גשר המיתרים בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)
גשר המיתרים בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

העירייה מקדמת תוכניות לבניית כ־800 יחידות דיור ברחבי העיר

הוועדה המקומית לתכנון צפויה לאשר בקרוב תוכניות בנייה בפסגת זאב, נוה יעקב, רמות וגילה. בנוסף מקודמות תוכניות לבניית 114 יחידות דיור במזרח העיר.

פורסם בתאריך: 12.7.17 16:47

בחודשים האחרונים נדמה היה כי תוכניות התחדשות עירונית הן היחידות שמובאות לאישורן של ועדות התכנון השונות, אולם העירייה מתכננת להגיש בקרוב תוכניות לבניית כ־800 יחידות בשכונות פסגת זאב, נוה יעקב, רמות וגילה, כשבנוסף יוגשו תוכניות לבניית 114 יחידות דיור בשכונות ערב אל סווחרה, ראס אל עמוד, שרפת, שועפאט וא-טור במזרח העיר.

מהעירייה נמסר כי התוכניות יעלו לאישור בוועדה המקומית לתכנון, כשהצפי הוא שהן יאושרו להפקדה לוועדה המחוזית שתדון בהן לאחר מכן.

עוד נמסר מהעירייה כי “התוכניות יובאו לאישור במסגרת מדיניות העירייה לקדם ולבנות בכל חלקי העיר”.

ראש העיר ניר ברקת מציין כי “הבנייה בירושלים היא הכרחית, חשובה ותימשך בכל הכוח והעוצמה במטרה לאפשר ליותר צעירים לגור בירושלים, לבנות בה את עתידם ולחזק את בירת ישראל”.

הבנייה בירושלים חשובה והכרחית - ראש העיר ניר ברקת (צילום : אמיל סלמן)

הבנייה בירושלים חשובה והכרחית – ראש העיר ניר ברקת (צילום : אמיל סלמן)

 

סגן וממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק הבנייה מאיר תורג’מן (ירושלים תצליח): “חשוב שכל תושבי העיר יידעו, שכל בקשה לבנייה בירושלים, במידה שהיא תקינה וחוקית ועומדת בפרמטרים הנדרשים, תאושר, וזה לא משנה אם מדובר על יהודים או ערבים. כל מי שיגיש תוכניות מסודרות אנחנו נאשר אותן”.

סגן ראש העיר, עופר ברקוביץ (התעוררות), חבר בוועדה המחוזית לתכנון, מוסיף כי “חלק ממצוקת הדיור בירושלים ומיוקר המחיה בעיר נובע מהעובדה שלא מאשרים מספיק יחידות דיור חדשות, גם בגלל התערבויות מדיניות, ואני חושב שזאת טעות שפוגעת בכולם. אני שמח מאוד שאנחנו מביאים לאישור כמות משמעותית של יחידות דיור. אני חושב שהשכונות האלו נמצאות בקונצנזוס רחב מבחינה פוליטית ואפשר להתקדם ולבנות בהן, ואני מעריך שהדבר הזה יסייע לנו בהקלת המצוקה בנושא הדיור”.

מנגד, לורה ורטון (מרצ), חברת הוועדה המקומית לתכנון, מציינת כי “כל הנושא של מזרח ירושלים והגבולות של ירושלים נשארו באוויר, אין מדינה בעולם שמכירה בשלטון ישראלי במזרחי ירושלים. לדעתי אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ כדי לקדם דיון בנושא, כדי שנוכל לנהל את העיר כמו שצריך עם שכונות ישראליות תחת שלטון ישראלי ושכונות פלסטיניות תחת שלטון פלסטיני, אבל עד אז נראה לי לא נכון לבנות, בוודאי לא פרויקטים חדשים, כאשר אין מדינה בעולם שמכירה בזכות שלנו לעשות זאת ואנחנו בעצם מסכנים את המעמד של ירושלים. אם בונים במזרח העיר ניתן לבנות על פי חוק רק עבור התושבים המקומיים, שאמורים להיות עצמאיים וחובה עלינו לדאוג לכל צרכיהם ולעומת זאת, אסור למדינה ליישב שם אזרחים ישראלים”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר