הפגנת הסטודנטים מול משרד התחבורה, הבוקר (צילום: דוברות אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית)
הפגנת הסטודנטים מול משרד התחבורה, הבוקר (צילום: דוברות אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית)

וידאו – סטודנטים הפגינו וחסמו את הכניסה למשרד התחבורה

העומסים, הצפיפות והדוחק באוטובוסים בירושלים: עשרות סטודנטים הפגינו הבוקר, רביעי, מול משרד התחבורה - "נשבר לנו להיות סרדינים"

פורסם בתאריך: 10.1.18 09:16

עשרות סטודנטים חסמו הבוקר, רביעי, את הכניסה למשרד התחבורה בקרית הממשלה בעיר, וזאת בהמשך למאבקם לשיפור מצב התחבורה הציבורית בירושלים.  כזכור, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", רבות נכתב ודובר על מצב התחבורה הציבורית בירושלים – הצפיפות הקשה באוטובוסים, התדירות הנמוכה והלא אמינה של קווים שלא יוצאים בזמן ולעתים אף לא יוצאים כלל, על היעדר קווים ישירים מהשכונות לתחנה המרכזית ועושה הרושם שכל הגורמים הרלוונטיים, בראשם משרד התחבורה ואגד, מעודכנים, מכירים את הבעיה ומבטיחים לפעול לשיפור המצב. אך, כמו שזה נראה המצב רק הולך ומחריף ומי שסובל מכך הוא הציבור שמשתמש באוטובוסים, ברובם קשישים וקשישות, ילדות וילדים, נערים ונערות, סטודנטיות וסטודנטים ותושבים שאינם מחזיקים בכלי רכב פרטי, בעיקר בשל המעמסה הכלכלית.


 

הסטודנטים המפגינים, בהובלת אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בשיתוף עם כלל אגודות הסטודנטים בעיר והתאים הסטודנטיאליים, מוחים על מצב התחבורה הקשה בעיר ירושלים וקוראים למשרד התחבורה לעמוד בהתחייבויותיו לשיפור מידי אליהן הגיעו יחד במסגרת המשא ומתן.

הסטודנטים הניפו שלטים, שעליהם נכתב בין השאר: "נשבר לנו להיות סרדינים באוטובוס", "נשבר לנו לעמוד בפקקים", "לא קלה היא לא קלה דרכנו", "ירושלים, העיר שתקועה לה יחדיו". במהלך ההפגנה יצא אל הסטודנטים דרור גנון, מנהל באגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, שהזמין את ראשי המחאה אל חדר הדיונים במשרד התחבורה על מנת לדון בדרישותיהם.

דרישות הסטודנטים: ביצוע מלא של מפת התחבורה הציבורית בעיר; שיפורי קווים ייחודיים; שינויי מסלולים שיקצרו את משך זמני הנסיעות והעומסים; שינויי תשתית שיאפשרו הכנסת קוים לקמפוסים; והכנסת מפעיל נוסף לעיר.

שלומי יחיאב, יו"ר אגודת הסטודנטים בעברית ומוביל המאבק: "מגיע לסטודנטים ותושבי העיר ירושלים תחבורה ציבורית שפויה, ושר שעומד בהתחיבויותיו אליהם. אנחנו יוצאים לשטח בכוח סטודנטיאלי גדול, ולא נרפה עד שהמציאות בעיר תשתנה".

 

אתמול, שלישי, פורסם ב"כל העיר" דוח חדש של הארגון התחבורתי "15 דקות", המתייחס לשירות התחבורה הציבורית בשכונת רמות. לפי הסקר, התחבורה בשכונה מנותקת מצורכי התושבים – זמן ההגעה מרמות ליעדים השונים בעיר ארוך פי שניים באוטובוס לעומת רכב פרטי. מייסד "15 דקות", יוסי סעידוב, אומר ל"כל העיר" כי "שירותי התחבורה הציבורית בירושלים אינם מתפקדים ובמשרד התחבורה עסוקים בהטעיה ובהכחשה. הגיע הזמן להכניס לירושלים מפעיל נוסף לצד אגד שלא מצליחה לעמוד בהתחייבויותיה כבר חודשים ארוכים".

צפיפות באוטובוס

צפיפות באוטובוס קו 31

עוד פורסם השבוע באתר "כל העיר" כי כצעד ראשון בפירוק מונופול אגד בירושלים – משרד התחבורה הודיע על פתיחת שישה קווי מוניות שירות בתוך ירושלים. מדובר בתוכנית שקודמה על ידי חבר מועצת העירייה אלעד מלכא, מסיעת התעוררות, בחודש יולי השנה. מלכא אומר הבוקר: "משרד התחבורה ממשיך ללכת מסביב לנקודה. הדרישה שלנו פשוטה: שכל אוטובוס שאמור לצאת באמת ייצא. אם חברת אגד לא מצליחה להפעיל כראוי את הקווים, שיוותרו על חלק לטובת חברה אחרת".

מונית שירות (צילום: אביעד הרמן)

מונית שירות (צילום: אביעד הרמן)

פלר חסן נחום, יו"ר סיעת ירושלמים, לשעבר מחזיקת תיק התחבורה העירוני, שהשתתפה בהפגנה, מוסיפה: "מערך התחבורה הציבורית בירושלים זקוק לשינוי עמוק ויסודי. אין מספיק קווי אוטובוסים בין השכונות השונות, והקווים הקיימים מגיעים בתדירות נמוכה מדי, עם ביטולים ואיחורים רבים. המצב הזה פוגע בעיקר בסטודנטים, בקשישים ובשכבות החלשות יותר, ומדובר בעוול עצום לציבור. לא יתכן שעיר הבירה של ישראל תדורג במקום ה-15 במדד התחבורה הציבורית. אני קוראת למשרד התחבורה לקחת אחריות ולפעול בדחיפות לשינוי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר