיין)
הפגנת הורים ותלמידים בבית הספר לוריא (צילום: אריק בן דיין)

הורים השביתו את בית הספר לוריא לאמנויות בקטמון

ארבעה ימים לפני החופש הגדול: הבוקר, שני, השביתו הורי בית הספר לוריא את הלימודים במחאה על החלטת העירייה לסגור את גני הילדים בשנת הלימודים הבאה התשע"ח

פורסם בתאריך: 26.6.17 13:26

הורים לתלמידי בית הספר לוריא לאומניות שבקטמון פתחו הבוקר (ב') בשביתת מחאה, בעקבות הודעת העירייה על סגירתו של גן הילדים, בשנת הלימודים הבאה, התשע"ח. מאות הורים ותלמידים הפגינו מול שער בית הספר. התלמידים נכנסו לכיתות רק לאחר שהנהגת המאבק זומנה לפגישת חירום עם נציגי מנח"י (מינהל החינוך), שנקבעה למחר בבוקר, ג'.

ההורים מספרים ל"כל העיר" כי החטיבה הצעירה שנפתחה בשנים האחרונות מיועדת לילדים בגיל הגן וכיתות א', שעתידים להמשיך את לימודיהם בבית הספר. לטענתם, הסגירה של הגן המתוכננת עלולה לפגוע בבית הספר, שגם ככה הרישום בשנים האחרונות נרשמה מגמת ירידה ברישום אליו. ההורים מספרים כי עד כה נרשמו 14 ילדים לגני הילדים לשנת הלימודים הבאה.

 

 

הפגנת הורים ותלמידים בבית הספר לוריא (צילום: אריק בן דיין)

הפגנת הורים ותלמידים בבית הספר לוריא, הבוקר (צילום: אריק בן דיין)

 

אריק בן דיין, מוועד ההנהגה המוסדי של בית הספר, מסביר את מהלך השביתה הבוקר: "בשנה האחרונה החליטה העירייה לסגור את גן הילדים בחטיבה הצעירה, ולצורך כך ביצעה מספר 'תרגילים מלוכלכים'. כך למשל, סגרה העירייה את ההרשמה ורק לאחר מכן הודיעו שהגן נסגר, סירבה לאפשר להורים מהאזור לרשום את ילדיהם. בנוסף, העירייה הפסיקה את התקציבים לבית הספר לוריא".

בהתייחס לצעדים הבאים אומר בן דיין: "אנו ממתינים לפגישת החירום שתתקיים מחר בעירייה, ובמידה והעירייה לא תהפוך את ההחלטה אנחנו מתכננים להגיע לעירייה עם עשרות ילדים ולהפגין במהלך ישיבת מועצת העירייה שתתקיים ביום חמישי. אם גם זה לא יעזור נשבית את הלימודים כבר מתחילת שנת הלימודים הבאה".

 

***

 

***

לדברי חבר המועצה הרב אהרון לייבוביץ' (ירושלמים), שתומך במחאת ההורים, "ההחלטה על סגירת החטיבה הצעירה היא סמל להזנחה העירונית ביחס לתושבים החילוניים שחיים פה. הציבור החילוני הוא לא רק פסטיבלים ומסיבות רחוב. לא ניתן לעירייה למחוק מהמפה הירושלמית עוד בית ספר חילוני. במקום לאיים בסגירה – העירייה צריכה לחזק את המוסד ולפתוח גן טרום חובה חילוני במתחם בית הספר".

 

הרב אהרון ליבוביץ' (צילום: נעם פיינר)

חבר המועצה הרב אהרון ליבוביץ' (צילום: נעם פיינר)

 

 

ממנח"י נמסר בתגובה: "בית הספר לוריא ימשיך לפעול באותה מתכונת. בימים אלה מסיימת מנהלת בית הספר את תפקידה. בימים הקרובים ייבחר  מנהל או מנהלת חדשים לבית הספר שיוביל אותו בשנים הבאות. לצערנו הרב, לחטיבה הצעירה בלוריא השנה היו נרשמים מעטים בלבד שמקשים מאוד על פתיחת המסגרת בשנה הבאה. מנח"י משקיע מאמץ רחב על מנת לגייס תלמידים לכיתת הגן כדי לאפשר את פתיחתה בשנה הבאה. הודעה מסודרת על מצב הרישום נמסרה לכל הגורמים – הנהלת בית הספר, ההורים ומשרד החינוך. במידה ולא תתאפשר פתיחת הכיתה, לכל אחד מהילדים שהיו מיועדים לחטיבה זו נמצא שיבוץ חלופי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נתי

    מאבק מוצדק לחלוטין!!
    ניר ברקת מסלק את הציבור החילוני מהעיר!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר