ילדי "צעד קדימה" (צילום: באדיבות צעד קדימה)
ילדי "צעד קדימה" (צילום: באדיבות צעד קדימה)

גיוס המונים עבור מחנה קיץ לילדים עם שיתוק מוחין ומוגבלויות קשות

עמותת "צעד קדימה" מבקשת מהציבור לתמוך בקמפיין למימון מחנה קיץ לילדים עם שיתוק מוחין ומוגבלויות קשות, שצפוי להיערך באוגוסט. העלות הכוללת של המחנה כ-200 אלף שקל, כאשר לעמותה חסרים רק עוד 80 אלף שקל

פורסם בתאריך: 17.7.17 09:28

באוגוסט הקרוב צפוי להתקיים מחנה קיץ של עמותת "צעד קדימה" ביישוב ניצן, עבור ילדים עם שיתוק מוחין ומוגבלויות קשות. מדובר על מחנה בן חמישה ימים בתנאי פנימייה, עבור כ-50 ילדים ובני נוער בטווח גילאים 21-14.

"הייחודיות של מחנה הקיץ של צעד קדימה, בזה שהוא מחנה אקטיבי", מציין גיא סלומון, מנכ"ל עמותת "צעד קדימה". "אנחנו עובדים עם הילדים שמגיעים על הצד המוטורי תוך שילוב פעילות טיפולית לילדים בדגש על הרבה אקטיביות שכוללות תנועה וספורט. המחנה מציע כיף ופן ואפשרות להתנתק קצת מההורים, ולתת למשפחות את הזמן שלהם לפחות פעם בשנה. לחלקם זאת פעם ראשונה שהם יוצאים מהבית".

 

ילדי "צעד קדימה" (צילום: מעוז וויסטוך)

(צילום: מעוז וויסטוך)

עלות המחנה עומדת על כ-200 אלף שקלים. עמותת צעד קדימה הצליחה לגייס עד כה כ-120 אלף שקלים, מכספי תרומות. בשביל להשלים את החוסר, העמותה יצאה לפני כשבועיים, בקמפיין לגיוס המונים, לטובת 80 אלף השקלים החסרים.

"אנחנו קוראים לציבור הרחב להירתם לנושא ולתמוך בקמפיין", מדגישים בעמותה, "בין התשורות לתומכי הקמפיין ניתן למצוא: ארוחת בוקר מפנקת ברשת קפה לנדוור, גלידה מרשת גלידות קצפת, כדורסל חתום משחקני מכבי כדורסל, ארוחת שף זוגית, שישיית בירות המיוצרות על ידי בוגרי העמותה, ועוד".

 

ילדי "צעד קדימה" (צילום: מעוז וויסטוך)

(צילום: מעוז וויסטוך)

 

סלומון מוסיף ומסביר כי "מדובר על מחנה מסובסד שמתקיים ברובו מכספי תרומות שהעמותה מצליחה לגייס. לטובת המחנה השנה יצאנו בקמפיין מאוד מעניין, והוא נועד לגייס תרומות למחנה אבל למעשה יש לו אמירה מאוד משמעותית כלפי החברה וכל מה שקשור ליחס למוגבלות שזה מה שאנחנו מלמדים את הילדים ובני הנוער אצלנו, על הזכות שלהם להיות עצמאיים ולקבל יחס שווה. הקמפיין הזה בא להגדיש את זה לצד הצורך הקיים שאי אפשר לקיים מחנות כאלה מבלי לגייס תרומות בעולם שלנו. זאת האופציה היחידה לעשות אותם. בכל שנה אנחנו מגייסים תרומות למחנה. הוא לא יכול להתקיים בלי תרומות. זה לא מחנה רגיל. פה על כל חניך יש לנו איש צוות וצריך להביא ציוד מיוחד. והסעות ממיוחדות שעולות פי כמה".

מה תעשו אם לא תצליחו לגייס את הכספים?

"אם לא נצליח לגייס ניכנס למינוס. את המחנה חייבים לקיים בכל מקרה. זאת לא בעיה של הילדים אם גייסנו או לא. אני מאוד מקווה שנצליח. דרך הקמפיין יש אפשרות לתרום גם סכומים קטנים של 50 שקלים, 100 שקלים ומעלה. אם אני אתרום 100 שקל זה לא ישנה את חיי באופן מהותי וזה יתרום רבות לילדים".

 

ילדי "צעד קדימה" (צילום: מעוז וויסטוך)

(צילום: מעוז וויסטוך)

 

איך אפשר להסתדר עם חוסר הוודאות בעקבות התנהלות מכספי תרומות?

"זהו עולמן של העמותות. הן נותנות את השירות שהמדינה צריכה לתת. שירות לתושבים שהמדינה לא ידעה לתת או בחרה לתת באמצעות עמותות. למעשה העמותות מחזיקות היום על הכתפיים שלהם חלק משירותי הרווחה והבריאות והחינוך. המדינה נותנת כסף, היא פשוט לא נותנת מספיק ואז העמותות נדרשות ללכת ולגייס את היתרה מאנשים טובים וזה יוצר עומס על העמותות וחוסר וודאות שחוזר על עצמו מידי שנה. בנוסף, זה יוצר תחרות לא פשוטה כי בסופו של דבר העמותות מתחרות על אותם אנשים. אני מאמין שבמדינה יש מספיק כסף לתת את השירותים האלה וצריך לשנות את סדרי העדיפויות. רוב תרומות של העמותה מגיעות מהארץ. אנחנו מאמינים שיש בארץ מספיק תורמים, אל עף שכמות התרומות בארץ יחסית נמוכה מהממוצע בעולם. יש פה אנשים טובים שתורמים ויש מודעות לעניין".

עמותת צעד קדימה נותנת שירות לאנשים עם נכויות מורכבות מגיל לידה ועד לגילאים בוגרים.

לתרומות למחנה הקיץ – https://www.jumpstarter.co.il/projects/1300

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר