הדמית הקו הכחול של הרכבת הקלה בעמק רפאים (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)
הדמית הקו הכחול של הרכבת הקלה בעמק רפאים (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

הרכבת הקלה: תוכנית הקו הכחול אושרה למעט המקטע בעמק רפאים

לאחר פשרה שהושגה בין שר התחבורה ישראל כץ לסגן ראש העיר מאיר תורג'מן, אושרה התוכנית למעט המקטע שבמחלוקת, לגביו ייבחנו חלופות בשלושת החודשים הקרובים

פורסם בתאריך: 24.10.17 16:33

השבוע אושרה תוכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה למעט המקטע של רחוב עמק רפאים, אשר לגביו הוחלט כי בשלושת החודשים הקרובים ייבחנו החלופות אשר אותן הציעו תושבי המושבה הגרמנית אשר מתנגדים למעבר הרכבת על רחוב עמק רפאים.

המתווה שאושר התאפשר הודות לסיכום אליו הגיעו שר התחבורה ישראל כץ וסגן ראש העיר מאיר תורג'מן, מחזיק תיק התכנון במועצת העירייה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. הפשרה הזו מגיעה על רקע המאבק העיקש שמנהלים חלק מתושבי עמק רפאים והמושבה הגרמנית כנגד התוואי המוצע בעמק רפאים.

מפת הקו הכחול של הרכבת הקלה בעמק רפאים (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

מפת הקו הכחול של הרכבת הקלה בעמק רפאים (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

כזכור, מעבר קו הרכבת בעמק רפאים, כפי שפורסם ב"כל העיר", עורר בשנה האחרונה סערה גדולה שמפלגת את התושבים למחנות, כשהמאבק מלווה באמוציות והתכתשויות בזירות השונות, דיונים, ישיבות ואף בקבוצות הפייסבוק השונות.

כידוע, הקו הכחול של הרכבת הקלה צפוי לחבר את העיר מצפון לדרום בין השכונות רמות לגילה, עלות הפרויקט נאמדת בכשמונה מיליארד שקלים ואורך תוואי הקו הינו 23 ק"מ, שבהן יהיו 42 תחנות. הצפי לתחילת העבודות הינו בשנת 2020, כאשר המועד המתוכנן להפעלת הקו הכחול הינו שנת 2025.

תוואי המאבק מתייחס לרחוב עמק רפאים שאורכו כ-1,200 מטרים בלבד ובשל כך עוכבו האישורים בוועדות התכנון השונות. השבוע, כאמור, הודות לפשרה עליה סיכמו שר התחבורה כץ וסגן ראש העיר תורג'מן, אישרה הוועדה את התוכנית למעט המקטע שמעורר התנגדות, אשר לגביו הוחלט לבחון את החלופות שהוגשו על ידי התושבים.

 

בישיבת הוועדה המחוזית השבוע חשפו המתנגדים בדיקת היתכנות למעבר הרכבת הקלה במינהור במקום ברחוב עצמו, שבו קבעו שבעה מומחים מהארץ ומהעולם כי אפשר להעביר את המקטע במנהרה וכי השפעת התוכנית שהוגשה על ידי צוות אב לתחבורה על המסחר בעמק רפאים, עלויות זמן הנסיעה, בעיות הולכי הרגל סכנה לחיי התושבים והיעדר תחבורה ציבורית, משך הביצוע ומפגעיו יהפכו את הקטע הזה בקו הכחול לחולייה החלשה במערך הרכבות בירושלים ויגרם מכך נזק לדורות, בעוד שמינהור מתחת לרחוב הרכבת הוא האופציה הראויה, זולה, שפויה ביחס לעלויות.

מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

המסקנות אליהן הגיעו המומחים הן כי "המנהור היא האופציה העדיפה, יש למתן את התנועה בעמק רפאים והתוכנית שהוגשה על ידי צוות אב לתחבורה לא התחשבה בעלויות עקיפות שיתווספו לעלות הקמת הרכבת כגון פיצויים ונזקים שיבואו מכספי הציבור".

מהוועדה המחוזית ירושלים נמסר: "טרם נתקבלה החלטה בנושא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דובי

    הסוחרים מהלכים אימים על מקבלי ההחלטות. רכבת קלה בפרספקטיבה רחבה, כמו בהרבה מקומות בעולם, תורמת ונעימה לציבור הרחב.
    מדובר באינטרס צר של סוחרים ומעט בעלי בתים שיפגעו בתקופת הבניה. המנהור רעיון אווילי מעין טלאי חשוך חסר אור ואויר,ועד לפורענות.

  2. י

    בושה וחרפה שנכנעו…
    מדובר על קומץ אנשים שמונעים מכל העיר רכבת מודרנית
    וזה רק ישפר את עמק רפאים הגוסס…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר