אילוסטרציה של כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: רינת אברג'יל)
אילוסטרציה של כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: רינת אברג'יל)

מאות כיתות בעיר לא מתוקצבות על ידי משרד החינוך

חודש לתחילת הלימודים: במהלך דיון בבית המשפט העליון עלה כי משרד החינוך מתקצב בפועל רק בין 10-5 אחוזים מצורכי כיתות הלימוד בירושלים

פורסם בתאריך: 1.8.17 08:55

בית המשפט העליון הנחה ביום ראשון את משרדי החינוך והאוצר והעירייה להתכנס אצל היועמ"ש לממשלה ולהגיש בהקדם תשובה מוסכמת באשר למספר הכיתות החסרות בעיר ותקצובם. ההחלטה ניתנה במסגרת דיון נוסף בבג"ץ בעתירה של ארגון ההורים נגד משרדי האוצר והחינוך בנושא המחסור בכיתות לימוד בירושלים. כזכור בתחילת החודש הביעה עיריית ירושלים את תמיכתה בתגובה שהגישה לעתירת ארגון ההורים.

"המדינה מביאה להפקרה מודעת של תלמידי ישראל ופגיעה של ממש בזכותם לחינוך. משרד החינוך מפנה את העירייה למשרד האוצר שייתן מימון עודף לנושא זה ומשרד האוצר רואה את משרד החינוך כמי שצריך להקצות את הנדרש", הבהירו בעירייה.

 

כיכר ספרא

כיכר ספרא

בעירייה מציינים כי במהלך הדיון הודתה המדינה כי אכן יש מחסור תקציבי וכיתות לא מתוקצבות בירושלים ולא הצליחה לספק תשובות כמה כיתות חסרות וכמה מתוקצבות. במהלך הדיון התברר כי משרד החינוך מתקצב בפועל רק בין 10-5 אחוזים מצורכי כיתות הלימוד בירושלים, וגם עבור כיתות אשר כן הוכרו לתקצוב על ידי משרד החינוך, המשרד אינו מעביר את הכסף לעיריית ירושלים. עיריית ירושלים הבהירה בדיון כי בירושלים חסרות כ- 3,800 כיתות שאינן מתוקצבות.

לאור זאת, קבעו שופטי העליון כי על המדינה להציג בתוך 60 ימים תשובה מסודרת באשר לכתות הכיתות החסרות ואופן תקצובם.

בעיריית ירושלים מוסיפים ואומרים כי "ילדי ירושלים לומדים בתנאים לא תנאים. מאות מוסדות חינוך פועלים בדירות ובמבנים שכורים שאינם מתאימים לייעוד זה, אלפי ילדים בירושלים לומדים בקרוואנים, בתנאי לימוד ירודים ודומה כי מבחינת המדינה 'עולם כמנהגו נוהג'. המדינה מקצה פירורי כיתות ומסתתרת תחת העלאת קשיים ביורוקרטים והתעלמות. המדינה לא מתכחשת לחובתה לממן את הכיתות, אבל בפועל לא מתקצבת והנכונות נותרת כהצהרה בלבד. המדינה מנסה לצמצם את המחסור לא בשטח, אלא בטבלאות ובהידבקות לביורוקרטיה, קריטריונים למיניהם, בידיעה שאינן משקפות את המצב בשטח תוך טאטוא מלוא חומרת הבעיה מתחת לשטיח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר