הפגנת חרדים בשבת האחרונה (צילום: נדב-בן אוד)
הפגנת חרדים בשבת האחרונה (צילום: נדב-בן אוד)

שבת הקרובה, הפגנת חילונים נגד חרדים: "ירושלים היא העיר של כולנו"

קבוצה של צעירים שמאסו לדבריהם בכפייה הדתית בעיר, מתכננים הפגנה בשבת הקרובה כנגד הפגנות הפלג החרדי במרכז העיר ומה שהם מכנים: "כיבוש החרדים"

פורסם בתאריך: 9.8.17 19:41

בעקבות הפגנות חרדים בשבת, שבמסגרתם הם חסמו כבישים קבוצה של חילונים מארגנת הפגנה "נגד הכפייה הדתית". במסגרת זו הם מתכננים להגיע לציר שממנו יוצאים החרדים – רחוב הנביאים, אל רחובות מרכז העיר ולעצור אותם בגופם.

ירושלים היא העיר של כולנו

"הגיע הזמן לצאת ולהפגין!" קוראים מארגני ההפגנה בקבוצת פייסבוק שנפתחה לקראת ההפגנה. "כבר חודשים שכל שבת בירושלים הפלג החרדי יוצא בהמוניו מהשכונות שלהם וגולש אל רחובות העיר בצעקות, יריקות וקללות על כל מי שנקרה בדרכו ועל כל בתי העסק הפתוחים בשבת. הגיע הזמן שנפסיק לשתוק ולא ניתן לזה להימשך ללא תגובה! ירושלים היא העיר של כולנו."

הפגנות חרדים ברחוב הנביאים (צילום: נדב-בן אוד)

הפגנות חרדים ברחוב הנביאים (צילום: נדב-בן אוד)

בשיחה שהתקיימה בין אחד המארגנים לבין 'כל העיר' נראה שהנושא נובע מתחושת תסכול רבת שנים של תושבים. "ההפגנה התחילה באופן ספונטני משיחה עם חבר", מסביר אחד המארגנים, "כי אנחנו מתוסכלים מהמצב בירושלים כבר הרבה מאוד זמן ואנחנו מרגישים שהכפייה הדתית הולכת ומתחזקת אבל מבחינתנו הקטע הזה שהם יוצאים לרחובות ממש מטריד את מנוחת השבת וזה רק בגלל שזה לא מוצא חן בעיניהם. זה הקש ששבר את גב הגמל."

אירועים כאלה לרוב נראים נפיצים. לא חסרים עימותים בין חרדים לבין כוחות המשטרה, כפי שניתן היה לראות רק השבוע, אולם מקרה שבו אזרחים חילונים וחרדים מתעמתים ביניהם נראה כמו מצב מדאיג לא פחות. "המהות של ההפגנה היא להגיע לרחוב שממנו הם יוצאים לכיוון העיר ולא לרחובות שלהם, מבלי להיכנס לשכונות החרדיות כי אנחנו לא מחפשים להתסיס. אנחנו רוצים להעמיד שם הפגנה שלא תיתן להם להתקדם לכיוון מרכז העיר. אנחנו לא רוצים להגיע לאלימות ולא מחפשים מהומות אנחנו מקווים שנחסום אותם בעזרת ההפגנה. הרעיון הוא לעשות משהו שיעשה הדים ושיראו שהמצב הזה לא יכול להימשך" הם מסבירים.

מצפים למאות מצטרפים

רפי בלאק (22) גם הוא תושב ירושלים ולטענתו הוא "פועל נגד כיבוש החרדים" כבר כמה שנים. "התחלתי כשהיו מפגינים בממילא נגד חניון קרטא והם תקפו אותי" מספר בלאק, "ומאז אני מאוד פעיל בזה. הייתה תקופה שהיו מתנכלים אליי חרדים והיו מאיימים על חיי". בלאק מוסיף בשיחתו עם כל העיר על מה שעומד מאחורי הפגנת החילונים: "אנחנו קבוצה קטנה שמגיעה כל שבוע והחלטנו שצריך לעשות משהו גדול כדי להראות להם שאנחנו לא פוחדים מהם, שזו לא העיר רק שלהם ושאנחנו בעד עסקים בשבת. אנחנו מארגנים את ההפגנה ביום שבת ובעזרת ה' יגיעו 200 איש ומשם נתקדם".

ההפגנה עתידה להתקיים ביום שבת אחרי הצהריים. כוחות המשטרה לרוב נמצאים במקום בכל מקרה, בשל הפגנות החרדים המתקיימות באופן קבוע, אולם יש לקוות שהעימותים לא יחרגו מגדר הסביר ושהסדר ישמר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אדם רענן

    אנשי כל העיר מוזמנים לחוות מאות מיצירותי השזורות בביתי. שזה יכול להוות בסיס;
    א.לשיתוף ציבור רחב בחוויה
    ב.לנסותי להתנדב לעשייה שבקווים דמוקרטיים!

  2. בן שבת

    כן, לרסס את שם ה' על הכביש, אה!!!

    זהו בדיוק העימות, שונאי ה' והיהדות, כנגד היהודים.
    מה לעשות שיהודים שמרו במשך אלפי שנים על השבת, ואפילו במקומות מסויימים, יהודים נקראו ע"י הגויים – בני השבת.
    אני מציע לבדוק זאת לעומק, ולעשות חשבון נפש.
    תפסיקו להתבכיין על כפיה דתית, כי אדרבה, המדינה בראשיתה כפתה על הרוב היהודי ששמר אז את השבת, את החילוניות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר