(צילומים: חזי חוג'סטה, סטודיו אייקיו)
(צילומים: חזי חוג'סטה, סטודיו אייקיו)

שחקן חדש בשוק ההתחדשות העירונית בירושלים

שישה שותפים בתחום ההתחדשות העירונית באים לבנות בירושלים, אחד מהם - עמי כחלון: "אנחנו בין היזמים הגדולים בפינוי-בינוי. יש לנו כ-40 פרויקטים שונים ברחבי הארץ"

פורסם בתאריך: 21.8.17 13:22

שחקן חדש מצטרף לשוק ההתחדשות העירונית בירושלים – "החברה להתחדשות עירונית בירושלים" נפתחה לאחרונה בבעלות משותפת של אנשי העסקים שלום גריבה, עקיבא זוריבין, לוי קושניר, דני שפירא, טל גולדשטיין ועמי כחלון. ששת השותפים מפעילים חברות ותיקות שפועלות בתחום בכל הארץ וגם בירושלים, ויחד הם פתחו חברה נוספת שתתמקד בהתחדשות עירונית בירושלים.



 

עמי כחלון, המתגורר בקרית אונו, מנכ"ל משותף מספר על תוכניות החברה לצלוח את התחרות הקשה בתחום: "תחרות היא תמיד מבורכת, כי בסופו של תהליך התחרות נותנת לדייר תמורות יותר טובות. יש לנו ניסיון מוכח. אנחנו בין היזמים הגדולים בארץ בפינוי-בינוי. יש לנו כ-40 פרויקטים שונים ברחבי הארץ עם כ-6,000 יחידות דיור. יש לנו התמחות של התחדשות עירונית. היתרון הגדול שכל דייר יכול לקבל את הטלפון שלי כבעלים של החברה, אני לא רואה יזמים אחרים שמסוגלים לעשות את זה. כולל אם אני צריך לשתות כוס קפה עם דייר בעשר בלילה בביתו. יש לנו ניסיון בשוק הישראלי ויש קבלות לכל מה שאני אומר".

 


מתחם שנלר (צילום: סטודיו אייקיו)

מתחם שנלר (צילום: סטודיו אייקיו)


 

לאחרונה העירייה יצאה בהצהרות בנוגע להקמת מחלקה ייעודית לתמ"א 38. האם אתה רואה שיפור בהתנהלות מול העירייה?

"כן. אני חושב שעיריית ירושלים השכילה לעשות, כמו רשויות אחרות, לבנות תכנית מתאר ידועה מראש איפה יש פינוי בינוי, באיזה מקומות אפשר לעשות פינוי בינוי מואץ, ואיפה פחות. זה עושה סדר ועיריית ירושלים שינתה פאזה חיובית לגבי התחדשות עירונית. עכשיו הכל תלוי בדיירים שישכילו לבחור. בפרויקט של התחדשות עירונית יש הרבה בעיות. בהתחלה בכלל לא מדובר על פרויקט נדל"ני, אלא יותר חברתי על מנת  לרכז ולחבר את כולם. צריך לנסות לקשור את כל הקובייה ההונגרית הזאת על מנת שבסופו של יום הפרויקט יעמוד בית".

 


עמי כחלון (צילום: דודו אזולאי)

עמי כחלון (צילום: דודו אזולאי)


 

האם יש לכם מגמה לבנות דירות קטנות יותר לטובת זוגות צעירים?

"חד משמעית כן. אנחנו עושים את זה, יש חוזר מנכ"ל שדורש אחוז מסוים של דירות קטנות".

מה התוכניות שלכם בירושלים?

"אנחנו הולכים לפי כיוון העירייה. ברגע שהעירייה שולחת אזורים של התחדשות עירונית אז מן הסתם אנחנו רוצים להגיע לכל מקום. כבר עכשיו יש לנו מספר פרויקטים בקנה".

באיזה שכונות?

"אני רוצה קודם כל לסגור את החוזים ואז להגיד כי לא כולם עובדים בהגינות, ואז יכולים לבוא ולהפריע".

מה יהיו מחירי הדירות?

"התהליך שמדינת ישראל דוחפת לכיוון מחיר למשתכן הוא מצוין, אבל הוא עדיין לא יסגור את ה-200 אלף יחידות דיור שחסרות במדינה. הפרויקט יכול לסגור 50 אלף ואז נצטרך לבנות עוד 150 אלף. אני מתפלל שהמחירים ייעצרו, או שלפחות לא יעלו. במקומות מסוימים בערים שכולם רוצים לגור המחירים יעמדו כי כולם רוצים לגור בירושלים.

 


ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)


 

בין שאר הפרויקטים שבנו חלק מהשותפים בעבר – פרויקט רמות מירסקי, מיזם הנדל"ן במתחם שנלר בעיר ומצפה רמות. "כאן בירושלים", מדגיש כחלון, "מדובר על תוספת של אלפי יחידות. זה אומר שסוף סוף יהיה היצע למכור דירות. כי אם יבנו ארבעה פרויקטים בבת אחת, כל יזם ירצה למכור ראשון. עיריית ירושלים מתחילה תהליך מבורך. אני מאמין שבעוד שנה- שנתיים תושבי ירושלים יתעוררו לבשורה חדשה בעולם הבנייה בירושלים. היתרון של ההתחדשות העירונית הוא גדול – דיירים מקבלים דיור נגיש, גדול ואיכותי, ואז הם לא צריכים לשפר דיור ובסופו של תהליך אתה מוריד את האנשים האלה ממעגל רוכשי הדירות".

 


פרויקט רמות מירסקי (צילום הדמיה: אלי קובין)

פרויקט רמות מירסקי (צילום הדמיה: אלי קובין)


 

ומה לגבי השטחים המשלימים של ההתחדשות העירונית – לצד אלפי יחידות דיור יש לבנות חניות, כבישים, מוסדות לימוד ועוד. התשתיות בשכונות הישנות לא תמיד מתאימות לפרויקטים של התחדשות עירונית.

"העירייה דואגת לתשתיות. אנחנו מספקים חניונים תת קרקעיים. ברגע שהורסים בניין ישן ובונים אחד חדש, חובה לבנות חניון תת קרקעי, ולמעלה צריך לבנות גינות וגני ילדים – ירוק. ההתחדשות העירונית לוקחת בניין שהוא סלאמס, שיכול ליפול במלחמה או ברעידת אדמה ובונה תחתיו בניין חדש. במקביל, הרשות המקומית עורכת תוכנית להקמת גני ילדים בשטחים החומים".

 

מצפה רמות (צילום: חזי חוג'סטה)

מצפה רמות (צילום: חזי חוג'סטה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר