מוזיאון מגדל דוד (צילומים: עידו כהן, נפתלי הילגר, עודד אנטמן)
מוזיאון מגדל דוד (צילומים: עידו כהן, נפתלי הילגר, עודד אנטמן)

מוזיאון מגדל דוד: קיץ חם וגדוש בפעילויות מגוונות

סיור המתאר את חיי היהודים בירושלים מאז ימי המקרא, פעילות לילדים בעלי צרכים מיוחדים ושלל הפתעות נוספות ממתינות לכם במוזיאון

פורסם בתאריך: 17.7.17 10:04

מוזיאון מגדל דוד פותח את דלתותיו לקהל הירושלמי עם עשרות פעילויות מהנות ומגוונות. במהלך חודשי הקיץ יתקיימו פרויקטים לציון יובל לאיחוד ירושלים, סיורים מודרכים ושלל פעילויות נוספות. 

יודגש כי חלק מהפעילויות מותאמות לבעלי צרכים מיוחדים, כך שנדמה שמוזיאון מגדל דוד מוכן ומזומן לקראת כלל הקהלים בעיר.

“חמסה חמסה” הוא סיור המתאר את המנהגים והמסורות של היהודים בירושלים מאז ימי המקרא. הסיור, שיתקיים בהדרכת חוה שטיין-יוסף, ישפוך אור על אופן ההתנהלות הרוחנית של היהודים מירושלים ועל אורחות החיים שלהם, כולל מנהגי חגים שנועדו להגן על תינוקות ועל החיים.

בהמשך תתקיים גם פעילות מיוחדת במינה שמותאמת לילדים בעלי צרכים מיוחדים. במסגרת הפעילות יוכלו הילדים ליהנות מפעילות אבירית ולהרגיש כמו בימי הביניים. התוכנית, כאמור, מותאמת לילדים בעלי צרכים מיוחדים בכך שהיא מתקיימת באזורים נגישים וגם בחדר שקט ייעודי, שיאפשר לילדים לנוח בין פעילות לפעילות. בזמן העברת הפעילויות מוזיאון מגדל דוד מתגבר את צוות המדריכים כדי שהילדים יקבלו יחס אישי מתאים ובנוסף לכך, המשימות והאתגרים מותאמים גם לצורכיהם. חשוב לציין כי לשם כך הוכשרו שמונה מדריכים, שהם בעצמם בעלי צרכים מיוחדים ובנוסף אליהם יהיו גם המדריכים הקבועים. יצוין כי הפעילות תתקיים לאחר שעות הפעילות של המוזיאון, כך שהילדים ייהנו מתשומת לב מרבית.

אבירי הקיץ במגדל דוד (צילום: עידו כהן)

אבירי הקיץ במגדל דוד (צילום: עידו כהן)

 

גם בוגרים בעלי צרכים מיוחדים יוכלו ליהנות מפעילות ייעודית להם וזאת במסגרת חגיגות היובל לאיחוד העיר. הפעילות כוללת תחנות שונות עם משימות והדרכות בכל רחבי המצודה. בסוף האירוע יתקיים גם החיזיון הלילי במחיר מוזל (40 שקל) שמתאים גם לבעלי צרכים מיוחדים. עלות ההשתתפות בפעילות היא שמונה שקלים בלבד.
יצוין כי החיזיון הלילי יתקיים באופן סדיר במהלך כל ימי השבוע (55-45 שקל).

מוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)

מוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)

הפרויקט “50 שנים 50 פנים” ממשיך גם הוא במוזיאון מגדל דוד ובמסגרתו מוקרנים סרטים דוקומנטריים המתעדים את סיפוריהם של הירושלמים שחיים בעיר מהאיחוד ואף לפניו. הסיפורים חלקם מובאים ממערב העיר וחלקם ממזרח העיר. הסרטים נותנים במה לסיפוריהם של ישראלים, ערבים, חיילים, נשים, גברים ולבני כל הדתות.
מדריכת הטיולים לאה שרייבר גם היא תאפשר לכם לראות את ירושלים מזווית נוספת והפעם באמצעות סיור חסידי בעלז. סיפורה של קהילה חסידית שהייתה בין החסידויות המשפיעות עד המאה העשרים.

מוזיאון מגדל דוד. א’-ה’, 16:00-9:00, ו', 14:00-9:00. הפעילות כוללת גם את הסיור ‘ירושלים לדורותיה’ שמתקיים גם באנגלית. סיורים לחפיר המצודה מתקיימים גם הם וכלולים במחיר הכניסה למוזיאון.
https://www.tod.org.il/

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר