שמורת טבע עינות צוקים (צילומים: דורון ניסים)
שמורת טבע עינות צוקים (צילומים: דורון ניסים)

ימי שבת בשמורת טבע עינות צוקים: סיורי צפרות וטבע

בשמורת הטבע שבצפון ים המלח מזמינים את המשפחות הירושלמיות לסיורי שבת למפגש עם ציפורים ובעלי חיים נוספים שפוקדים את המקום

פורסם בתאריך: 8.11.17 21:02

מזג האוויר הקריר שהגיע השבוע לירושלים, מזמין טיול במקומות חמים יותר. אחד כזה, שנמצא במרחק לא גדול מהעיר, הוא שמורת טבע עינות צוקים, שבצפון ים המלח. בשמורה בריכות קסומות וצמחייה שופעת, עם נוף יפהפה של נווה מדבר.

בימי שבת של חודש נובמבר מזמינה רשות הטבע והגנים את הקהל הרחב להדרכה בשמורת הטבע בשיאה של עונת הנדידה, בזמן שנווה המדבר מתעורר לחיים לקול הציפורים שעוצרות במקום בדרכן לאפריקה.

 

 

במסגרת הסיור יצאו המטיילים לפגוש את בעלי החיים בשמורה, לראות את התופעות הגיאולוגיות של האזור ולשמוע על נסיגת ים המלח. באזור השמורה נסוג קו החוף יותר מקילומטר בעקבות התייבשות ים המלח. בשל סכנת הבולענים ואי יציבות הקרקע, אי אפשר להגיע לחוף הים עצמו, אך אפשר לצפות בו מרחוק ולהתרשם מהשינויים הגדולים שחלו במרחב בעשרות השנים האחרונות.

שמורת טבע עינות צוקים (צילום: דורון ניסים)

שמורת טבע עינות צוקים (צילום: דורון ניסים)

בנוסף יתקיים סיור מיוחד המלווה בהדרכה על טכניקות הצילום בסמארטפון. בסיור יילמדו שיטות הצילום הייחודיות לצילומים בטבע, היות וצילום מסוג זה דורש מיומנויות אחרות וכל זאת על מנת להנציח את החוויה בצורה יותר מקצועית ולהשאיר מזכרת מהסיור. הסיור המיוחד ייערך ב"שמורה החבויה" – חלקה הדרומי של השמורה. באזור זה נובעים עינות צוקים, והוסדר בו מסלול הליכה בין בריכות מים צלולים וצמחייה שופעת. הכניסה לחלק זה של השמורה מתאפשרת לקבוצות בליווי מדריך בלבד. חובה להגיע עם מצלמות אישיות ומומלץ להביא משקפת.

שמורת טבע עינות צוקים. ימי שבת, 11.11, 18.11, 25.11. 29-15 שקל (חינם למנויי מטמון). בהרשמה מראש בטלפון 3639*.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר