שלל פעילויות לציון יום ירושלים ברחבי העיר (צילומים: ריקי רחמן, יח
שלל פעילויות לציון יום ירושלים ברחבי העיר (צילומים: ריקי רחמן, יח

חגיגות היובל לאיחוד העיר: מה מציעה לכם ירושלים?

יום ירושלים מציע מגוון אירועים תרבותיים, צעדות, פעילויות ומיזמים אמנותיים יוצאי דופן

פורסם בתאריך: 24.5.17 15:03

חגיגות היובל לאיחוד ירושלים, שמצוין היום (שלישי, 23.5) ומחר (רביעי, 24.5), נפתחו כידוע ביום ראשון האחרון, אז התקיים אל מול חומות העיר העתיקה האירוע המרכזי, והמרשים מאוד, יש לציין בהשתתפות כ-60 אלף איש ואורחים רבים ומכובדים.

 

האירוע הזה היה רק יריית הפתיחה, כשביומיים הקרובים צפויה לכם, תושבי ירושלים אבל לא רק, שלל אירועים נוספים במוסדות התרבות ברחבי העיר, שבהם תוכלו ליהנות מפעילויות שנוצרו במיוחד לחגיגות ה-50 לאיחוד העיר. ריבוי האירועים עונה על הצרכים של קהלים רבים, בין אם מדובר במשפחות עם ילדים, בקהל שחובב מוזיקה ייחודית ומקומית ואפילו בכאלו המעוניינים להכיר את הפלחים השונים שבחברה הירושלמית ולקרוא, דווקא ביום זה, לאיחוד ולגיבוש בין שכבות האוכלוסייה השונות. אז מה בתוכנית?

מעלית הזמן: האטרקציה האינטראקטיבית הוותיקה התחדשה לאחרונה במתחם ייחודי שמעצים את חוויית הלימוד על ההיסטוריה של העיר, באמצעות מכשור מודרני. מעלית הזמן מוצבת כיום בקניון הסגור שבמתחם ממילא, והמיצגים שבה מביאים בפניכם את סיפורה של העיר בצורה חווייתית ויוצאת דופן. לרגל יום ירושלים תתאפשר כניסה לאתר במבצע של 1+1, בעלות כרטיס שנעה בין 46 ל־54 שקל.

מיצג אינטראקטיבי - מעלית הזמן (צילום: יח"צ)

מיצג אינטראקטיבי – מעלית הזמן (צילום: יח"צ)

 

מוזיאון המוזיקה: המוסד התרבותי החשוב, שהחל לפעול בשנים האחרונות במרכז העיר, מזמין אתכם להגיע ולקבל מידע על אודות כלי הנגינה והמגוון שאפיין את המוזיקה של הקהילות היהודיות ברחבי העולם. דגש מיוחד ניתן על בית המקדש ועל שירת הלוויים, שמוצגים בסרט חוויתי שנצפה באמצעות משקפי מציאות מדומה. לרגל יום ירושלים ילדים עד גיל 10 וחיילים במדים יוכלו ליהנות מהחוויה ללא תשלום.

מוזיאון המוזיקה במרכז העיר (צילום: יח"צ)

מוזיאון המוזיקה במרכז העיר (צילום: יח"צ)

 

הגן הבוטני בגבעת רם: יום ירושלים מתקיים בעונת האביב, ובגן הבוטני מזמינים אתכם לצפות בלבלוב הפרחים וליהנות מנופיו המשתנים של הגן. ביום ירושלים תתאפשר כניסה בחינם, ולמבקרים צפויה חוויה מיוחדת ונעימה ברֵיאה ירוקה שמספקת חיבור לטבע ולאדמה בלב ליבה של העיר.

שביל התגליות בגן הבוטני (צילום: יח"צ)

שביל התגליות בגן הבוטני (צילום: יח"צ)

 

הרובע היהודי: תערוכה חדשה נפתחה במרכז דוידסון, והיא מביאה כמה מהפנינים החשובות של העיר ירושלים וביניהם תיעוד העיר מרגע שחרורה, העתק בכתב היד של נעמי שמר לשיר 'ירושלים של זהב', פרטים מקוריים פרי יצירתם של לוחמים וקטעי קול של כתב 'קול ישראל' כאשר הגיע לראשונה אל הכותל. התערוכה נקראת 'לגעת ברגע – סמלים מעצבים זיכרון' והמבקרים בה יוזמנו גם לשתף על קיר 'הרגע שלי' את החוויות האישיות שלהם מרגע איחוד העיר.

מתוך התערוכה "לגעת ברוח" במרכז דוידסון (צילום: מאיר אליפור)

מתוך התערוכה "לגעת ברוח" במרכז דוידסון (צילום: מאיר אליפור)

 

מגדל דוד: המוזיאון מקיים כמה תכניות מיוחדות שמצדיקות את שמו של האתר בהוויה ובתרבות הירושלמית. ביום רביעי יתקיימו מפגשים עם דמויות מההיסטוריה היהודית, וביניהן שלמה המלך, מרים החשמונאית, הנציב הבריטי הרברט סמואל, צנחני גדוד 66 ועוד. באירוע ישתתפו גם התזמורת האנדלוסית ואמנים נוספים. האירוע יתקיים בין השעות 18:00-9:00 והכניסה אליו חופשית.

נוסף על כך, יארח מגדל דוד פרויקט דוקומנטרי ייחודי שנקרא "50 שנה 50 פנים" ובמסגרתו ישתפו דמויות מרכזיות ותושבים מן השורה בתחושות וברגשות שמביאים עמם המגורים בעיר. האירוע קורא לתושבים ממזרח וממערב העיר, כדי לתרום עוד לייחודיות של האירוע. לאירוע זה יגיעו גם ראש העיר, ניר ברקת, מנכ"לית המוזיאון, אילת ליבר, והבמאי משה אלפי.

מוזיאון מגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

מוזיאון מגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

 

אלכימאי-ם: הפרויקט הייחודי מבקש לחבר בין תושבי העיר, על שלל האוכלוסיות שבה, באמצעים תרבותיים-אמנותיים. בניסיון להביא ליצירה משותפת, מארגני האירוע מחברים בין תושבים מתוך תפיסה כי העיר ירושלים שייכת לאנשים שחיים בה. האירוע יתקיים ביום חמישי, 25.5, בשיתוף פרויקט מוסללה, הבריגדה היהודית, קרן שוסטרמן ומנהל קהילתי 'גינות העיר'. נוסף על האמצעים האמנותיים, יתקיימו גם מעגלי שיח בקרב התושבים. הכניסה אל האירוע, שמתקיים בגג של בניין כלל, חופשית.

יום ירושלים ברגליים

הסיורים והצעדות שמתקיימים לרגל יום ירושלים מספקים שלל חוויות מיוחדות שמתאימות למשפחות, לצעירים ולמבוגרים סקרנים. חלק ממארגני הסיורים מבקשים להביא דווקא את הגיוון ולגשר על הפערים הקיימים בעיר.

פנים רבות לה: סיור במוזיאון מגדל דוד בעקבות קהילות ומשפחות בירושלים. הסיורים יצאו בימי חמישי הקרובים בשעה 17:00 וייקחו אתכם סביב השכונות הירושלמיות לשיחות עם תושבי השכונה, שיגוללו את סיפורה של העיר במשך השנים. בין התושבים תוכלו למצוא משפחות פלסטיניות, אתיופים נוצרים, חסידים ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר