עמית ברבש, מאמן בית"ר נורדיה (צילום: אורן בן-חקון)
עמית ברבש, מאמן בית"ר נורדיה (צילום: אורן בן-חקון)

ברבש: "לא אפגע אם לא ישאירו אותי, זה הכדורגל"

עמית ברבש מסכם חצי עונה מתוקה בנורדיה, ומצהיר לקראת השנה הבאה: "אני יכול לקחת על עצמי כל מטרה שהקבוצה תציב לעצמה"

פורסם בתאריך: 7.5.17 11:24

באמצע חודש ינואר חזר עמית ברבש לאמן את בית"ר נורדיה, במקומו של משה סלמי, כשהקבוצה ניצבה במקום השני. ראשי המועדון הציבו לו אז מטרה ברורה: עלייה לליגה א'.

לאחר מאבקים לא פשוטים הצליח ברבש לעמוד ביעד ולעלות את קבוצת האוהדים לליגה השלישית, בפעם הראשונה בתולדות המועדון הצעיר. בראיון מסכם עם "ספורט כל העיר" פותח ברבש את הלב ומספר על העונה שהיתה ועל התוכניות לעתיד.

"הגעתי במצב לא קל, כשאנחנו במקום שני, ובמשחק הראשון שלי לא הכרתי בכלל את השחקנים", מספר ברבש בגילוי לב. "במשחק הראשון ברהט עשינו תיקו בקושי בדקה ה־95, ומול אשדוד הפסדנו, לחלוטין בגלל השופט. ועדיין האמנתי כל הזמן שנעלה ליגה, אם לא מהמקום הראשון אז דרך הפלייאוף".

לא היה לך משבר אחרי ההפסד בטדי לאשדוד, שהגדיל את הפער לחמש נקודות?
"לא היה לי קטע של משבר, אבל בהחלט כבר השלמתי עם זה שאנחנו נהיה בפלייאוף".

ואז הגיע ההפסד המפתיע של קרית מלאכי לבית שמש מהתחתית. יש שיגידו הזוי.
"הסיבה היחידה שקרית מלאכי הפסידו זה כי הם לא הגיעו מוכנים. הם זלזלו. לבית שמש יש סגל טוב עם חמישה-שישה שחקנים מצוינים. באותה תקופה הם חזרו להתאמן סדיר ושבוע קודם ניצחו את נתיבות בחוץ. זה נכון שיש שחקנים בבית שמש שמכירים שחקנים בנורדיה ובעבר התאמנו תחתיי, כולל המאמן שלהם שהיה שחקן שלי. אולי הם נתנו אקסטרה ורצו יותר לנצח, אולי זה דרבן אותם".

איזו קבוצה מצאת כשחזרת לנורדיה באמצע העונה?
"מצאתי קבוצה של שחקנים טובים, אבל הם התנהגו כמו חבורת כוכבים. דיברתי איתם על הנושא, על זה שבקבוצה שלנו אין כוכבים. רק מי שיעבוד קשה ישחק. במקביל, שינינו את שיטת המשחק והפכנו להיות קבוצה שמשחקת כדורגל מסודר מלמטה למעלה, לאחר שקודם שיחקה על כדורים ארוכים. החלטתי לשחק עם שני מגנים תוקפים שיסייעו להתקפה, ולהציג קבוצה שלוחצת בחלק הקדמי ומפעילה לחץ על היריבה".

ומהו השינוי הגדול שהכנסת?
"אצלי יש הרבה יותר משמעת. זה דבר שהולך איתי לאורך כל החיים. האימונים אצלי היו יותר ארוכים, והפכו להיות משעה ורבע לשעה ו־45 דקות. אני מסתכל על הפרטים הקטנים, כדי להגיע לדברים הגדולים".

עמית ברבש (צילום: אורן בן-חקון)

עמית ברבש (צילום: אורן בן-חקון)

 

ברבש, בן 45, אימן במחלקות הנוער של בית"ר והפועל, גידל שחקנים רבים בעיר ונחשב לאחד המאמנים המוערכים בכל הנוגע לאימון נוער. למרות זאת, ועל אף העובדה שהוא חתום על שתי העליות של נורדיה, עתידו בשלב זה לא ברור. ברבש נחשב לאחד המועמדים המובילים לאימון הקבוצה גם בעונה הבאה, אך בנורדיה עדיין לא החליטו על זהות המאמן ועדיין לא פנו לברבש בנושא. "כרגע לא דיברו איתי", הוא מציין. "אם יקראו לי, נשב ונדבר. אני מבין שהם בונים את התקציב".

ברבש מתייחס גם לדברים שאמר ב"ספורט כל העיר" בשבוע שעבר מומי דהן, הספונסר הראשי של הקבוצה, על כך שלקבוצה יש מועמדים נוספים לאימון. "מבחינתי שיבדקו עוד מועמדים, ככה פועלת קבוצה. לא אפגע אם לא ישאירו אותי, זה הכדורגל. זה עסק. כמו שאני קיבלתי הצעות מקבוצות אחרות ואשקול אותן אחרי שאשב עם נורדיה, ככה אני מאמין שהם שוקלים מי מתאים להם".

מעבר לכך, יש לך עיסוקים אישיים שעשויים להתנגש. איך תצליח לעמוד בכל זה?
"אני נותן 100 אחוז ולא 99 אחוז במקום שאני נמצא בו. ברגע שאשב עם נורדיה ואם תתקבל החלטה שאני המאמן, אפסיק עם העיסוקים שמפריעים למועדון, בדיוק כמו שעשיתי בחודשים האחרונים שבהם אימנתי את הקבוצה".

אוהדי נורדיה חוגגים את העלייה לליגה א' (צילום: אורן בן חקון)

אוהדי נורדיה חוגגים (צילום: אורן בן חקון)

לפני כשבועיים אמר ברבש באחד מכלי התקשורת כי הוא "חובבן". בשיחה עם "ספורט כל העיר" הוא מבהיר למה התכוון: "לצערי לקחו את המילה 'תחביב' למקום לא נכון", הוא מציין. "אני התכוונתי לכך שתחביב זה דבר כיף שעושים בחיים, ממקום של אהבה. מאמן מקצועי זה מישהו שמתעסק בכדורגל נטו, ללא עיסוקים מהצד. כל מאמן שיש לו עיסוק מהצד זה לא מקצועי, לכן זה איזשהו תחביב, אבל אני ממש לא חובבן. אני אחד המאמנים הכי מקצוענים שיש ואני לא מתבייש לומר זאת".

הוא ממשיך ומוסיף בעניין: "אני ונורדיה צריכים לגבש קו בינינו ואצטרך לוותר על עיסוק או שניים, את זה נורדיה יצטרכו גם להבין וכך נגיע לעמק השווה. אחרי הכול אני מזוהה עם המועדון, ועלינו יחד שתי ליגות. אני חושב שאני יודע לבנות מועדון כמו נורדיה וזה לא רק אימון. יש כאן מחלקת נוער שצריך לבנות ואפשר לעשות את זה בעזרתי, ועוד דברים רבים".

אתה אוהב לעבוד לבד. איך אתה ומשה בן ארוש, המנהל המקצועי, מסתדרים?
"אני ומשה מסתדרים מעולה. משה משלים אותי בהרבה דברים ואני אותו. אם כבר אני עובד עם מנהל מקצועי, אז אני מוכן שזה יהיה רק עם משה ולא תחת מנהל מקצועי אחר".

אמנם עדיין לא ישבתם, אבל יש לך כבר תוכניות רכש לעונה הבאה?
"יש לי כבר תכנית מסודרת על גבי 15 עמודים: איזה שחקנים יישארו ומי ישוחרר, מה צורכי הקבוצה ואיזה כוח אדם צריך, מי יהיו שחקני רכש ומה תהיה תכנית האימונים. הכול מוכן".

יש לנורדיה כלים להתמודד עם צמרת ליגה א'?
"נורדיה יכולה להיות מועדון בעל שם בכדורגל הישראלי, זאת בתנאי שקברניטי הקבוצה יבינו שליגה א' זו ליגה חצי מקצוענית, זה כבר לא ליגה ב' או ג'. יצטרכו להשקיע לא רק בשחקנים אלא גם בדברים אחרים, כמו פיזיותרפיסט שיהיה בכל אימון, מאמן כושר ומאמן שוערים".

ואילו מטרות המועדון צריך להציב לעצמו בעונה הבאה?
"גם אם אהיה מאמן נורדיה וגם אם לא, היא צריכה להתבסס כקבוצה לגיטימית בליגה א' עם 'התגנבות' לפלייאוף על העלייה ללאומית. אני יכול לקחת על עצמי כל מטרה שהקבוצה תציב לעצמה, כמובן, גם אם זה יהיה עליית ליגה בתקציב מתאים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר