פנוי להובלה - מאור בוזגלו (צילום: ניר קידר)
פנוי להובלה - מאור בוזגלו (צילום: ניר קידר)

האם בית"ר מפספסת הזדמנות להנחית את מאור בוזגלו?

הקשר, שמתאושש מקרע ברצועה הצולבת, עדיין ללא קבוצה. כשהצפי האופטימי לחזרה הוא בעוד כשלושה חודשים, זו עשויה להיות הזדמנות להנחית אותו בבית וגן במחיר מציאה

פורסם בתאריך: 5.7.17 11:36

כבר בחודש ינואר האחרון היה ברור שמאור בוזגלו, אחד מהכוכבים הגדולים של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, צפוי להיות המלפפון הלוהט ביותר של הקיץ.

חוזהו של הקשר, שהוביל את באר שבע לשתי אליפויות רצופות ולהצגות בלתי נשכחות בליגה האירופית בעונה החולפת, הסתיים לפני כחודש ובבירת הנגב לא הצליחו להגיע עמו להבנות על חוזה חדש. בוזגלו, מבחינתו, לא מיהר. המניות שלו באותם ימים היו בנסיקה. הוא כיכב במדי באר שבע בליגה האירופית, כבש שערים חשובים ומרהיבים ובישל רבים אחרים בדרך למעמד המכובד של 32 האחרונות במפעל, כשגם בליגה, למרות שלא שיחק בהרכב באופן רציף, הוא כבש שערים חשובים והיה בורג מרכזי באליפות שבדרך.

אלא שאז, בחודש אפריל, הוא נפצע קשה בברכו ולאחר סדרת בדיקות התברר שהוא קרע את הרצועה הצולבת בברך ימין, פציעה קשה שממנה הוא כבר סבל בצעירותו – אז זה יהיה בברך השנייה, ובוזגלו, שהיה לדבריו, בדרך לחתימה באחת מהקבוצות הגדולות בטורקיה, נאלץ לעזוב את שולחן המשא ומתן ולהתרכז בשיקום.

למרות הפציעה הקשה והעובדה שהוא עשוי לחזור למגרשים רק בעוד כשלושה חודשים במקרה הטוב, מכבי חיפה ומכבי תל אביב מביעות עניין בבוזגלו, אלא שבינתיים העניין הזה והמגעים השונים עדיין לא הבשילו לכדי הסכם, מה שאומר שהוא פנוי להצעות, וככל הנראה גם במחיר נוח יחסית לשחקן במעמדו.

האם הוא יקר מדי לבית"ר? בוזגלו (צילום: ניר קידר)

האם הוא יקר מדי לבית"ר? בוזגלו (צילום: ניר קידר)

 

למרות תנאי הפתיחה הללו, בית"ר לא נכללת ברשימת הקבוצות בארץ שבהן בוזגלו עשוי לחתום, השאלה היא למה?

"אני חושב שהבאה של מאור בוזגלו לבית"ר יכולה להיות מאוד מעניינת", מנתח הפרשן חנן קריסטל בשיחה עם "ספורט כל העיר" ומוסיף ש"השילוב בין בית"ר לבין בוזגלו יכול להיות מצוין, הן בשבילו והן בשביל הקבוצה".

קריסטל מוסיף ואומר כי "למרות הפציעה, יכול להיות שבוזלגו גדול מדי על התקציב של בית"ר. הרי ידוע שאלי טביב הוא לא מסוג בעלי הבית שמוציאים כסף גדול על שחקנים. הוא חושב בצורה עסקית יותר. אני אישית חושב שאם מישהו יכול להוציא את המהלך הזה אל הפועל זה אך ורק אלי אוחנה, שמכיר את המערכת, יש לו את הניסיון ואנשים מעריכים אותו מאוד. גם יעקב בוזגלו, אבא של מאור, מכיר את אוחנה ויודע מה הוא מסמל. השניים שיחקו ביחד בבית"ר בעבר וזה יכול להוות יתרון. אם המהלך הזה יקרה אני בטוח ששני הצדדים ייצאו נשכרים".

אורי אוזן, עוזר המאמן של בית"ר בעבר ופרשן בהווה, מוסיף כי "הכל עניין כלכלי. אני מניח שאם הדרישות היו פחות גבוהות או ההצעות היו יותר גבוהות דברים היו נסגרים. אני לא חושב שבסכומים שבית"ר משלמת ובאלו שבוזגלו דורש הם יצליחו להגיע לעמק השווה. אני מניח שבית"ר בדקה את האפשרות להביא את בוזגלו, גם אם בדרך עקיפה, כך שהם לבטח יודעים מהן העלויות הכרוכות בהבאתו. ומעבר לכך, הוא מושבת לעוד מספר חודשים, כך שאף קבוצה לא צריכה למהר ולהחתים אותו, יכול להיות שבעוד חודשיים המחיר שלו יהיה נמוך יותר".

שחקן העבר דני נוימן מציין כי "אין לי ספק ששמו של מאור עלה בשיחות סגורות בחדרי חדרים בבית"ר. אם זה היה תלוי בי הייתי מביא אותו לבית"ר, אבל זה לא תלוי בי ויש לקבוצה את אלי אוחנה שיודע טוב מאוד מה בית"ר צריכה".

נוימן מוסיף כי "אין ספק שמאור הוא אחד הכישרונות הגדולים שיש כאן, אבל ישנה גם השאלה מתי הוא יחזור ובאיזה יכולת, כי קרע ברצועות זו פציעה לא פשוטה בכלל. מנגד, אני חושב שבמצב של היום מאור יעלה פחות, אבל לא בטוח שבית"ר מוכנה להשקיע גם את הפחות הזה. בכל מקרה, אם בית"ר תצרף את מאור והוא יחזור ליכולת שלו, זו הצהרת כוונות לאליפות".

***

***

לא פוסל אף קבוצה, בטח לא את בית"ר - יעקב בוזגלו (צילום: אסי פטוקה-כתום צלמים)

לא פוסל אף קבוצה, בטח לא את בית"ר – יעקב בוזגלו (צילום: אסי פטוקה-כתום צלמים)

 

בינתיים, כאמור, בוזגלו עובר את השיקום הדרוש ומתאושש מהפציעה. הוא עובד קשה, לפעמים שלוש פעמים ביום, כדי לחזק את הרגל. ובזמן שההערכות מדברות על חזרה למגרשים בעוד שלושה ואפילו ארבעה חודשים, אביו של הקשר, יעקב בוזגלו, סבור אחרת. 

"מאור יחזור הרבה יותר מהר ממה שכולם חושבים", אומר בוזי בשיחה עם "ספורט כל העיר", "לדעתי באוקטובר הוא כבר יהיה על המגרש".

בוזי מוסיף ומדגיש כי "הסכומים שמאור רוצה נשארו אותו הדבר. אני כבר הכרזתי יותר מפעם אחת שאני לא אתן לאף אחד לנצל את הסיטואציה של מאור. מי שחשב וחושב שבגלל הפציעה יש הזדמנות לקבל את מאור במחיר מציאה טועה".

יש אפשרות שהוא יהיה בבית"ר?
"יש, אבל אני לא נותן לזה הרבה סיכוי. בית"ר, כמו כל קבוצה בליגת העל, תשמח לקבל את מאור, אך יש רצוי ויש מצוי ואנחנו יודעים איך הדברים מתנהלים. בכל מקרה, מבחינת בית"ר, כנראה שאנחנו לא שם מבחינת סכומים. אלי טביב מספיק מקורב אלי, אני אפילו יכול להגיד חבר שלי, ואם הוא לא פנה אלינו בנושא אפשר להבין מה זה אומר. כנראה שזה מסוג המקרים שהשתיקה יפה להם".

ובכל זאת, בית"ר זאת אופציה מבחינתך?
"אנחנו לא פוסלים אף קבוצה, בטח לא בליגת העל ובטח לא בית"ר, הרי מאור נולד בירושלים, השאלה היחידה היא האם הקבוצות הללו, כולל בית"ר, יכולות לעמוד בסטנדרטים שאנחנו מציבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר