(אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

שערי צדק: תינוקת בת שלושה ימים עברה צנתור נדיר

הליך רפואי תקדימי בוצע בתינוקת בת שלושה ימים והציל את כליותיה מאי ספיקה

פורסם בתאריך: 19.4.17 18:14

תינוקת בת שלושה ימים עברה לפני כחודש צנתור נדיר לפירוק קרישי דם במרכז הרפואי שערי צדק. מבית החולים נמסר השבוע כי "התינוקת נולדה לפני כחודש בלידת ואקום. 48 שעות לאחר הלידה הבחין הצוות בתינוקייה כי התינוקת חיוורת מאוד. מבדיקות שבוצעו התברר כי היא סובלת מקריש דם בווריד הראשי בבטן ובוורידי הכליות שגרמו לאי-ספיקת כליות קשה. לאחר התייעצות רב תחומית בין צוותי המקום הוחלט לבצע פירוק של קריש הדם בעזרת מכשיר מיוחד שנועד לצנתור מוח מאחר שאיברי התינוקת זעירים".

יצוין כי את הצנתור שבוצע לתינוקת, כאמור, בת שלושה ימים בלבד, ביצעו ד"ר אדם פרקש, מנהל מרפאת מומים וסקולריים בשערי צדק, ביחד עם ד"ר אנטוני פרשטנדיג, מנהל מכון אנגיוגרפיה, וד"ר קובי אמסלם, מנהל יחידת צנתורי מוח, ובשיתוף המחלקה לנפרולוגיה של הילד וצוות הפגייה.

"צנתור כלי דם בתינוקת כל כך קטנה הוא דבר מאתגר במיוחד", מסביר ד"ר פרקש, שמוסיף: "מדובר בטיפול נדיר שאין לו תקדים בספרות הרפואית. במצב של קרישי דם, הטיפול המקובל הוא מתן תרופות הגורמות להמסת הקרישים, אך טיפול כזה מעלה את הסיכון לדמם מוחי, לאור גילה הצעיר של התינוקת והערך הנמוך של הטסיות בדם. לכן, הוחלט על טיפול בגישה החדשנית במהלכה נעשה טיפול ממוקד בקריש עצמו. שיתוף הפעולה הפורה בין הצוותים השונים, בשילוב הציוד המיוחד במחלקה לצנתורי מוח תרמו רבות להצלחתו. הפעולה נמשכה כחמש שעות, ובסופה הצלחנו לשאוב ולפרק את רוב הקרישים. מאוד שמחנו לראות שהכליות התאוששו תוך זמן קצר". עוד נמסר משערי צדק כי התינוקת שוחררה במצב טוב לביתה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר