(צילום: 15 דקות)
צפיפות בקו 31 (צילום: 15 דקות)

וידאו – סקר חדש של 15 דקות: התחבורה הציבורית ברמות מנותקת מצורכי התושבים

סקר שהתבצע לאחרונה מגלה: זמן ההגעה מהשכונה ליעדים שונים בעיר ארוך פי שניים באוטובוס לעומת רכב פרטי

50 אלף תושבים משוועים לשיפור בנושא התחבורה הציבורית: סקר תחבורה שבוצע באחרונה על ידי אנשי המינהל הקהילתי ברמות וארגון צרכני התחבורה הציבורית '15 דקות' מגלה עד כמה קשה מצוקת תושבי שכונת רמות המשתמשים בתחבורה הציבורית דרך קבע.

 




 

לפי ממצאי הסקר, נסיעה באוטובוס מהשכונה לאחד היעדים המבוקשים בעיר – כיכר ספרא, התחנה המרכזית ובעיקר אזור התעשייה גבעת שאול – נמשכת פי שניים מנסיעה לאותם יעדים ברכב פרטי. כך למשל, נסיעה בתחבורה הציבורית מרמות ד לגבעת שאול בשעה שבע בבוקר נמשכת כ-40 דקות לפחות, ולעיתים גם יותר משעה; נסיעה בין שני היעדים ברכב פרטי נמשכת בין 20 דקות ל-35 דקות בלבד. נסיעה אל כיכר ספרא מרמות ד באותה שעה תימשך עד 78 דקות בתחבורה ציבורית, ועד 40 דקות בלבד ברכב פרטי.

על פי ממצאי הסקר, רובן המכריע של הנסיעות היוצאות מהשכונה הוא לשלושת היעדים המרכזיים הללו, וכי גבעת שאול היא היעד המבוקש ביותר: 21 אחוז מתושבי השכונה יוצאים אליה, ו-24 אחוז מהם חוזרים אליה בתחבורה ציבורית. הסקר נערך בחודשים פברואר עד אוגוסט 2017 וכלל כ-350 עונים מכלל רחבי השכונה.

כזכור, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", רבות נכתב ודובר על מצב התחבורה הציבורית בירושלים – הצפיפות הקשה באוטובוסים, התדירות הנמוכה והלא אמינה של קווים שלא יוצאים בזמן ולעתים אף לא יוצאים כלל, על היעדר קווים ישירים מהשכונות לתחנה המרכזית ועושה הרושם שכל הגורמים הרלוונטיים, בראשם משרד התחבורה ואגד, מעודכנים, מכירים את הבעיה ומבטיחים לפעול לשיפור המצב. אך, מו שזה נראה המצב רק הולך ומחריף ומי שסובל מכך הוא הציבור שמשתמש באוטובוסים, ברובם קשישים וקשישות, ילדות וילדים, נערים ונערות ותושבים שאינם מחזיקים בכלי רכב פרטי, בעיקר בשל המעמסה הכלכלית.

 

 

 

בעקבות הממצאים קוראים עורכי הסקר לרשויות לנקוט בכמה צעדים עיקריים: לטפל בבעיות הנוגעות לתפעול הקווים ולשפר את מערך הקווים בשכונה; לייצר קו תחבורה ישיר לאזור התעסוקה גבעת שאול; לדאוג לעצירה של קווי התחבורה הציבוריים היוצאים מגבעת זאב לאורך שדרות גולדה מאיר – עורק תנועה מרכזי בשכונה; ולייצר העדפה לתחבורה ציבורית לאורך אותו ציר, שדרות גולדה מאיר.

יוסי סעידוב, מייסד ארגון 15 דקות, אומר: "מנתוני הסקר עולה שהתחבורה הציבורית בשכונת רמות מנותקת מצורכי התושבים. גבעת שאול והתחנה המרכזית נחשבות ליעדים המבוקשים ביותר, אבל בפועל מרבית התחבורה הציבורית מרמות נוסעת לשכונת גילה, שאליה אין ביקוש כלל. נוסף על כך, הקו שנוסע לתחנה המרכזית סובל מצפיפות איומה ומאמינות לקויה, והוא 'מככב' בקביעות ברשימת הקווים שעליהם מתלוננים הנוסעים בירושלים".

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "מדובר בדוח מגמתי, חובבני ובלתי מקצועי שאינו משקף כלל את המציאות. בשנים האחרונות השקיע משרד התחבורה במערך האוטובוסים של התחבורה הציבורית, כולל בירושלים, תקציבים בהיקפים חסרי תקדים שלא היו כמותם מאז קום המדינה. מדי שנה מושקעים יותר מחצי מיליארד שקלים ברפורמת התעריפים שהוזילה בעשרות אחוזים את תעריפי התחבורה הציבורית בכל הארץ, ואפשרה לראשונה לבצע מעברים חופשיים בין כל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל. בירושלים פועלת כבר כמה שנים הרכבת הקלה, וכבר היום מתבצעות באמצעותה כ-150 אלף נסיעות ביממה והמספר הולך וגדל בהתמדה. בימים אלה החל המשרד בהארכת קווי הרכבת לשלוחות נוספות, בצפונה ובדרומה של ירושלים. במקביל מקודמת רשת של רכבות ומערכות הסעת המונים בכל רחבי העיר".

, תודה על הרשמתך.
עתה אשר את קבלת הדיוור במייל וקבל את הידיעות החמות בעיר למייל שלך
תגיות:
אולי יעניין אותך גם

תגובות

הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר