יוגב אוחיון (צילום: ניר קידר)
יוגב אוחיון (צילום: ניר קידר)

האם חוק הצעירים הוא שמעכב את החתמתו של יוגב אוחיון בהפועל?

הגארד במגעים מתקדמים עם הפועל, אך ייתכן שהחתמתו תידחה עד לאחר דיון ב"חוק הצעירים" במינהלת הליגה ביום שישי הבא. ההסבר בפנים

פורסם בתאריך: 6.7.17 19:19

ביומיים האחרונים, מיד לאחר הודעת השחרור של יוגב אוחיון ממכבי תל אביב, ראשי הפועל פתחו במשא ומתן עם גארד הנבחרת במטרה להחתימו. המגעים מול אוחיון, יש לציין, היו פשוטים ובין הצדדים ישנן הסכמות על מרבית הפרטים.

במקביל, נמצאה גם פריצת דרך במשא ומתן (הארוך) שמתקיים מול בר טימור, שצפוי לחתום לשנתיים נוספות.

אולם בינתיים אף אחד מהשניים עדיין לא חתם באופן רשמי על חוזה, כשהסיבה המרכזית – "חוק הצעירים" שצפוי להיות מאושר בישיבת מינהלת הליגה שתתקיים ביום שישי הבא, ה-14.7.

על פי החוק, שצפוי להיות מאושר בישיבת המינהלת, כל קבוצה תהיה מחויבת לרשום בטופס המשחק שני שחקנים עד גיל 22 ושחקן נוסף עד גיל 25, כשבנוסף צפויה המינהלת לאשר הרשמת שישה זרים בטופס המשחק – כשהזר הנוסף יוכל להיות על חשבון שחקן אחד מתחת לגיל 22, והוא נועד כדי לרכך את ההתנגדות של הפועל ושל מכבי תל אביב לחוק הצעירים.

אם לוקחים בחשבון שהפועל תרשום בכל משחק חמישה זרים לפחות ומוסיפים אליהם את ריצ'ארד האוול, ליאור אליהו ויותם הלפרין הרי שישנם כבר שמונה שחקנים (מתוך 12 שאפשר לרשום בטופס המשחק). מה שאומר שניתן לצרף עוד שחקן אחד ללא הגבלת גיל, כשהמוקמות הנותרים משוריינים לצעירים.

גם הוא בעמדת המתנה - בר טימור (צילום: ניר קידר)

גם הוא בעמדת המתנה – בר טימור (צילום: ניר קידר)

 

כך שאם אוחיון וטימור יחתמו, הפועל תאלץ להשאיר ישראלי אחד מחוץ לסגל בכל שבוע ומזה מנסים בהפועל להימנע.

ל"ספורט כל העיר" נודע כי החתימה מול השניים מתעכבת בעיקר כי בהפועל עסוקים בבדיקות האם ניתן יהיה להכליל את טימור ברשימת השחקנים עד גיל 25. טימור חגג אמנם יום הולדת 25 בחודש מרץ האחרון, אך על פי חוק הצעירים שהיה קיים במהלך השנה האחרונה, החישוב לגבי גיל השחקן היה תקף החל מה-1.1, מה שאומר שבשנה האחרונה כל שחקן שנולד אחרי ה-1.1.91 נכלל בקטגוריית צעיר עד גיל 25. אם החוק יישאר כמו שהוא, להפועל לא תהיה בעיה כי טימור ייחשב לצעיר. אלא שהבעיה היא שבמינהלת הליגה מדברים על שינוי הסעיף, כך שהחישוב לגבי גיל השחקן יחל עם תחילת העונה – הווה אומר חודש אוקטובר 1992 – כך שבמקרה הזה טימור לא ייחשב כצעיר מתחת לגיל 25. השינוי הזה צפוי לעלות להצבעה בישיבת מינהלת הליגה ועל כן בהפועל ממתינים כרגע עם החתמתם של שני הגארדים.

"ב-14 ביולי תתכנס המנהלת ונהיה יותר חכמים", מדגיש גורם בהפועל, "כל האופציות פתוחות ואנחנו שוקלים כל מיני דברים מכל מיני סיבות".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר