שכונת רחביה (צילום: אמיל סלמן)
שכונת רחביה (צילום: אמיל סלמן)

מפתיע: דירה חדשה בירושלים עולה פחות מדירה מיד שנייה

מבדיקה שערכה חברת ‘אלדר שיווק’ עולה כי מחיר דירה חדשה בת ארבעה חדרים בפרויקט הנבנה בימים אלה עומד על 1.84 מיליון שקל, כשמחיר דירה דומה מיד שנייה עומד על 1.9 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 19.7.17 09:14

בזמן האחרון מתחזקת התחושה כי מחירי הדירות בישראל יורדים, או לכל הפחות עוצרים את ריצתם המטורפת כלפי מעלה. אחת הסיבות לכך היא ריבוי התוכניות, הרפורמות והיוזמות – הפרטיות והממשלתיות – בענף הנדל”ן המקומי.

אמנם מדובר בפעולות שאמורות להיטיב עם הצרכן ולהקל עליו את המרוץ אחר דירה חדשה, אך הן יוצרות לעתים ‘תופעות לוואי’ מפתיעות. אחת מהן נוגעת למחירי דירות יד שנייה: מתברר שבמקומות רבים בארץ, בהן ירושלים, הן עולות יותר מדירות חדשות מקבלן.

מחלקת המחקר של חברת שיווק הנדל”ן “אלדר שיווק” ערכה באחרונה בדיקה בנושא, וחזרה עם תשובות מפתיעות. כך למשל, דירה חדשה, בת ארבעה חדרים, באחד מהפרויקטים הנבנים בימים אלו בירושלים, עולה בממוצע 1.84 מיליון שקלים, לעומת 1.9 מיליון שקלים לדירה דומה מיד שנייה.

 

גשר המיתרים, ירושלים כללי. צילום: אורן בן-חקון

(צילום: אורן בן-חקון)

ההבדל גדל אם בוחנים דירות בנות חמישה חדרים: ממוצע של 2.2 מיליון שקלים לדירה מהקבלן, לעומת 2.38 מיליון שקלים לדירה מיד שנייה – הפרש של כמעט 200 אלף שקלים בין הדירה החדשה לזו המשומשת.

לדברי אוהד סבן, סמנכ”ל חברת הבנייה דונה, “אנחנו לא מופתעים מהנתונים. רואים אותם כמעט בכל פרויקט שאנחנו בונים בארץ. הסיבות לכך מגוונות ונובעות בעיקר מכך שמועד האכלוס בדירות חדשות הוא לעוד שנתיים-שלוש. מצד אחד זה מביא את חברות הבנייה להציע מחירים ותנאי מימון נוחים בשלב שיווק הפרויקט, ומהצד השני בעלי דירות יד שנייה מעלים את המחירים – בגלל האפשרות לאכלוס מיידי”.

רוני כהן, מנכ”ל אלדר שיווק, מוסיף ומציין כי “בבדיקה שערכנו מצאנו שרוב הפערים נמצאים דווקא בדירות הגדולות. כלומר, בעלי הדירות מנצלים את העובדה שבשל המחיר למשתכן רוב ההיצע למשפרי דיור נמצא בשוק הדירות המשומשות, והם מעלים מחירים בהתאם. יזם, לעומת זאת, מוכר במחיר השוק, מחיר שבו הוא יכול למכור כמה שיותר דירות ולהרוויח 10ˉ15 אחוז, כפי שהבנק דורש”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר