סגן שיר חג'אג' ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
סגן שיר חג'אג' ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

יוזמה מרגשת של צעירים להנצחתה של סגן שיר חג'אג' ז"ל

אביה גל, ממייסדי תוכנית תנופה, שבחרה להנציח את סגן שיר חג'אג' ז"ל: "בחרנו בשיר כי היא דוגמא לאיך נוער ישראלי צריך להיראות, היא בחרה להצטיין בכל דבר שנגעה בו"

פורסם בתאריך: 1.8.17 18:41

צעירים ובני נוער המשתתפים בתוכנית "תנופה" יזמו פעילות מרגשת להנצחתה של סגן שיר חג'אג' ז"ל, שנהרגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב ב-8 בינואר השנה, בת 22 במותה. כזכור, במהלך הפיגוע נהרגו גם סגן משנה שירה צור ז"ל, סגן יעל יקותיאל ז"ל וסג"מ ארז אורבך ז"ל. 

בני הנוער החליטו להקים קבוצת מחקר לימודית בהיסטוריה על שמה של סגן שיר חג'אג' ז"ל. ביום רביעי, מחר, יתקיים ערב מיוחד בעזריאלי – המכללה להנדסה, לזכרה של סגן שיר חג'אג' ז"ל. הטקס ייערך ביוזמת "תנופה – עבודת גמר בחקר בגרויות", שדרכם עשתה חג'אג' עבודת חקר בהיסטוריה ברמה של חמש יחידות בגרות, ובשיתוף עם מכללת עזריאלי, שבה למדה הנדסת חומרים. 

 

פעילי תנופה (צילום: יוסף רייסמן)

פעילי תנופה (צילום: יוסף רייסמן)

 

יונתן חלאטניק ממייסדי 'תנופה', מספר: "כששמעתי את הסיפור של שיר הבנתי שאני רוצה לקרוא לכיתת הגמר בהיסטוריה על שמה. יצרתי קשר עם מכללת עזריאלי, שבה שיר היתה עתודאית וביקשתי מהם להפיק יחד ערב כזה. זהו ערב שבמהלכו מגיעים מורים מבית הספר, משפחה, חברים מהצבא והסגל של המכללה שבה למדה ובסוף אותו ערב אחרי שהם יספרו על שיר כל אחד מנקודת מבטו, אנחנו למעשה נעניק את שמה לכיתת ההיסטוריה שלנו בירושלים לעולם ועד".

 

סגן שיר חג'אג' ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

סגן שיר חג'אג' ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

 

חלאטניק ממשיך ומספר כי "שיר למדה בתיכון אורט וילנאי ממעלה אדומים, והיתה תלמידה מצוינת. במהלך לימודי התיכון היא עשתה עבודת גמר בהיסטוריה בהנחיית מנהל בית הספר. בנוסף, היא סייעה לתלמידים אחרים שהתקשו בלימודים. אחרי התיכון היא החליטה להתנדב והלכה למסלול עתודה. היא למדה הנדסת חומרים מתקדמת במכללת עזריאלי והתקבלה ליחידה מובחרת באגף המודיעין בה שירתה תקופה קצרה ויצאה לקורס קצונה. היא היתה חניכה מוערכת ואהובה עד שמצאה את מותה בפיגוע בארמון הנציב. אני נמצא בקשר כמעט יומיומי עם המשפחה".

איך המשפחה שלה הגיבה ליוזמה?

"הם מעריכים את זה מאוד, וזה מרגש אותם מאוד כשאני מזמין אנשים ממודיעין או מבה"ד 1, הם אומרים לי שכבר קיבלו הזמנה מהמשפחה. אז אולי זאת ההוכחה לכך שהמשפחה רואה בזה משהו חשוב". 

תוכנית תנופה מאפשרת למעשה לתלמידי תיכון לערוך מחקרים בכל נושא שהם רוצים ובכל מקצוע שרוצים, להגיש אותו למשרד החינוך שמכיר להם אותו בתור בגרות לכל דבר, ללא עלות. בירושלים 40 תלמידים מ-4 קבוצות מחקר שונות משתתפים בתכנית. תנופה עובדת בשיתוף עם יד ושם, והשנה תפתח קבוצת מצוינות במימון יד ושם.

 

סגן שיר חג'אג' והוריה הרצל ומירב חג'אג' (צילום: באדיבות המשפחה)

סגן שיר חג'אג' והוריה הרצל ומירב חג'אג' (צילום: באדיבות המשפחה)

 

אביה גל, ממייסדי תוכנית תנופה, מוסיפה ומדגישה: "בחרנו בשיר כי היא דוגמא לאיך נוער ישראלי צריך להיראות, היא בחרה להצטיין בכל דבר שנגעה בו. אנחנו סטודנטים ואנשים צעירים שמפעילים את תנופה, ואנחנו מגיעים לתיכונים, לתלמידים בני 17-16 ומציגים קבוצה על שמה של שיר ז"ל, זה אומר לא רק להגיד להם הנה אתם יכולים לעשות בגרות מחקרית בהיסטוריה אלא אנחנו מבחינתנו היינו שמחים להקנות לכם סל של ערכים, ולהאיר זרקור על דמות גדולה ומוארת ולהגיד ככה בעינינו נוער ישראלי צריך להיראות. זה אומר גם מצוינות אקדמית, גם מצוינות חברתית, וגם להיות אדם טוב. הבנו שמדובר באישה יוצאת דופן וזה לכבוד לנו שהמשפחה נאותה שנקרא קבוצה על שמה". 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר