חנייה על מדרכה (צילום: איתמר כהן)
חנייה על מדרכה (צילום: איתמר כהן)

גוננים: איך בדיוק הולכי רגל, הורים עם עגלות ונכים יעברו פה?

כלי רכב ופחי אשפה המוצבים על המדרכות חוסמים את דרכם של הולכי רגל, נכים והורים עם עגלות. העירייה: "בשבועות הקרובים יתקיים סיור משותף של הגורמים המקצועיים בעירייה יחד עם התושבים על מנת לבחון את המצב בשטח"

פורסם בתאריך: 12.9.17 09:10

תושבים המתגוררים בשכונות גוננים ורסקו מתלוננים על חוסר הנגישות במדרכות ברחבי השכונות. במכתב ששיגרו התושבים לראש העיר ניר ברקת ולבכירים נוספים, הם מפרטים את המפגעים הכוללים כלי רכב החונים על המדרכות, גדרות שחוסמות את המעבר התקין על המדרכות, פחי אשפה שמוצבים עליהן ואזורים שלמים בהם אין מדרכות כלל. לדברי התושבים, הולכי רגל, נכים עם כסאות גלגלים והורים עם עגלות אינם יכולים לעבור במדרכות ונאלצים לרדת אל הכביש. 

"ברחוב שמעוני נמצא בניין מיוחד לנכים 'בית שלהבת', וברחוב התקופה – בניין לבעלי מוגבלות 'בית גלעדי'", מציינים התושבים במכתב, "בלית ברירה גם הם, כמו שאר תושבי האזור, מתניידים בקביעות על הכביש, תוך סיכון יומיומי, שבמקרה שלהם הוא חמור שבעתיים".

רחוב שמעוני (צילום: איתמר כהן)

רחוב שמעוני (צילום: איתמר כהן)

 



במכתב מוסיפים ומציינים התושבים כי "בניקנור 26 ישנה מדרכה מאוד רחבה, שבפועל חונים עליה בקביעות רכבים, באופן שחוסם את מעבר הולכי הרגל. יש להגדיר מקום חניה חוקי, באופן שיאפשר הן חניה מסודרת לנהגים, והן מעבר סביר להולכי הרגל". דוגמא נוספת: "ברחוב שמעוני מסומנים מקומות חנייה חוקיים רבים עם שני גלגלים על המדרכה. אך הסימונים על המדרכה בצידו המערבי של הרחוב נמחקו כמעט לחלוטין; ובצידו המזרחי של הרחוב הסימונים לא מקיפים את כל מקום החניה, ולפיכך לא מחייבים השארת מעבר, ולו מינימלי, להולכי רגל. כתוצאה מכך, רכבים רבים שחונים באופן חוקי עם שני גלגלים על המדרכה חוסמים בפועל לחלוטין את המעבר על המדרכה".

התושבים טוענים בשיחה עם "כל העיר" כי "ישנן פניות חוזרות ונשנות לכל גורמי העירייה כבר משנת 2013, החל ממוקד 106 ועד לשיחות אישיות עם ראש העיר ניר ברקת לא הביאו את גורמי העירייה לטפל במפגעים, ותאונה שבה יפגע הולך רגל היא עניין של זמן והעירייה לא תוכל לחמוק מאחריות משפטית וציבורית למחדל".

רחוב התקופה (צילום: איתמר כהן)

רחוב התקופה (צילום: איתמר כהן)



איתמר כהן, תושב השכונה ופעיל במחאה אומר: "אני מודע לזה שאי אפשר יהיה לשנות את כל צורת השכונה, אבל לפחות את הדבר המינימלי של מדרכה רציפה ברוחב מטר ושלושים, שזאת הנחיה של משרד התחבורה, צריך לסדר בצד אחד של הכביש. הגיע הזמן שהעירייה והעומד בראשה יבינו שבירושלים גרים בני אדם, ולא מכוניות".

רחוב התקופה (צילום: איתמר כהן)

רחוב התקופה (צילום: איתמר כהן)

 מהעירייה נמסר: "בשכונות ותיקות רבות בעיר שהוקמו לפני שנים רבות לא תוכננו בהם מדרכות, תשתיות, מקומות חניה ועוד. על-כן פועלת העירייה כל העת, בשיתוף התושבים והמינהלים הקהילתיים לאזן באופן המקסימלי האפשרי בין צרכי התושבים והתשתית בעיר מחד, לבין הצורך במעבר בטוח במדרכות להולכי הרגל ובעלי מוגבלויות מאידך. העירייה ממשיכה כל העת לפעול על מנת למצוא את הפתרון הטוב ביותר הן לטווח המיידי והן לטווח הארוך, אשר יביא לאיזונים הנכונים במגבלות הפיזיות הקיימות. עם קבלת הפנייה נוצר קשר עם הפונים וסוכם כי בשבועות הקרובים יתקיים סיור משותף של הגורמים המקצועיים בעירייה יחד עם התושבים על מנת לבחון את המצב בשטח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר