טקס הנבחרים של "כל העיר" ה-28 (צילום: ארנון בוסאני)
טקס הנבחרים של "כל העיר" ה-28 (צילום: ארנון בוסאני)

הזירה העסקית בירושלים: טקס הנבחרים ה-28 של "כל העיר"

אמש, ראשון, התקיים באולמי ארטמיסיה בתלפיות טקס הנבחרים ה-28 של "כל העיר" בהשתתפות בעלי ובעלות עסקים ירושלמיים

פורסם בתאריך: 4.12.17 10:52

זירת העסקים בירושלים – בדגש על העסקים הקטנים והבינוניים, היא המנוע הכלכלי של העיר. אמש, ראשון, 3.12.17, נערך באולמי ארטמיסיה בתלפיות טקס הנבחרים ה־28 של אתר ועיתון "כל העיר" – שבו הוענקו תעודות הערכה לשורה של עסקים נבחרים בירושלים. עשרות בעלי ובעלות עסקים ירושלמיים הגיעו לאירוע שנערך בהנחייתו של איש התקשורת יהונתן כהן, שדר ספורט ומבקר האוכל של "כל העיר".

 

צילום: ארנון בוסאני, אסף קרלה

Music: https://www.bensound.com

 



מאיר תורג'מן, בטקס הנבחרים ה-28 של "כל העיר" ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

במהלך טקס הנבחרים נאמו חלק מהמועמדים הפוטנציאליים לראשות העיר. סגן וממלא מקום ראש העיר, מאיר תורג'מן (ירושלים תצליח) התייחס בין השאר לתהליך הרישוי בעיריית ירושלים שעובר רה־ארגון. לדבריו, על מנת שבעלי העסקים לא יצטרכו להיגרר לפגישות מחוץ לעירייה הכל ירוכז בתוך כיכר ספרא וזאת על מנת לקצר את הבירוקטיה. עוד סיפר תורג'מן על עבודות השדרוג והשיפוץ של המרכזים המסחריים בשכונות.

 

יהונתן כהן וצפריר קום, בטקס הנבחרים ה-28 של "כל העיר" ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

יהונתן כהן וצפריר קום (צילום: ארנון בוסאני)

 

עינב בר כהן, בטקס הנבחרים ה-28 של "כל העיר" ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

עינב בר כהן (צילום: ארנון בוסאני)

בהמשך נשאה דברים חברת האופוזיציה עינב בר כהן (התעוררות), לשעבר מחזיקת תיק העסקים בעיריית ירושלים. בר כהן הדגישה בדבריה כי עם הכניסה שלה לתפקיד היא ביקשה להעלות את נושא העסקים לסדר היום העירוני, מתוך הבנה שמדובר על אחריות עירונית. בר כהן פירטה בין השאר את המהלכים שקידמה הכוללים תיקון חוק העזר העירוני בנושא שילוט עסקים והורדת מיסוי סגירת החורף לעסקים למשך תשעה חודשים במקום לחצי שנה. עוד סיפרה בר כהן על היוזמה שלה להקמת מרכז שירות לעסקים – one stop shop – מקום אחד שמרכז את כל השירותים לעסקים ועל קידום המרכזים המסחריים בשכונות. כמו כן, בר כהן ציינה את המאבק שמובל על ידי סיעת התעוררות להעברת משרדי הממשלה לירושלים, על מנת לתמוך בכלכלה המקומית.

 

 

יוסי חביליו, בטקס הנבחרים ה-28 של "כל העיר" ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

יוסי חביליו (צילום: ארנון בוסאני)

יוסי חביליו, ראש עמותת צחור ולשעבר היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, שמתמודד לראשות העיר אמר כי מצב העסקים הקטנים והבינוניים בירושלים הוא לא טוב, ולדבריו אין גורם בעיריית ירושלים שפועל על מנת לתת להם את הכלים האופטימליים, שיעשה כל שביכולתו בכדי לעזור להם לא רק לשרוד, אלא להתפתח. חביליו אמר כי הוא יפעל להורדת תשלום הארנונה לעסקים, לדבריו לא מדובר רק במהלך שניתן לעשות רק במשרד הפנים אלא העירייה יכולה לקדם זאת מבפנים – באמצעות מהלך עירוני.

אבי סלמן, בטקס הנבחרים ה-28 של "כל העיר" ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

אבי סלמן (צילום: ארנון בוסאני)

בהמשך דיבר המועמד לראשות העיר אבי סלמן, לשעבר מנהל מחלקת פיתוח עסקי בעיריית ירושלים ולשעבר יועץ ראש העיר, על כך שהעסקים בירושלים הם קטר הצמיחה של העיר. לדבריו, כל העומס נופל על כתפי המגזר, שבמקום להיות מנוע כלכלי של צמיחה של העיר הפך להיות  פרה חולבת, שממנה העירייה מנסה להוציא את רוב ההכנסות כדי למלא את הקופה שלה. בנוסף, סיפר סלמן על הצורך לפתח את מינהלות העסקים בירושלים.

עופר איובי, בטקס הנבחרים ה-28 של "כל העיר" ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

עופר איובי (צילום: ארנון בוסאני)

עופר איובי, יו"ר מינהל קהילתי גילה, דיבר על כך שהוא בעצמו בעל עסק בירושלים והוא מכיר את הבעיות והקשיים של בעלי העסק בירושלים. בנוסף, מנכ"ל מטי גולן טובי, סיפר על כך שהוא עד בשנתיים האחרונות לצמיחה משמעותית במגזר העסקי בירושלים – לדבריו זאת תקופה של פריחה, שבה נפתחים הרבה עסקים בעיר, והשרידות שלהם קצת יותר טובה מלפני שנתיים-שלוש. הטקס נחתם בהופעת סטנדאפ של הקומיקאית רותם אבוהב.

 

 

גולן טובי, בטקס הנבחרים ה-28 של "כל העיר" ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

גולן טובי (צילום: ארנון בוסאני)

טקס הנבחרים של "כל העיר" ה-28 (צילום: ארנון בוסאני)

טקס הנבחרים של "כל העיר" ה-28 (צילום: ארנון בוסאני)

 

רותם אבוהב, בטקס הנבחרים ה-28 של "כל העיר" ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

רותם אבוהב (צילום: ארנון בוסאני)

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר