מג'די עוויסאת, בית הספר אלבכריה (צילומים: פרטי, באדיבות עיריית ירושלים)
מג'די עוויסאת, בית הספר אלבכריה (צילומים: פרטי, באדיבות עיריית ירושלים)

המהפך הטכנולוגי שעושה מנהל בית ספר לחינוך מיוחד בבית חנינא

מג'די עוויסאת, מנהל בית הספר אלבכריה לחינוך מיוחד, מספר על התוכניות לשנה החדשה

פורסם בתאריך: 3.9.17 09:41

מג'די עוויסאת, יליד ג'בל מוכבר, מנהל את בית הספר אלבכריה ב' בבית חנינא, זו השנה החמישית. מדובר על בית ספר מהחינוך המיוחד ל־64 תלמידים ילדים עם נכויות ופיגור בינוני עד עמוק בגילאים 21-6. חלקם לומד בבית הספר עד הצהריים וחלק נשאר עד השעה 18:00. בית הספר נחשב מצטיין בהנגשת טכנולוגיה ששינתה את חייהם של ילדים עם נכויות ופיגור עמוק.



מג'די עוויסאת (צילום: פרטי)

מג'די עוויסאת (צילום: פרטי)

איך שיפרתם את חיי התלמידים?
"התלמידים שלנו מתקשים מבחינה קוגניטיבית ופיזית. בראש ובראשונה אנחנו מלמדים אותם מיומנות יומיומית ועצמאות, בעזרת חלוקת משימות לשלבים קטנים בעזרת פתקים ותמונות. פיתחנו אפליקציה שתעשה את כל העבודה הזאת ותהיה מותאמת אישית לכל ילד. בשוק קיימות כבר אפליקציות כאלה אבל הם לא מותאמות אישית, עבור כל ילד. באפליקציה שפיתחנו הילד או המחנך או ההורים מגדירים את האפליקציה לפי היכולת של הילד. מהצד השני נמצא בעל עסק (למשל רופא שיניים) שיכול להיכנס לאתר ולבחור את השלבים שהילד צריך לעבור, וכשהילד מגיע יש לו את השלבים שהוא צריך לעשות. אנחנו נמצאים בשיא של פיתוח האפליקציה".



בית הספר אלבכריה (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

בית הספר אלבכריה (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

"בתוך בית הספר אנחנו עובדים עם אמצעים חדשניים של תקשורת תומכת חלופית. אנחנו מנסים להגיע אליהם בכל דרך אפשרית, בין אם זה דרך מחשבים, טאבלטים או תנועות עיניים במסך".

מהן המטרות לשנה החדשה?
"להוציא את האפליקציה הזאת. אני מנהל זו השנה החמישית, אבל זה תמיד מרגיש כמו השנה הראשונה. יש כל הזמן הכנות מטורפות במיוחד בחינוך המיוחד. אנחנו עסוקים בארגון הסעות, בקליטת תלמידים חדשים ובאבחון שלהם. זה לא קל לפתוח שנה חדשה גם מבחינת מורים ומערכת השעות, אבל זה מאוד משמח לראות את הילדים מגיעים לבית הספר ביום הראשון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר