סיגל קליין, המחזה "חלום ליל קיץ" (צילומים: אבי קליין, יעל אילן)
סיגל קליין, המחזה "חלום ליל קיץ" (צילומים: אבי קליין, יעל אילן)

ערב מהנה בחאן: סיגל קליין בחלום ליל קיץ

מערה אפלולית, אווירה ירושלמית ומושבים נוחים. מכל אלו וגם מהמחזה "חלום ליל קיץ", שכתב ויליאם שייקספיר, ניתן ליהנות בתיאטרון החאן

פורסם בתאריך: 25.4.17 09:45

אפתח בווידוי אישי: יש לי חיבה מיוחדת לתיאטרון החאן. בשל אופיו של האולם הבנוי כמערה אפלולית, בשל האווירה הירושלמית בחצר, בשל המושבים הנוחים (במיוחד אלו שבשורה השלישית ממול לבמה) וגם, פרט שולי, בשל ההצגות עצמן.

באחרונה עלתה הצגה חדשה על בימת תיאטרון החאן – "חלום ליל קיץ", מחזה מאת ויליאם שייקספיר בעריכתה של שחר פנקס ובבימויה של שיר גולדברג, שזוהי עבודת הבימוי הראשונה שלה כבימאית הבית של החאן.

בימאי תיאטרון בעולם בוחרים פעמים רבות לעבוד עם "חלום ליל קיץ", מאחר שהוא מאפשר יצירתיות בעבודת הבימוי והעיצוב, כך גם גולדברג הצליחה לייצר רגעים מופלאים ומפתיעים כאחד, ויצרה מחזה ראוי להערכה. רגע רודף רגע, הפתעה רודפת הפתעה, ושלל מצבים קומיים עד גרוטסקיים מתקיימים זה לצד זה, עד כי אפשר לאבד ריכוז, אבל לא לאבד את ההנאה.

סיגל קליין (צילום: אבי קליין)

סיגל קליין (צילום: אבי קליין)

הסצנה הפותחת של המחזה היא חתונה באולם נשפים. הדוכס ומלכת האמזונות נישאים הערב, כשסרט החתונה נקטע לפתע ומכאן מתחילים האירועים להסתבך, והופכים לקומיים יותר ויותר. מספר זוגות מסתבכים ומתלבטים באהבתם תוך כדי בגידות, שקרים, והכל בחסות מעבה היער השופע פיות, קסמים ושיקויים. הרגע הזה שבו בשיאה של החתונה, בשיאו של האושר נטרפים כל הקלפים, הוא רגע שגרם לי צביטה מסוימת בלב. מה לעשות, נוסף על זה שאני ספונטנית אני גם רגישה. אבל הרגישות חלפה חיש מהר ובמקומה צצו שמחה לאיד, גיחוך והשתאות – ומרגע זה ואילך הצטרפתי להרפתקאות קומיות ביער האומלל שעוררו פרצי צחוק רמים בקהל. בשלב מסוים התחוללה תגרה אימתנית בין שתי נשים שהגיעה עד לתוככי הקהל המרוצה, שציפה לקרב אגרופים בין שתי השחקניות. זה לא הגיע לשם, אבל החוויה היתה מסעירה.

המחזה "חלום ליל קיץ" (צילום: יעל אילן)

המחזה "חלום ליל קיץ" (צילום: יעל אילן)

במקביל להשתלשלות האירועים הזו, מתחוללת עלילה נוספת על הבמה. כאן עובדי האירוע (החתונה) ההזויים, מנסים להעלות מחזה עצמאי משל עצמם, שיוצג בחתונת הדוכס. הם בוחרים תפקידים וזהויות ומתאמנים באופן מבדח ביותר.

ההישג הבולט של גולדברג הוא בליהוק הקבוצתי הנכון של לא פחות מ־14 שחקנים בו זמנית על הבמה וחלוקת התפקידים באופן מושלם, כך שבשילוב התיאטרליות המוגזמת של שייקספיר, התלבושות שופעות הדמיון של נטשה טוכמן-פוליאק, לצד הכוריאוגרפיה הצעירה של שחקן התיאטרון אריאל וולף, נוצרת יצירה מרהיבה בכל קנה מידה. מחיאות הכפיים הרמות בתום ההצגה העידו על כך.

המחזה "חלום ליל קיץ" (צילום: יעל אילן)

המחזה "חלום ליל קיץ" (צילום: יעל אילן)

"לא ידעתי ששייקספיר כל כך כובש", אני לוחשת להונגרי שאיתי בדרך הביתה, כשהוא מהנהן בחיוך.

"חלום ליל קיץ". תיאטרון החאן. כיכר דוד רמז 1. http://khan.co.il/show.

מחיר: 220 שקל, 110 שקל לאזרח ותיק.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר