ז'קי ורותי רוח קונדיטוריית 'רוח המתוק' (צילום: אורן בן־חקון)
ז'קי ורותי רוח קונדיטוריית 'רוח המתוק' (צילום: אורן בן־חקון)

ז'קי ורותי רוח קונדיטוריית 'רוח המתוק'

לנהל קונדיטוריה זה לא כל כך פשוט. אם אתם רוצים לדעת עד כמה, תשאלו את ז'קי ורותי רוח, בעלי הרשת 'רוח המתוק', שפתחה לא מזמן את הסניף הראשון שלה בירושלים. השניים גם מתחזקים נישואים על הדרך ומבטיחים לנו שירות מקצועי, אדיב וטעים

פורסם בתאריך: 2.4.17 19:04

ז'קי ורותי רוח הם אנשים עסוקים במיוחד. רק לפני כמה חודשים פתחו בעיר הבירה את הסניף הרביעי של רשת 'רוח המתוק' אשר בבעלותם, וההתרגשות שלהם בשיאה. "אין כיף גדול יותר מאפייה", ז'קי מספר וחיוך נסוך על פניו, "כבר מזמן רציתי לפתוח סניף בירושלים. יש כאן אווירה מיוחדת. לאחר שלושה סניפים שהצליחו בנתניה, עיר מגורי, החלטנו להגשים את החלום הזה ופתחנו קונדיטוריה גם כאן".

ספר קצת על עצמך

"אנחנו זוג נשוי, יש לנו ארבעה ילדים ושני נכדים. אני יליד צרפת, עליתי לארץ לפני 30 שנה. הגעתי לארץ אחרי הלימודים וידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות בישראל, כי מאז ומתמיד נמשכתי לבישול ובמיוחד לאפייה. זה בדם שלי. אני אוהב לעשות דברים טובים ואני אוהב לעשות טוב לאנשים. אין תחום אחר שגורם לי סיפוק יותר מזה".

מתי החלטת להקים את 'רוח המתוק'?

"אני קונדיטור. תמיד אהבתי את הקונדיטוריה, זה המקצוע הראשון שלי. למדתי אותו בבית הספר ועבדתי במספר מקומות, עד שבשנת 2006 החלטתי לפתוח קונדיטוריה קטנה משלי בנתניה. כשהתחילו להגיע לקוחות, הם התלהבו מאוד מהתוצרת והחנות לאט לאט הפכה למפעל. לא האמנו שנפתח עוד סניפים, אבל בהמשך התרחבנו ופתחנו שלושה ועכשיו את הרביעי בעיר הבירה, ולכן זו התרגשות כפולה".

איך זה לעבוד יחד עם אשתך, רותי?

"למען האמת, זה עושה טוב לעסק. ואמנם, היא בתחום הניהולי ואני בתחום הייצור, אנחנו לא עובדים ביחד אלא לחוד. היא לא מתערבת לי בעבודה ואני לא מתערב לה. חשוב לציין שגם גם הילדים שלי עובדים איתי. הבן שלי יחד איתי בייצור והבנות שלי עובדות בעיקר במכירות ומנהלות את החנויות".

ז'קי ורותי רוח קונדיטוריית 'רוח המתוק' (צילום: אורן בן־חקון)

ז'קי ורותי רוח קונדיטוריית 'רוח המתוק' (צילום: אורן בן־חקון)

מה מיוחד בתוצרת של 'רוח המתוק'?

"כל מה שאנחנו מוכרים מיוצר בתוצרת בית ואנו מתחייבים על הסטנדרטים האיכותיים הגבוהים ביותר. אנחנו מומחים בפרווה איכותי, והרבה אנשים לא מרגישים בהבדל בין הייצור שלנו לייצור חלבי. יש לנו חלות בריוש שאי אפשר למצוא באף מקום אחר. אנחנו מכינים באגט לא צרפתי, אלא באגט כמו בצרפת. אין טעם לקנות כרטיס טיסה לפריז. יש אצלנו כל מה שאפשר למצוא בקונדיטוריה ויותר. מה שמייחד אותנו יותר מכל היא העובדה שלצד האיכות הגבוהה, המחיר מאוד משתלם. אנחנו לא יקרים ומתחייבים על הדרך גם להיות שירותיים ואמינים".

ז'קי ורותי רוח קונדיטוריית 'רוח המתוק' (צילום: אורן בן־חקון)

ז'קי ורותי רוח קונדיטוריית 'רוח המתוק' (צילום: אורן בן־חקון)

אתם עורכים גם אירועים?

"בוודאי. בעיקר אירועי בוטיק כמו ארוחות בוקר, כנסים, בריתות. יצא לי להכין עוגות חתונה וקידוש בבתי הכנסת. זה תחום הקייטרינג שלי. אבל אני אוהב לשווק גם ללקוחות פרטיים ואין כמו לראות לקוח מרוצה. יש לנו הרבה לקוחות נאמנים וגם זה לזכותנו".

אתה רואה את הנכדים שלך ממשיכים את המורשת?
"למען האמת, אפייה זאת גם קצת השתעבדות. אם אוהבים את זה צריך ללמוד איך לעבוד בתחום ולדעת שלא תמיד הכל בא בקלות. מאוד לא פשוט להתחיל לעסוק בענף. פותחים כל בוקר את המאפייה מאוד מוקדם וסוגרים מאוד מאוחר, אבל זו האהבה הגדולה שלי ולא אוכל לוותר עליה לעולם. אני לא יכול להגיד לך אם הנכדים שלי ימשיכו לתחום הזה בעתיד, הם בכל זאת רק בני שנתיים, אבל נראה. מה שצריך לקרות יקרה. אם הם ירצו להמשיך את העסק זו תהיה זכותם, בשמחה גדולה".

מה החלום שלך?

"החלום שלי הוא לפתוח סניפים נוספים בארץ, להמשיך להתרחב וליצור רשת קטנה ארצית, להביא לכאן את מגוון הטעמים, החידושים והאווירה הצרפתית, לשמח בעזרת האפייה כמה שיותר אנשים, לשמור על התקן ועל הסטנדרטים הגבוהים שלי, כי זה מה שעושה את העסק למיוחד על פני האחרים".
רוח המתוק Rouah Hamatok
טלפונים: 02-9414416
כתובת: עמק רפאים 44, ירושלים
אתר אינטרנט:
www.rouahamatok.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר