בת חן כהן (צילום: פרטי)
בת חן כהן (צילום: פרטי)

חודש המודעות לסרטן השד: הניצחון של בת חן כהן

כהן, בת 47, אמא לשתי בנות מצור הדסה, שחלתה בסרטן השד, מספרת על מאבק ממושך, שכלל טיפולי כימותרפיה וניתוחי כריתה ושחזור: "אם הייתי מראה טיפת חולשה לסרטן, הוא היה מנצח אותי"

פורסם בתאריך: 7.10.17 17:52

"אני אשקר אם אגיד שלא פחדתי למות", מספרת השבוע בגילוי לב ל"כל העיר" בת חן כהן, בת 47, תושבת בצור הדסה, שחלתה בסרטן השד וניצחה את המחלה. "המחשבה הזו עברה לי יותר מפעם אחת, אבל זה בדיוק גם מה שגרם לי להילחם חזק יותר. יש לי שתי בנות שאני רוצה להיות בחתונה שלהן, ולכן האפשרות שהסרטן ינצח אותי לא עמדה על הפרק".

חודש אוקטובר הינו חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד: כ־22 אלף נשים מתמודדות כיום בארץ עם המחלה. יחד עם הנתון המבהיל, יש לציין כי בשנים האחרונות נרשמת מגמת ירידה בתמותה מסרטן השד בשל גילוי מוקדם ומודעות למחלה, על כן חשוב מאוד ללכת ולהיבדק.

 



 

כהן היא אמא לשתי בנות – אביגיל בת ה־9 ויערה בת ה־6 ועובדת כמורה בתיכון של היישוב. השבוע היא מספרת כי ערב אחד כשנכנסה למקלחת היא גילתה גוש בשד. "היתה לי הרגשה מאוד לא טובה", היא מתארת, "האינטואיציה שלי אמרה לי שאני חייבת לבדוק את זה ומהר. עשיתי את כל הבדיקות ומשם כדור השלג טס, שבוע אחרי כבר היו לי את התשובות שהודיעו שאכן אני חולה בסרטן השד".

 

בת חן כהן (צילום: פרטי)

בת חן כהן (צילום: פרטי)


 כמה שעות של פינוק: יום כיף לאימהות לילדים חולי סרטן

מחקר: תרופה לסוכרת עשויה למנוע חזרה של סרטן השד

החיסונים נגד השפעת: כל התשובות לכל השאלות


 

איך מתמודדים עם גילוי המחלה?
"בהתחלה בכיתי כדי לפרוק. לא יכולתי לספר לכל המשפחה ולחלוק עד שהדברים לא יהיו מוכחים, והרגע הזה הגיע. יש לי שתי בנות קטנות בבית, שאני לא יכולה להזניח למרות שאני חולה. בדיעבד, אני יכולה להגיד שזה כנראה מה שהציל אותי, מפני שיש לי הרגשה שאם הייתי מראה טיפת חולשה לסרטן, הוא היה מנצח אותי. חייבים לבוא למלחמה הזאת בכל הכוח".

 

בת חן כהן (צילום: פרטי)

בת חן כהן (צילום: פרטי)

 

איך סיפרת לבנות שלך?
"זה קשה, הן אמנם קטנות אך לא מנותקות מהעולם. שכבנו על המיטה ותוך כדי משחק דגדוגים, סיפרתי להן שאני חולה, ושהרופאים יודעים איך לטפל במחלה, אבל חלק מהתרופות שאני אקבל יגרמו לי להרגשה לא טובה ולנשירת השיער".

 

בת חן כהן (צילום: פרטי)

בת חן כהן (צילום: פרטי)

 

איך הרגשת עם הגוף שלך אחרי הניתוח?
"קודם התחלתי עם כימותרפיה, ואז השיער התחיל לנשור לבד, אז חבשתי פאה. אחרי שבוע שסבלתי כל כך, עברתי לכובע ובנדנה, בבית הסתובבתי עם קרחת והבנות התרגלו לזה. כשהגיע זמן הניתוח, הוחלט שאני יכולה לעבור ניתוח של כריתה כפולה ושיחזור בניתוח אחד, אבל השחזור הוא לא מלא ועושים אותו לאורך זמן – כמו למשל שחזור פטמות. ההתייחסות שלי לגוף היתה טבעית לגמרי מההתחלה, אפילו התייחסתי בהומור כשאמרתי שלפחות זכיתי לחזה קטן ואני יכולה להסתובב ללא חזיה. מבחינתי לקחו לי ממני את הרע שצמח בתוכי והחזירו לי חזה משופץ וקטן יותר".

כהן ממשיכה ומספרת ל"כל העיר" כי "אחרי הכימו עליתי במשקל, והחלטתי לשלוט על התזונה שלי ולחזור לעשות ספורט, כך שכבר שלושה חודשים אני משתתפת במועדון הריצה של צור הדסה, ואפילו השתתפתי במרוץ הנשים האחרון בירושלים".

 

בת חן כהן (צילום: פרטי)

בת חן כהן (צילום: פרטי)

 

איזו עצה תוכלי לתת לנשים שמתמודדות עם המחלה?
"קודם כל לשתף, לא בכדי שירחמו אלא מפני שצריך לפנות מקום לאנרגיות חיוביות למלחמה בסרטן. להסתכל תמיד על חצי הכוס המלאה ולא על הריקה גם כשמאוד כואב ולא נעים. אני פתחתי קבוצת ווטסאפ, שבא הייתי מעדכנת את החברים הקרובים והמשפחה על הטיפולים שעברתי והם היו מגיבים ותומכים. אני חייבת לציין את הצוות בשערי צדק, שנתן לי להרגיש שיש לי גב, החלמתי שם בשקט".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר