עומס באוטובוס, הרכבת הקלה (צילומים: אלון קאס, אוריה תדמור)
עומס באוטובוס, הרכבת הקלה (צילומים: אלון קאס, אוריה תדמור)

לנוסעים הירושלמים נמאס: הפגנה נגד סיטיפס, המחאה נגד אגד בוטלה

הפגנה נגד השירות של סיטיפס תיערך בכיכר הדוידקה. המחאה בנושא העומסים והצפיפות באוטובוסים של אגד בוטלה על ידי אגודת הסטודנטים

פורסם בתאריך: 14.11.17 12:02

היום, שלישי, 14.11, בשעה 17:00 צפויה להתקיים בכיכר הדוידקה הפגנה נגד השירות של חברת סיטיפס לנוסעי הרכבת הקלה. הפגנה נוספת, שהיתה אמורה להתקיים מול משרדי אגד סמוך לתחנה המרכזית על ידי אגודת הסטודנטים נגד העומסים באוטובוסים של אגד בעיר, בוטלה ברגע האחרון.

הדרישות של מטה המאבק מחברת סיטיפס ומשרד התחבורה: שינוי שיטת הקנסות, הנחיית פקחי הרכבת לשירות אדיב ומושכל, שקיפות בוועדת ערר לביטול דוחות וניהולה על ידי משרד התחבורה, הקמת וועדה משמעתית לעובדי סיטיפס שתנוהל על ידי משרד התחבורה, בדיקת תקניות מכשירי תיקוף אחת לחודש, הוספת עמדות מידע ותשלום, הגברת והארכת פעילות הרכבת והוספת דיילים.

 



 

"צריך לבצע שינוי בשיטת הקנסות האגרסיבית". אומר אברהם בלוך, ממטה המאבק בשירות של סיטיפס, ומפרט, "סיטיפס נתנה כ-69 אלף דוחות בשווי של כ-7 מיליון שקלים. אני בטוח שהרוב זה מטעויות. יש גם אוטובוסים שאפשר לעלות מאחורה ובשום מקום אחר אנחנו לא רואים כאלה כמויות של דוחות ובכאלה סכומים. מדובר בטעויות של אנשים, פקחים, מכונות תיקוף, ושל מכונות הפקחים. לפקחים יש חוסר התנהגות אנושית בסיסית כמו במקרה של תיירת מבלגיה שעלתה על הרכבת, ניגשה לפקח ושאלה איך קונים כרטיס, הוא הורה לה לתת לו את כרטיס האשראי ולרדת מהרכבת. ברגע שהיא הביאה לו את כרטיס האשראי הוא נתן לה דוח".

 

הרכבת הקלה ברחוב יפו. צילום: אוריה תדמור

הרכבת הקלה (צילום: אוריה תדמור)

 

יוסי סעידוב, מייסד "15 דקות", ארגון צרכני תחבורה ציבורית, אומר: "בעיית הפקחים של סיטיפס זאת אחת ההוכחות, לכך שמה שמעניין את החברה, זה לסחוט כסף מהנוסעים והיא משתמשת בנוסעים כבני ערובה. טובת העיר ותושביה לא מעניינים אותה. במקביל, אגודת הסטודנטים וכל התאים הסטודנטיאליים בירושלים התאגדו למאבק לשיפור התחבורה הציבורית בעיר. מאז שהחלה שנת הלימודים סטודנטים סובלים מצפיפות אדירה באוטובוסים, קווי אוטובוס שלא מגיעים או מאחרים וחוסר תפקוד של כל התחבורה הציבורית".

במהלך היום הודיעה אגודת הסטודנטים על ביטול ההפגנה, לדבריהם לאחר ששר התחבורה ישראל כץ הבטיח כי ייפגש עימם וידון בדרישות לשיפור התחבורה בעיר. שירה הבל, יו"ר תא אופק (תא סטודנטים ברוח תנועת העבודה), מדגישה כי "כסטודנטים ותושבי העיר התרגלנו לתחבורה ציבורית גרועה ומסוכנת ולשירות בלתי נסבל מצד מונופול אגד. התרגלנו לקווים שלא מגיעים, לאוטובוסים מתפוררים מלאים עד אפס מקום המסכנים את הנוסעים העומדים כמו סרדינים. אנחנו מברכים על הרמת הכפפה על ידי שר התחבורה, גם אם הדבר בא באיחור של מספר שנים, ומקווים שההבטחות יתורגמו למעשים, לתכניות פרקטיות ולמדיניות חדשה של תחבורה ציבורית בעיר. אנחנו לא מתכוונים לעצור כאן, נמשיך לעקוב אחר תרגום התחייבויות השר למציאות, ואם לא – נצא לרחובות".

 

 

חבר מועצת העירייה איתי גוטלר (ירושלמים): "אני שמח שהשכל הישר ניצח, וששר התחבורה הבין שהמצב הנוכחי לא יכול להימשך. עם זאת, צר לי ששוב ושוב דיונים מתקיימים והבטחות ניתנות רק בעקבות הפעלת לחץ ומחאות המונים. המחאה שיזמו קבוצת סטודנטים מתא אופק בו הייתי חבר בעבר הינה משמחת ומעודדת – טוב שהסטודנטים בעיר בחרו להפסיק לשתוק ולצאת לרחובות. אנחנו מתחייבים להיות שם עבורם אם בנושא התחבורה הציבורית ובכל נושא אחר אליו נידרש".

 

צפיפות באוטובוס (צילום: אלון קאס)

צפיפות באוטובוס (צילום: אלון קאס)

מסיטיפס נמסר בתגובה: "כידוע, על פי חוק, בדיוק כמו באוטובוס או ברכבת כך גם הנסיעה ברכבת הקלה איננה חינם. מדובר במערכת הנסיעה הפתוחה הראשונה מסוגה בארץ, אשר מבוססת על אמון בציבור הנוסעים. הנוסעים ברכבת הקלה מחויבים להצטייד בכרטיס נסיעה מראש ולתקפו עם כניסתם לרכבת הקלה. ברכבת הקלה נוסעים מדי יום כ-150 אלף נוסעים אשר רובם משלמים על הנסיעה כדבר שבשגרה, אך לצערנו ישנו מיעוט שמנסה לנצל העובדה שמדובר במערכת פתוחה ומועל באמון שניתן בו בניסיון להתחמק מתשלום. הרכבת הקלה פועלת כבר שנים רבות ואופן הנסיעה בה ברור וידוע למיליוני האנשים שנוסעים בה מדי שנה. וכמו בכל מקום אחר בעולם, מי שמתחמק מתשלום ונתפס – נקנס. יתרה מכך, מי שיש לו השגה כלשהי יכול לפנות לועדה חיצונית שמינה משרד התחבורה שבוחנת הערעורים. העובדה כי ועדה חיצונית זו קיבלה עד כה רק מספר קטן של ערעורים לאחר בחינתם מוכיחה כי מרבית הקנסות ניתנים כנדרש ובצדק. באשר לטענות הספציפיות המועלות, רוב רובן כבר מיושמות או נמצאות בידי משרד התחבורה: שינוי שיטת הקנסות: המחוקק ומשרד התחבורה הם שקבעו את מדיניות התשלומים ברכבת הקלה ועל כן הם הכתובת לכך; בקרי הרכבת הקלה עוברים סדנאות שרות והדרכות, ומונחים לתת יחס אדיב ומקצועי. במקרה של חריגות הנושא מטופל; שקיפות בהחלטות ועדת הערר שהנה חיצונית ומונתה מטעם משרד התחבורה: כל החלטות ועדות הערר פתוחות ושקופות לציבור הרחב. החלטות ועדות הערר מתפרסמות באינטרנט וניתנות לצפייה; בדיקת תקינות מכשירי התיקוף ומכשירי הבדיקה של הבקרים: מכשירי התיקוף ומכשירי הבדיקה של הבקרים עוברים בדיקות יסודיות ומקיפות ע"י גורמים חיצוניים מטעם משרד התחבורה. מכשירי התיקוף ומכשירי הבדיקה נמצאו תקינים לחלוטין; הוספות עמדת תשלום: סיטיפס פנתה מספר פעמים למדינה עם הצעות לשדרוג עמדות התשלום, אך המדינה פסלה אותן; הגברת תדירות הרכבת: אנו בסיטיפס כמובן בעד ואף פנינו מספר פעמים למדינה, וההחלטה נמצאת בידיהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר