אביטל כהן, דשה אברמנקו (צילומים: פרטי, עצמי)
אביטל כהן, דשה אברמנקו (צילומים: פרטי, עצמי)

המדור של דשה: אביטל כהן – השם הכי חם בעולם הפיטנס הישראלי

משטר תזונה קפדני, שבעה אימונים בשבוע והמון מוטיבציה - כך הפכה כהן, בת ה-22, לגורו בעולם הפיטנס

פורסם בתאריך: 9.11.17 12:08

שורפת את הרשת: עם כ-800 אלף עוקבים באינסטגרם ומעל ל-20 אלף עוקבים בפייסבוק, אביטל כהן בת ה-22 היא השם הכי חם בעולם הפיטנס הישראלי. לעומת אושיות רשת אחרות, כהן צברה את עוקביה בדם, יזע ודמעות – או יותר נכון בעזרת משטר תזונה קפדני, שבעה אימונים בשבוע והמון מוטיבציה. ולא תאמינו איך הכל התחיל.

ספרי לי על עצמך.

"אני בת 22, מאיזור המרכז, בזוגיות, יש לי שני אחים גדולים ככה שאני הנסיכה של הבית J ".

אביטל כהן (צילום: עצמי)

מה הוביל אותך לעסוק בפיתוח גוף באופן מקצועי?

"סבלתי מתת תזונה, אבל פחדתי לאכול הרבה ולהשמין, והגוף היה מאוד חלש וחסר אנרגיה. בהתחלה התחלתי להתאמן סתם בשביל ההרגשה ובשביל להתחיל איזושהי פעילות גופנית. התאהבתי בזה והחלטתי לקחת את תחום הכושר בצורה יותר מקצועית. למדתי וקראתי שעות על תזונה, ראיתי סרטונים של תרגילים ביוטיוב ובאינסטגרם, הלכתי לתזונאי שיעקוב אחרי ההתקדמות שלי ומשם פשוט התמכרתי. התחלתי לראות תוצאות ולהבין שאפשר לאכול בצורה נכונה מבלי לעלות בשומן ושחשוב לשלב את התזונה ביחד עם האימונים כדי לראות תוצאות מקסימליות. הצבתי לעצמי מטרה להגיע לרמה של מישהי בחו"ל שהיתה השראה בשבילי, והיום הגעתי למצב שהיא מדברת איתי ואפילו עוקבת אחרי (ג'ן סלטר 11.5 מיליון עוקבים)".

 



אביטל כהן (צילום: עצמי)

את בעצם הגעת ממצב של תת תזונה למצב של גוף בריא, את חושבת שלאנשים שמגיעים ממצב של השמנת יתר קשה יותר להגיע לתוצאות?

"לא. תת זונה או עודף משקל בסופו של דבר מסתכם במשפט 'הכל בראש'. לכולם קשה להתחיל ואחרי שמתחילים עוד יותר קשה להתמיד בזה. אני לא אומרת שכל אחד ואחת חייבים להיות הכי מחוטבים בעולם, ממש לא! אבל אני כן ממליצה לכולם לאמץ אורח חיים בריא בין אם זה טיפה יותר לשמור מבחינת תזונה או להקפיד להתאמן שלוש פעמים בשבוע. אני ממליצה את שניהם וגם לא חייב מכון כושר, יש מספיק אטרקציות בגנים ובפארקים וזה גם משפר מאוד את ההרגשה הכללית של הגוף".

אביטל כהן (צילום: עצמי)

מה זה דורש ממך?

"היום אני כבר ממש חיה את התחום הזה. אני מתאמנת 7-6 פעמים בשבוע ולפעמים יותר. זה מקום המפלט שלי, אני אוהבת להיות במכון ולהתאמן שעות, לסדר לי את המחשבות בראש ולהתנתק. אני אוכלת לפי תפריט מסודר, אך כמו כולם גם אני בן אדם וגם לי יש נפילות מהתפריט מדי פעם, אך בדרך כלל כשזה קורה אני יודעת לסלוח לעצמי מהר ולכפר על זה בעוד אימון או שמירה אינטנסיבית בתזונה בימים שאחרי. הכי חשוב לא להישבר".


יש לך אלפי עוקבים, החבר לא מקנא?

העוקבים לא צריכים להוות איזשהו איום. זה כיף לקבל כל כך הרבה הערצה ומחמאות, אך בסופו של דבר אין כמו הפינה השקטה שהאהבה נותנת".

אם עכשיו את מחליטה להתפנק ולאכול משהו "אסור", מה זה יהיה?

"מכורה לחלה של אמא בקידוש".

אנחנו תמיד מחליטים שנתחיל אורח חיים בריא יותר "מיום ראשון" או "לאחר החגים"  ולרוב זה לא באמת קורה. יש לך עצה לצעד הראשון?

"להתחיל לשמור על התזונה בהדרגה, לקנות יותר אוכל בריא ופחות ג'אנק, פחות מסעדות ולהתחיל להתאמן. לא חייב חדר כושר, כל פעילות גופנית עדיפה על כלום. זכרו! לכולנו יש ימים קשים. צריך לדעת לא לוותר לעצמכם גם כשאין כוח ועייפים – המטרה מול העיניים". 

אביטל כהן (צילום: עצמי)

מה עושים כשהמוטיבציה יורדת?

"פשוט ממשיכים, לא שוקעים בדיכאון. הרבה פעמים אני שומעת שאומרים: 'טוב כבר נפלתי בארוחת בוקר אז אני לא אשמור היום בכלל'. איזה שטויות, אם היתה נפילה זה לא צריך לחרבש את אותו היום או את אותו השבוע, נופלים, קמים, ממשיכים זה הכל".

יש ביקורת על כוכבות אינסטגרם שמוכרות מודל יופי בלתי מושג שמתבטא ברזון קיצוני. את דווקא מעודדת מודל יופי של גוף בריא ותזונה נכונה, אפשר להגיד שאת מודל לחיקוי עבור הרבה בנות?

"בהתחלה לא ראיתי את עצמי ככה, אבל אז התחלתי לקבל הודעות מהרבה בנות שסיפרו לי שהחדרתי בהן מוטיבציה לקום להתאמן ולאמץ אורח בריא. פנו אלי בנות שסובלות מעודף משקל ואמרו לי שהן התחילו להתאמן בזכותי, או בנות בתת משקל שמדברות איתי על זה שהן הבינו שרזון מהסוג הזה הוא לא בריא ושאפשר להיות רזות בצורה בריאה לגוף. זה כיף לקבל הודעות כאלה, זה משמח את הלב. וכמובן שגם בנים שולחים לי הודעות וזה משמח שאישה גרמה לגבר להתחיל להתאמן ונתנה לו מוטיבציה".

אביטל כהן (צילום: עצמי)

חשבת להשתתף בתחרויות של פיתוח גוף?

"כרגע אני פחות מתחברת לקטע של להופיע על במה, אני מאוד אוהבת שהגוף שלי חטוב ונשי כמו שהוא עכשיו. למרות שזה מאוד מאתגר וחווייתי זה תהליך שפוגע בגוף בסופו של דבר וכרגע אני מעדיפה להמנע ממנו, אך לא שוללת להתנסות בזה בעתיד".

אביטל כהן (צילום: עצמי)



 

 

פתחת לאחרונה עסק של בגדי ספורט בעיצובך.

"בגדי ספורט זה חלק בלתי נפרד מהחיים שלי מן הסתם, אני רוב היום לבושה בבגדי ספורט וחשוב לי להיראות בהם טוב ושיהיו ייחודיים. ככה הגעתי לרעיון של להתחיל לעצב לעצמי, עם העיצובים האישיים הגיעו גם השאלות – מאיפה זה? איפה קנית? ומכאן החלטתי לקחת את זה צעד קדימה. אפשר למצוא אותנו באינסטגרם @gymgirlglam עקב הביקוש הגדול והמלאי שפשוט נגמר, היום עברנו לייצר במפעל בחו"ל ולכן לצערי לא ניתן לרכוש בגדים בחודש הקרוב עד שנסיים את ההעברה שבסיומה יושק האתר".

אביטל כהן עם מותג הבגדים בעיצובה gymgirlglam (צילום: עצמי)

אביטל כהן עם מותג הבגדים בעיצובה gymgirlglam (צילום: עצמי)

איך את רואה את העתיד שלך?

"אני רוצה לעבור לחו"ל לתקופה ולהמשיך לגדול הכי גבוה שאפשר בעולם הבריאות והפיטנס. להמשיך להגשים כל חלום ומטרה, צעד אחר צעד ולעזור לעוד הרבה אנשים לשנות את אורח החיים שלהם".

איזה מסר היית רוצה להעביר לעוקבים שלך?

"כל מה שאתם רוצים בר ביצוע, רק קומו ותעשו".

 

השאלון:

מהי ההודעה הכי מוזרה שקיבלת מעוקב?

"וואי יש הודעות ממש מוזרות, אבל היתה אחת מוזרה במיוחד – האם אפשר לקנות ממני את הגרביים אחרי האימון".

מה אף אחד לא יודע עלייך?

"אני מאוד רגישה, אבל משתדלת תמיד לשמוח ולקחת דברים בקלות".

הפייסבוק והאינסטגרם נסגרים את …

"במכון… קל!".

מה יהיה כתוב על המצבה שלך?

"תמיד אני צוחקת על זה שיש מצב שאני אמות יום אחד באימון, אז לפחות שיהיה כתוב שנפטרתי חטובה".

מה את הכי אוהבת בירושלים?

"את הכותל ואת האווירה, משהו קדוש ומיוחד מאוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. סיוון

    מהממת. רק בגללה התחלתי להתאמן ולאמץ אורח חיים בריא פחות או יותר כי ברור שאני לא ברמה הזו. עוקבת אחרי המוש כבר שנה ותמיד היא עונה להודעות החופרות. אין בה טיפת סנוביות. חולה עלייך.

  2. בונובו

    אישה! יש בך יותר מישבן. הישבן זה לא מה שעושה אותך. שכל חריף, הישגים אקדמיים ומקצועיים, הומור טוב. תשקיעי באלה. לא שצריך להזניח את הישבן עד לכדי אגן ג'לי רוטט, אבל בהחלט יש דברים בסדר עדיפויות יותר גבוה.

  3. המסתורי

    אין על אביטל כהן כל מה שאנשים רושמים תגובות מגעילות בכל מיני מקומות הם לא מבינים כלום אביטל אוהבים אותך !
    תמשיכי להיות מי שאת !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר