צילום: אבי חיון
צילום: אבי חיון

מוזיאון המדע: תערוכה אקטיבית על ההיסטוריה של האופניים

200 שנה חלפו מאז הומצאו האופניים ובמוזיאון מציינים את המאורע בתערוכה החגיגית "אופניים 200X2"

פורסם בתאריך: 11.7.17 15:27

מוזיאון המדע פתח את הקיץ ואת החופש הגדול עם תערוכה חדשה מלהיבה – "אופניים 200X2", שהיא התערוכה הבינלאומית הגדולה ביותר שנראתה בישראל בנושא אופניים.

בתערוכה ניתן ליהנות מפעילויות וסדנאות לכל המשפחה, עשרות מיצגי אופניים, דגמי גלגלי אופניים ייחודיים ונדירים, אוספים היסטוריים מקנדה, הולנד, ארצות הברית וישראל, מיצבי אמנות, "Cinema Bike" ועוד.

***

***

כמו כל התערוכות של מוזיאון המדע – גם התערוכה הזו היא אקטיבית, שבה הילדים והמבוגרים מוזמנים לנסות ולהתנסות.

בתערוכה באים לידי ביטוי המצאות וחדשנות, כמו המצאת המטוס הראשון שבנו האחים רייט, שהשתמשו באופניים לניסוייהם; המצאת המכונית על ידי בנץ הגרמני, שהרכיב מנוע על תלת אופן. פרק שלם בתערוכה מוקדש להשפעה של המצאת האופניים על חיינו על והשינויים החברתיים והאורבניים שנוצרו בעקבות כך.

מה בתערוכה? במתחם החיצוני במוזיאון ממתינה לכם זירת רכיבה התנסותית עם עשרות זוגות אופניים שונים ומיוחדים, כולל חד אופן, אופניים עם היגוי הפוך, אופניים עם גלגלים מרובעים ועוד. ילדי הגיל הרך (גילאי 6-3) יוכלו לרכוב בתוך צינורות ענק, לקפץ מעל באמפרים ולנסות לשמור על איזון.

בנוסף, תוכלו להתנסות ברכיבה על אופניים היסטוריות ואופניים 'מוזרים' כמו אופני טאנדם, אופניים לזוג מפדלים, אופני יד לנכים, אופניים עם היגוי הפוך, אופנים היסטוריות Bone Shaker ועוד. הזירה תהיה פעילה במהלך כל שעות פעילות המוזיאון.

 

מתוך התערוכה (צילום: טל בר לב)

מתוך התערוכה "אופניים 200X2" (צילום: טל בר לב)

 

אטרקציה מרכזית בתערוכה היא סימולטור רכיבה עם מנהרת רוח עוצמתית, המסוגלת לחקות את תנאי הרכיבה בזמן סופה. מנהרת הרוח תוכננה והוקמה על ידי איתמר ששון ותומר קרשאי – צמד סטודנטים בשנה הרביעית ללימודי ההנדסה במכללה להנדסה, והיא מאפשרת למבקרים את החוויה של רכיבת אופניים במהירויות רוח של עד מאה קמ"ש.

בנוסף, יתקיימו סדנאות שונות ומגוונות, בהן סדנת הכנת ספינרים ממיסבי אופניים, עמדת התנסות עצמית במנגנוני נעילה מגוונים לאופניים.

כמו כן במוזיאון יערכו סיורים שונים – סיור משפחתי, שיעסוק בהיבטים החברתיים של האופניים; סיור "מסע בזמן" למבוגרים עם הסיפורים שמאחורי המוצגים ההיסטוריים הייחודיים שיובאו לתערוכה, הדגמת רכיבה בשיתוף הקהל אודות רכיבה על אופניים במצבים בלתי שגרתיים, עמדת הדרכה לתיקון פנצ'רים ועוד שלל הפתעות.

"אופניים 200X2". עד מאי 2018. מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד. טל' 02-6544888.
מחירון (יולי-אוגוסט): 60 שקל לכל אורח מעל גיל 5, ילדים עד גיל 5 בחינם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר