פרויקט התמ"א בגילה (הדמיה: באדיבות העירייה)
פרויקט התמ"א בגילה (הדמיה: באדיבות העירייה)

גילה: היתר בנייה ראשון לפרויקט תמ"א 38 בשכונה

בעירייה מבטיחים כי זוהי רק יריית הפתיחה וכי בשכונת גילה מקודמות תוכניות נוספות להתחדשות עירונית

פורסם בתאריך: 16.7.17 08:58

שכונת גילה מצטרפת למגמת ההתחדשות העירונית שצוברת תאוצה ברחבי העיר. באחרונה התקבל היתר ראשון לפרויקט מסוג תמ”א 38 לבניין ברחוב מבוא יסמין 3 בגילה. כיום מתגוררים בבניין, שבו ארבע קומות וקומת קרקע שחצייה למגורים וחצייה למקלט ולמחסנים, 19 דיירים. על פי ההיתר, לבניין צפויים להתווסף 2.5 קומות ובסך הכל 15 יחידות דיור. את הפרויקט מובילה חברת קונסטידור נכסים ובינוי והאדריכל הוא אילן אפרת.

יצוין כי הדירות הקיימות יזכו לשדרוג של 25 מ"ר, והבניין יעבור חיזוק מפני רעידות אדמה, כמתחייב בחוק, ושדרוג של כלל התשתיות. בנוסף פנים וחזית הבניין ישודרגו ותוקם מעלית לרווחת הדיירים.

 

גילה (צילום: אמיל סלמן)

גילה (צילום: אמיל סלמן)

 

בעירייה מציינים כי זוהי רק יריית הפתיחה לפרויקטים של התחדשות עירונית בשכונת גילה, שגם היא, כמו ברחבי העיר כולה, תצטרף למגמת פיתוח ההתחדשות הן בפרויקטים של פינוי-בינוי והן פרויקטים מסוג תמ”א 38.

בתוך כך, בשיחה עם “כל העיר” מדגיש מאיר תורג’מן (ירושלים תצליח), סגן וממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק הבנייה, כי “אני הולך להקים מחלקה נפרדת שתתעסק רק בתמ”א 38, כשהמטרה היא לחסוך את כל הבירוקרטיה שמלווה פרויקטים מסוג זה. אנחנו רוצים לעודד את התושבים ולעודד את היזמים להגיש בקשות להתחדשות עירונית וזו אחת הדרכים. בשבוע שעבר עשיתי סיור עם ראש העיר וארגון הקבלנים בקרית היובל וסיירנו בפרויקטים של תמ”א 38 ושל פינוי בינוי. ראש העיר ואני הודענו לקבלנים שאנחנו פותחים להם מסלול ריצה, לא מסלול חוסך בירוקרטיה אלא מסלול ריצה לקדם את התכניות הללו”.

 

הדמיית פרויקט תמ”א 38 ברחוב מבוא היסמין 3 (הדמיה באדיבות העירייה)

הדמיית פרויקט תמ”א 38 ברחוב מבוא היסמין 3 (הדמיה: באדיבות העירייה)

 

למה צריך לפתוח מחלקה ייעודית לתמ”א 38?
“כדי להקטין את הבירוקרטיה ולחסוך מאנשים את הטרחה, שיצטרכו ללכת ולבוא. היום בנאדם נכנס למחשב ומגיש את התכנית. יש לנו פרק זמן שאנחנו חייבים לתת לו תשובה ולהביא אותו לוועדה. אם כל המסמכים תקינים, מדובר על עניין של שלושה חודשים לקבלת היתר לתמ”א 38. זאת המגמה שלי ולשמחתי יש לי שותפים טובים כמו ראש העיר ומהנדס העיר. ראש העיר אמר באלה המילים: למאיר יש צ’ק פתוח מבחינתי לזרז את כל התהליכים של התחדשות עירונית”.

בועז ישראל, יו”ר ארגון בוני ירושלים: “אני מקדם בברכה את ההחלטה של סגן ומ”מ ראש העיר מאיר תורג’מן על הקמת מחלקה מיוחדת שתרכז ותטפל בנושא תמ”א 38. בירושלים יש צורך בחיזוק מבנים כדי למניעת את קריסתם בעת רעידת אדמה ופרויקטים של תמ”א 38 נותנים לכך מענה. כיום, על מנת לקבל היתר לבנייה לפי תמ”א 38, הנוהל מחייב את המבקש לפנות ולתאם עם גורמים רבים בעירייה, שלא תמיד מתואמים ביניהם. מחלקה כזו, שבה נמצאים עובדים מקצועיים המכירים את התהליך, יקצר את זמן מתן היתר הבנייה”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר