הבניינים ברחוב לנקין, רטיבות בחדר המדרגות (צילומים: פרטי)
הבניינים ברחוב לנקין, רטיבות בחדר המדרגות (צילומים: פרטי)

קריית מוריה: דיירים תובעים חברת בנייה בגין ליקויים

מהנדס מטעם הדיירים, שתובעים מחברת נווה גד 156,539 שקלים, חשף כי בבניין ישנם ליקויים מסכני חיים. בכתב הגנה שהגישה החברה היא דוחה את כל הטענות

פורסם בתאריך: 9.1.18 19:33

27 דיירי בניין מגורים, בן 8 קומות ברחוב לנקין בירושלים תובעים 156,539 שקלים מחברת הבנייה נווה גד ופיתוח בע"מ עבור תיקון ליקויי בנייה ברכוש המשותף של הבניין, שעל פי דו"ח בדיקה שביצע מהנדס מטעמם של הדיירים נחשבים למסכני חיים.

הדיירים טוענים בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד עמנואל ויזר כי החברה התחייבה לתקן את הליקויים בהתאם לממצאי המהנדס מטעמם, אולם עד היום הדבר לא נעשה. בין הליקויים שנתגלו: סכנת מעידה בכניסה למחסנים בקומה השנייה, שיפוע חריג ובלתי רגיל בגרם המדרגות מקומה 2 לקומה 3 שעלול לגרום לסכנת מעידה, חורי הניקוז בקירות תמך הסגורים בבטון ועקב כך נגרם עומס רב לקירות, מספר מדרגות שאינן בגובה אחיד, סדקים רבים שהתגלו ברצפת הבטון, בליטות וחורים בבטון של שלוש הקומות של החניון, סדקים בלוחות אבן מעל כניסה לבניין ובאריחי הריצוף, גובה שונה במדרגות היורדות לקומת הכניסה, מדרגות רבות סדוקות שנמרח דבק על גבי הסדקים בהן, רטיבות חודרת לחדר המדרגות ולדירות מגורים בבניין, צבע מתקלף בפרגולת המתכת בגג, ועוד.

בכתב התביעה נכתב כי בסוף דצמבר 2014 הודיעה נוה גד כי תבצע יחד עם חברת מליבו, שהתביעה נגדה נמחקה מכתב התביעה בשל צו הקפאת הליכים שהוצא נגדה, את התיקונים – בהתאם לממצאי המהנדס מטעמן ולא על פי המומחה מטעם הדיירים, אך "על אף התחייבות הנ"ל, עד היום לא ביצעו הנתבעות את התיקונים – אף לא את אלו שהמהנדס מטעמן הכיר בהם ושחלקם מסכנים חיי אדם. הגשמים האחרונים כבר גרמו לנזילות מים, וחדירת מים ופגעי מזג האוור מגדילים את הסיכון לנשירת לוחות אבן מקיר הבניין. עו"ד ויזר, המתמחה בנדל"ן ובתמ"א 38: "התעלמותן של הנתבעות מהחובות המוטלות עליהן על פי חוק ומהסכנה הנשקפת לחיי אדם כתוצאה מליקויי הבנייה, כמו גם העובדה כי במשך שנה תמימה מתחמקות הנתבעות מלתקן את הליקויים עליהם הצביע המהנדס שביצע את הבדיקות מטעמן, מוכיחים כי הנתבעות פועלות בחוסר תום לב ולתובעת אין כל אמון ברצונן של הנתבעות או ביכולתן לבצע את התיקונים בצורה טובה".

 

המהנדס שהכין את הדוח ציין כי חדירת רטיבות גורמת לבלאי מואץ למבנה ולנזקים לרכבים, ולכן "על מנת לפתור את בעיית הרטיבות יש לזמן קבלן איטום מיומן לאיטום משטחים עם ריצוף וגינון מעל החניונים", שעלות בדיקתו ועבודתו מוערכת ב-70,000 שקלים. המהנדס אף התריע על סכנת מעידה ופציעה הקיימת בשל מספר מדרגות שאינן בגובה אחיד – בניגוד לדרישות תקנות התכנון והבנייה, ועל סכנת מעידה הקיימת בשל שיפוע חריג ובלתי אחיד מקומה 2 לקומה 3. המהנדס העריך כי העלות הכוללת של תיקון ליקויי הבנייה הבטיחותיים היא 156,539 שקלים, כאשר עלות התיקונים בחניונים התת קרקעיים היא 12,000 שקלים, תיקון גרמי המדרגות – 6,800 שקלים, תיקון הריצוף – 9,000 שקלים, ועלות תיקון גג המבנה – 19,000 שקלים.

חברת הבנייה נוה גד בניין ופיתוח בע"מ טענה בכתב ההגנה, בין היתר, כי "החברה בנתה באמצעות חברת מליבו בניה בע"מ את פרויקט המגורים נשוא תביעה זו בטיב ובאיכות גבוהים ביותר" וכי "נציגות דיירי הפרויקט בחרה לזרוק את כספה לצורך הכנת חוות דעת מוטה, מנופחת וחסרת בסיס בניסיון בלתי מוצדק להוציא עוד ועוד כספים מהנתבעת, תוך שהנציגות מתייחסת אליה 'ככיס עמוק' ודורשת ממנה לבצע תיקונים הנובעים מבלאי סביר כתוצאה משימוש יומיומי ורגיל בבית מגורים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר