בנין ריג'ס בהר חוצבים
הר חוצבים

הר חוצבים ממשיך להתחזק: מרכז מחקר ופיתוח חדש לרפאל

עלות הקמת המרכז מוערכת בכ-220 מיליון שקלים, והוא יגדיל בכ-50 אחוזים את שטח אזור התעשייה. אבן הפינה תונח ב-31.10

פורסם בתאריך: 28.10.17 18:55

מרכז מחקר ופיתוח חדש לחברת רפאל לפיתוח אמצעי לחימה – בהר חוצבים שבירושלים. המרכז, שיתפרש על פני כ-15 אלף מטרים רבועים, ישמש למעשה כשלוחה של חברת ייצור מערכות הלחימה בירושלים, ויוקם בעלות מוערכת של כ-220 מיליון שקלים.

המרכז החדש יכלול שטחי משרדים ומעבדות, שטחי ייצור ושטחים ציבוריים נוספים. כדי להבין את ממדיו העצומים נציין, כי הוא צפוי להגדיל את שטח אזור התעשייה בהר חוצבים ב-50 אחוזים.


 


בניין מובילאיי החדש בהר החוצבים (הדמיה: משה צור אדריכלים בוני ערים בע"מ)

בניין מובילאיי החדש בהר חוצבים (הדמיה: משה צור אדריכלים בוני ערים בע"מ)

בכך מצטרפת רפאל לחברת מובילאיי, שבונה בימים אלו במתחם שבהר חוצבים מרכז פיתוח בשטח כולל של 50 אלף מ"ר. גורמים שונים מקווים כי המהלך יעודד חברות היי טק בינלאומיות, כמו גם סטארט אפים בתחילת דרכם, לעבור לירושלים ולהתרחב בה.

יש לציין כי באזור התעשייה הר החוצבים – הנחשב לאזור הסיליקון של ירושלים נרשמים מדי בוקר וערב פקקים ועומסי תנועה כבדים. במקום פועל שירות שאטלים לעובדים ואפשרות לנסיעות שיתופיות "מוביט", אולם על אף זאת עומסי התנועה עדיין עצומים. התוספת של המרכז החדש של רפאל צפויה רק להגדיל את העומסים באזור.

פקקים הר החוצבים (צילום: אורן בן חקון)

פקקים הר החוצבים (צילום: אורן בן-חקון)

אבן הפינה למרכז החדש תונח ביום שלישי, 31.10, בטקס מיוחד שייערך במעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר ירושלים ומורשת זאב אלקין, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי, יו"ר רפאל עוזי לנדאו ומנכ"ל רפאל, אלוף במיל' יואב הר-אבן.

חברת רפאל היא חברה ממשלתית שהוקמה ב-1958. בתחילת דרכה, התמקדה החברה במחקר ובפיתוח של אמצעי לחימה, אך כיום היא עוסקת גם בייצור. החברה נחשבת למעסיקה הגדולה ביותר באזור הצפון, שם נמצאים מפעליה, ובשנת 2016 דיווחה על מכירות בהיקף של יותר משמונה מיליארד דולרים, בישראל ובחו"ל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר