רחוב קינג ג'ורג', הדמיית הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)
רחוב קינג ג'ורג', הדמיית הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

הרכבת הקלה: הוועדה המחוזית אישרה את תוואי הקו הכחול

הקו הכחול של הרכבת הקלה - מגילה ועד רמות, אושר, למעט המקטע השנוי במחלוקת בעמק רפאים. אורך התוואי כולו: 22 ק"מ

פורסם בתאריך: 3.12.17 11:50

הקו הכחול של הרכבת הקלה מתחיל לקרום עור וגידים: הוועדה המחוזית לתכנות ובנייה ירושלים החליטה לאשר את תוכנית הקו, מה שנותן את האות לתחילת העבודות בשטח. יש לציין כי מקטע אחד בתוכנית הנוכחית לא אושר – המקטע שמתוכנן לעבור ברחוב עמק רפאים, וזאת על רקע ההתנגדויות שהוגשו נגד המקטע. הוועדה קבעה כי נושא זה יידון שוב לאחר שצוות התכנון של עיריית ירושלים יציג חלופות למקטע זה.

כזכור, בחודש שעבר פורסם לראשונה ב"כל העיר" כי תוואי הקו הכחול יאושר, למעט המקטע בעמק רפאים, וזאת בעקבות  פשרה שהושגה בין שר התחבורה ישראל כץ לסגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן.

 



 

אורכו של הקו הכחול, על פי התוכנית שאושרה, הוא כ-22 ק"מ והפעלתו מתוכננת לשנת 2023. הקו צפוי לעבור בשכונות רבות בירושלים, בהן רמות, מרכז העיר, גוננים, פת ומלחה, וכן לאורך דרך חברון – עד לשכונת גילה.
הקו יתחיל בשכונת רמות, ימשיך למרכז העיר ויתפצל שם לשתי שלוחות – האחת לכיוון גילה והשנייה לכיוון מלחה. התוכנית כוללת הקמת מנהרה תת-קרקעית מתחת לשכונות ההיסטוריות במרכז העיר. הקו הכחול יצטרף, עם הקמתו, לקו האדום הפועל מאז 2012 ולקו הירוק שאושר בתחילת 2017 ושנמצא בשלב התכנון המפורט, לקראת ביצוע.

 

הדמיית הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

(הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

 

 

כאמור, מקטע אחד בקו הכחול המתוכנן לא אושר – המקטע שיעבור בעמק רפאים, בשל התנגדותם של תושבי האזור. ועדת המשנה להתנגדויות בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים התכנסה עד היום לחמישה ימי דיונים פומביים בעניין, במסגרתם נשמעו עמדותיהם בעלי עניין שונים, ובהם תושבים. כעת ממתינה הוועדה לחלופות שתציג עיריית ירושלים, כדי לחתור לפיתרון מיטבי.

מעבר קו הרכבת בעמק רפאים, כפי שפורסם ב"כל העיר", עורר בשנה האחרונה סערה גדולה שמפלגת את התושבים למחנות, כשהמאבק מלווה באמוציות והתכתשויות בזירות השונות, דיונים, ישיבות ואף בקבוצות הפייסבוק השונות. כידוע, הקו הכחול של הרכבת הקלה צפוי לחבר את העיר מצפון לדרום בין השכונות רמות לגילה, עלות הפרויקט נאמדת בכשמונה מיליארד שקלים ואורך תוואי הקו הינו 23 ק"מ, שבהן יהיו 42 תחנות. הצפי לתחילת העבודות הינו בשנת 2020, כאשר המועד המתוכנן להפעלת הקו הכחול הינו שנת 2025. תוואי המאבק מתייחס לרחוב עמק רפאים שאורכו כ-1,200 מטרים בלבד ובשל כך עוכבו האישורים בוועדות התכנון השונות.

תוכנית הרכבת הקלה חותכת את עמק רפאים

הדמיית הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

(הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

 

מ"מ יו"ר הוועדה ומתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי, ציינה בעת ההחלטה: "מדובר בתוכנית המצעידה את העיר קדימה ותתרום לחיזוקה הכלכלי והחברתי של ירושלים. התוכנית מאפשרת לוועדה המחוזית לקדם את פיתוח העיר תוך הישענות על מערכת תחבורה ציבורית יעילה, לצד פיתוח מוקדי תעשייה, תעסוקה ומסחר. הקו צפוי לשפר באופן משמעותי את מערך התחבורה הציבורית בעיר ואת הקשר בין חלקיה".

 

הדמיית הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

(הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עד

    מה זה יעזור? עד שהמסלולים יושלמו – 6-7 שנים מהיום, כל מרכז העיר יהיה חרדי כולו… והם ל5 צריכים רכבת, רק מוניות…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר