מומי דהן (צילום: אורןבן-חקון)
מומי דהן (צילום: אורןבן-חקון)

מומי דהן: "הרבה חיכו שניכשל, גם בבית"ר, אבל הצלחנו"

הספונסר הראשי של בית"ר נורדיה מסכם עונה הפכפכה שהסתיימה בצורה המתוקה ביותר: "רצינו לברוח כמה שיותר מהר מליגה ב'"

פורסם בתאריך: 3.5.17 14:10

לפני כשבועיים עלתה בית"ר נורדיה לליגה א', לאחר מאבק קשה ועיקש עם קרית מלאכי. הרבה תהפוכות התרחשו בדרך, עד שקבוצת האוהדים הצליחה לבסוף לסמן את ה־V המיוחל.

מי שעומד מאחורי הקלעים, ולרוב מעדיף להישאר שם, הוא איש העסקים מומי דהאן, אחת הדמויות המרכזיות במועדון האוהדים, הספונסר העיקרי שגם מגייס במו ידיו אנשי עסקים שתורמים לקבוצה. "זו היתה שנה מטורפת, בלשון המעטה", אומר דהאן בראיון ל"ספורט כל העיר". "הזנחנו דברים אחרים. לא רוצה לומר הפקרנו, אבל יש דברים שנפגעו. רצינו לברוח כמה שיותר מהר מליגה ב', כי אפשר להיתקע שם להרבה זמן, ואז המוטיבציה והחשיפה היתה נפגעת".

מי שעקב אחרי איש העסקים במהלך השנה, כולל אנשים מתוך המועדון, מדבר על כך שבעלי חברת 'אלדן' היה עסוק עד מעל הראש בענייני הקבוצה ולא חסך במשאבים, למרות רגעי השבירה. "אחרי הפסדים חוטפים הכול בבום ישר לפנים", הוא אומר בגילוי לב. "יש פייסבוק, יש תקשורת, מיד אחרי המשחק מרגישים את זה וזה קשה. זה עידן אחר מפעם. היו לי שני רגעי שבירה קשים: אחרי ההפסד לקרית מלאכי ואחרי ההפסד בטדי לאשדוד".

למתבונן מהצד זה נראה שזה עולה לך בבריאות.
"זה מלחיץ כשאני רואה אותי בצורה כזאת בתמונות אחרי משחקים. כן, אני לוקח את זה קשה. כשדברים חשובים לי אני לוקח את זה עד הסוף. משחק העונה מול קרית מלאכי היה אחד הקשים שעברתי מבחינת מתחים. הרבה חיכו שניכשל, גם בבית"ר, אבל בסוף הצלחנו והצלחתי לעבור הכול בשלום".

הופתעת מקרית מלאכי שנשברו לקראת הסוף?
"המזל שלנו שהיינו מאוחדים והם התפרקו. אנחנו לא יודעים כמעט מה זה להפסיד והיתה מטרה אחרת ברורה מול העיניים, וזה מלחיץ. אבל מבחן של קבוצה זה בזמן משבר, ואנחנו היינו יותר חזקים".

באמצע העונה קיבלתם החלטה להחליף את משה סלמי. למה זה קרה?
"זו פעם ראשונה שאני בסיטואציה כזאת. אנחנו כהנהלה נתנו את כל התנאים והמשאבים למאמן, ורצינו תוצאות, אבל משהו לא דפק. אי אפשר להחליף 22 שחקנים, סגל שלם, והיינו בנקודה שחייבים לעשות משהו. אישית היה לי קשה להחליף את משה סלמי, כי מאוד התחברנו אליו. הוא איש מקצוע טוב ויש לו חלק בעלייה. בשורה התחתונה אי אפשר להתווכח עם תוצאות, אז קיבלנו החלטה נכונה".

סוגיית המאמן ובניית הסגל מעסיקה מאוד בימים אלה את אנשי נורדיה. "כיוון שאנחנו קבוצות אוהדים והחיבור לשחקנים ולאוהדים זה קשר מאוד חזק, אנשים נקשרים", אומר דהאן. "לכל חבר עמותה יש דעה ויש לנו כמה מאות כאלה. אנחנו מכבדים את כולם, אבל מקבלי ההחלטות הם אלה שיקבלו החלטות מקצועיות".

מה לגבי עמית ברבש? הוא ימשיך בעונה הבאה?
"עמית הוא אחד המועמדים המובילים, אבל יש לנו עוד כמה מועמדים. אנחנו רוצים מישהו שישקיע את כל כולו בקבוצה, 150 אחוז, מאלף ועד תו. לעמית יש עיסוקים ועבודות נוספות וזה בסדר, אבל לנו יש את השיקולים שלנו".

למעשה, בבית"ר נורדיה החלו השבוע בהכנות לעונה הבאה. פגישות עבודה ראשוניות התקיימו בין דהאן לבין הוועד המנהל של הקבוצה, והמטרה הראשונית היא להגדיל את התקציב, שעמד השנה על 1.5 מיליון שקלים.

"אנחנו לא רוצים להיות עוד קבוצה בליגה א'", מצהיר דהאן בשיחה. "אנחנו רוצים להיות משמעותיים בליגה. הפלייאוף העליון זו מטרה, אבל לא מדברים על עלייה כי זה יומרני". הספונסר של נורדיה גם יודע בדיוק מה צריך כדי להמשיך ולגדול: "הכסף הוא מנוע לפרויקט. בתקציב של 1.5 מיליון שקל היינו עומדים יפה בליגה א' ויש הרבה קבוצות עם סכומים כאלה וגם עם פחות מזה".

מומי דהן (צילום: אורןבן-חקון)

מומי דהן (צילום: אורןבן-חקון)

מה לגבי מגרש בעונה הבאה?
"אני מקווה שהמגרשים ברמות יהיו מוכנים. אמורה להיות שם קרית ספורט עם שלושה מגרשים ולפחות באחד יציע עם 2,000-1,500 מקומות, כי אי אפשר לשחק בטדי עונה שלמה".

אתה בטח רואה מה קורה בבית"ר ואת המלחמה של אלי טביב בגזענות.
"אנחנו, בית"ר נורדיה ירושלים, גרמנו לשינויים שיש בבית"ר. גם טביב מבין שנוצרה אלטרנטיבה לאוהדי בית"ר, מה שלא היה עד היום. אם לא היינו אני לא יודע אם זה היה קורה. יש לנו מטרה והיא לתקן את הבית, את בית"ר. אבל עם כל הכבוד, הוא בסך הכל הוריד איזו במה ושריקות בוז מהיציע המערבי, בוא נראה את יושבי המזרחי שורקים בוז ומתעמתים עם 'לה פמיליה'. מה עשה עוד טביב? זה מספיק? אם ניקח תסריט שמחר מביאים לבית"ר שלושה שחקנים מוסלמים, מפרקים את 'לה פמיליה', תחת איזה דגל עומדת נורדיה?".

אז מה אתם עושים במצב כזה, איחוד בא בחשבון?
"נצטרך לעשות חושבים. גם אם זה מתוך אינטרסים כאלה ואחרים, הסיבה פחות משנה לי. העיקר שטביב הגיע לתובנות הנכונות בנושא הגזענות. איחוד עם בית"ר זה בעיקר בתיאוריה לכן קשה לדעת אם זו אפשרות. כשנגיע לסיטואציה הזו נקבל החלטות. יש עוד דרך ארוכה עד שנגיע לשם".

אתם לומדים מקטמון?
"קמנו מתוך דברים אחרים, אנחנו לא על אותה אג'נדה. קטמון עשו עבודה מדהימה, הם מצליחים יפה, ולא רק בצד המקצועי, הם עושים פעילויות בצד הקהילתי ואפשר ללמוד מהם הרבה דברים. יש להם כבר מערכת משומנת".

חשבת שתגיעו להצלחה בפרק זמן קצר?
"אני מופתע מכמות האנשים שמגיעים למשחקים, שמתעניינים ושחיים את הקבוצה. אלו אוהדי בית"ר שהולכים גם למשחקים של בית"ר ירושלים, אבל אצלנו הם מאוד נהנים וחוזרים עם הילדים. קיבלנו בוסט אדיר מההצלחה ומהחשיפה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר