מתוך התערוכה "עצם הדברים", ההצגה "נקודת אור", לילות אפריקה בגן הבוטני (צילומים: עודד אנטמן, דור קדמי, באדיבות מוזיאון ישראל)
מתוך התערוכה "עצם הדברים", ההצגה "נקודת אור", לילות אפריקה בגן הבוטני (צילומים: עודד אנטמן, דור קדמי, באדיבות מוזיאון ישראל)

יוצרים על גלגלים והצגה על המצאת כתב בברייל – מה עושים בשבת?

סדנה בשיתוף עמותת 'קלי"ק' ביס פלאנט, הצגה על ממציא לואי ברייל בגן הפעמון ותערוכות מיוחדות במוזיאון ישראל ובמוזיאון המדע. בילוי נעים

פורסם בתאריך: 21.7.17 09:22

מה עושים בשבת, 22.7, בירושלים?

במסגרת שבת משפחתית ביס פלאנט ירושלים, תתקיים סדנת יוצרים על גלגלים – סדנת יצירה המשלבת תרומה לקהילה בשיתוף עמותת קלי"ק.
יס פלאנט, רחוב נעמי 4, 12:00. הכניסה חופשית.

"נקודת אור" בתיאטרון הקרון (צילום: דור קדמי)

"נקודת אור" בתיאטרון הקרון (צילום: דור קדמי)

 

בתיאטרון הקרון שבגן הפעמון תעלה השבת ההצגה "נקודת אור", שמביאה את סיפורו של לואי ברייל, ממציא כתב ברייל.

בן שלוש היה לואי ברייל כאשר איבד את מאור עיניו. הוא פיתח את עולמו דרך צלילים ומגע, אך הבין שבעולם הספר טמון אוצר של ידע הסגור בפניו. בזכות אומץ ליבו ותשוקתו הרבה לידע ובזכות סביבתו הקרובה והתומכת, הגיע ברייל להמצאה הנפלאה –כתב הא'-ב' לעיוורים. המצאה אשר תשנה את חייהם של מיליונים ברחבי העולם. באמצעים חזותיים ייחודיים אור, צלליות, חול, אש, נייר ובשילוב מוזיקה מקורית, מצליחה יוצאת ההצגה להביא ביצירתיות ובדמיון את סיפורו הנוגע ללב של לואי ברייל, המתייחס לנושא החריג והשונה בחברה.

זוהי הצגה מרתקת ומרגשת, אשר זוכה להצלחה חסרת תקדים והוצגה עד כה מעל ל־3,000 פעמים ברחבי הארץ ובעולם. יצירתה של פטריסיה אודונובן. לגילאי 12-6.
אולם הבית של תיאטרון – גן הפעמון, 11:00. מחיר: 45-35 שקלים.

"לילות אפריקה" בגן הבוטני (צילום: עודד אנטמן)

"לילות אפריקה" בגן הבוטני (צילום: עודד אנטמן)

 

כמדי שנה, במהלך החופש הגדול, פותח הגן הבוטני בירושלים את שעריו לכל המשפחה ומקיים פעילויות מיוחדות. השנה, יציג הגן הבוטני את ההפקה "לילות אפריקה" שתתקיים מדי יום בשעות הערב עד ה־31 באוגוסט.
הגן הבוטני, קמפוס גבעת רם, פתוח בשבת: 22:00-17:00. 55 שקלים.

מתחם התחנה (צילום: דודי סעד)

מתחם התחנה (צילום: דודי סעד)

 

***

***

במתחם התחנה תוכלו ליהנות, כמדי שבת, ממתחם ג'ימבורי ספורט שפתוח לקהל הרחב החל מהשעה 10:00. בנוסף, במקום מוצגת תערוכת רכבות חשמליות, שפתוחה לקהל הרחב ללא תשלום.

בשעה 12:00 תתקיים הופעה של להקת "יחס חם" שירים ישראלים וג'אז.
מתחם התחנה הראשונה, דוד רמז 4, 10:00.

מתוך תערוכת "עצם הדברים" במוזיאון ישראל (צילום: באדיבות מוזיאון ישראל)

מתוך תערוכת "עצם הדברים" במוזיאון ישראל (צילום: באדיבות מוזיאון ישראל)

 

"עצם הדברים" היא תערוכת יחיד של עילית אזולאי במוזיאון ישראל, המציגה מחקר שעשתה בפינות הכי נסתרות של המוזיאון. אזולאי, מהאמניות הישראליות הבולטות בשדה האמנות, זוכה בשנים האחרונות, להכרה בינלאומית הולכת וגוברת לאחר שהציגה באחרונה ב"MOMA" בניו יורק, וב־"KW" בברלין. יצירותיה משלבות צילום, מיצב, פיסול וסאונד לכדי קולאז'ים גדולים. בתערוכת היחיד הראשונה שלה במוזיאון ישראל יחשפו פירותיו של פרויקט ממושך, שאזולאי ערכה במוזיאון במהלך שלוש השנים האחרונות.
מוזיאון ישראל, שדרות רופין 11. פתוח בשבת: 17:00-10:00. מחיר למבוגר: 54 שקלים, ילדים (מגיל 5) 27 שקלים.

פסטיבל הקולנוע בירושלים, שמתקיים השנה בפעם ה־34, יגיע לסיומו ביום ראשון הקרוב, 23.7, כך שנותרו לכם עוד ימים בודדים כדי להגיע וליהנות ממגוון הסרטים המוצגים בו.
סינמטק ירושלים, דרך חברון 11. טל' 02-5654333.

האכלות בגן החיות התנ"כי (צילום: גן החיות התנ"כי)

(צילום: גן החיות התנ"כי)

 

כמדי שבת בגן החיות תוכלו ליהנות מהאכלות תכופות של פינגווינים, שימפנזים, דובים ועוד מגוון חיות גדולות וקטנות.
בנוסף, בגן החיות עמדת מידע על מארג המזון באפריקה – מעגל החיים באפריקה, נמצאת ליד הכניסה למתחם "סיפורה של טיפה". (13:30-11:00, 17:00-14:15).

אטרקציה נוספת לילדים נמצאת ב'בית החי', שם פוגשים בעלי חיים ידידותיים (17:00-11:00). כמו כן, מתחם הליטוף של העיזים והכבשים פתוח לקהל במהלך כל היום.
גן החיות התנ"כי, דרך אהרון שולוב 1. פתוח בשבת: 18:00-10:00 מחיר: 42 שקלים לילד, 55 שקלים למבוגר.

במוזיאון המדע ירושלים תחשפו השבת לנבל אורות: מוצג אינטראקטיבי שמזמין את המבקרים לנגן בעזרת 24 אלומות לייזר וליצור מוזיקת אורות מרהיבה. הנבל ששודרג עבר למקומו החדש בתערוכה "משחקי אור וצל" ומוצג בתנאי החשכה וערפול. "נגינה" על מיתרי האור יוצרת אפקט מרשים של תאורה ומוזיקה גם יחד.

במוזיאון מוצגת גם תערוכה לציון 200 שנה להמצאת האופניים. מדובר על תערוכה אקטיבית, שבה הילדים (ולא רק הם) משתמשים במוצגים השונים.
מוזיאון המדע ע"ש ברנרד בלומפילד ירושלים, שדרת המוזיאונים. פתוח בשבת: 17:00-10:00. מחיר: 45 שקלים (ילדים מתחת לגיל 5 בחינם).

אופניים במוזיאון המדע (צילום: אבי חיון)

אופניים במוזיאון המדע (צילום: אבי חיון)

 

***

***

בין השבילים הצרים, בתי הקפה הקטנים והאווירה הייחודית של הכפר הציורי עין כרם שוכן המרכז למוזיקה עדן-תמיר, שמקיים מגוון קונצרטים בסופי שבוע, ומזמין את הציבור הרחב להאזין לקונצרט סיום העונה עם רביעיית דפנה: מוצרט-מארטלי – שתנגן מגוון יצירות בהן גם הפתיחה לאופרה "נשואי פיגארו".
המרכז למוזיקה עדן תמיר, רחוב המעיין 29. 11:00. מחיר: 85 שקלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר