תחנת הרכבת החדשה (צילום: באדיבות רכבת ישראל)
תחנת הרכבת החדשה (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

השר כץ: קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א יפעל במרץ הקרוב

מירושלים לתל אביב ב-28 דקות כבר במרץ הקרוב? בניגוד לדוח מבקר המדינה האחרון, שצופה דחייה בהפעלת הקו המהיר, מבטיח שר התחבורה כי הרכבת תצא לדרך בעוד כשלושה חודשים

האם במרץ הקרוב נזכה להגיע לתל אביב תוך 28 דקות? בניגוד לדוח מבקר המדינה האחרון, שצפה דחייה של לפחות תשעה חודשים בהפעלת הקו המהיר, שר התחבורה ישראל כץ מכריז כי קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א ייפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח.



כזכור, כפי שפורסם באוקטובר האחרון, מדוח מבקר המדינה עולה כי על אף ההחלטה לסיים את פרויקט הקו המהיר לירושלים במרץ 2018, גורמים במשרדי התחבורה והאוצר העריכו כי העבודות לא יסתיימו לפני סוף 2018, והצפי להפעלה עומד על 31 בדצמבר 2019.

אולם, נראה כי היום השר כץ טוען שהרכבת תפעל בעוד כשלושה חודשים. "הבטחתי ואני מקיים", מסר השר כץ, "בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו".

שר התחבורה ישראל כץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שר התחבורה ישראל כץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הצצה ראשונה לתחנת הרכבת המהירה ירושלים-ת"א

לפי התוכנית יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת בכשבעה מיליארד שקלים.

גשרים בתוואי הרכבת (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

גשרים בתוואי הרכבת (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

ממשרד התחבורה נמסר כי בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד. בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא. בשבוע הבא צפוי לערוך השר כץ את נסיעת מבחן הראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין.

גשר ומנהרה בתוואי הרכבת (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

(צילום: באדיבות רכבת ישראל)

 

הקטר שיוביל את הרכבת (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

הקטר שיוביל את הרכבת (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

תחנת הרכבת החדשה (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

תחנת הרכבת החדשה (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

במשרד התחבורה מוסיפים ואומרים כי תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חניה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).

תחנת הרכבת החדשה (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

תחנת הרכבת החדשה בכניסה לעיר (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.

הדמיה תחנת הרכבת החדשה (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

הדמיה תחנת הרכבת החדשה (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.

, תודה על הרשמתך.
עתה אשר את קבלת הדיוור במייל וקבל את הידיעות החמות בעיר למייל שלך
תגיות:
אולי יעניין אותך גם

תגובות

הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר