סופג ביקורת מבית - בני בן זקן, מאמן בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון)
סופג ביקורת מבית - בני בן זקן, מאמן בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

בבית"ר טוענים: "לא מרגישים שיש מאמן, בני נבלע בין השחקנים"

ההידרדרות במעמד המאמן בבית"ר והביקורת של שחקנים וגורמים בבית"ר כלפי בן זקן נמשכות. "האימונים לפני היציאה לפגרה היו בושה וחרפה"

פורסם בתאריך: 11.10.17 12:11

לאחר שבשבוע שעבר ספגה בית"ר ירושלים את הפסדה הראשון העונה בליגה, 3:2 לבני סכנין, מאמן הקבוצה הטרי בני בן זקן, שלו היה זה המשחק הראשון על הקווים של הקבוצה בצהוב-שחור, סופג אש מכיוון שחקני הקבוצה וגורמים במועדון.

כזכור, התבטא בן זקן אחרי המשחק בנושא ספסולו של בוריס קליימן וטען: "הגעתי לקבוצה אחרי ההחלטה לספסל את קליימן, אבל אני חלק מאלה שאישרו אותה".

"בני עשה טעות גדולה כשאמר שלא היתה לו מילה בעניין הזה", טוען גורם בקבוצה בשיחה עם "ספורט כל העיר". "ההחלטה נקבעה לפני שהוא בא, הרי אם הוא לא הסכים עם ההחלטה הזאת הוא היה יכול לשנות אותה. הוא פשוט היה צריך לשתוק ולא להגיד את מה שאמר, כי זה פגע בו מקצועית והראה שהוא לא באמת קובע".

תהייה נוספת שעלתה סביב הגעתו של בן זקן לבית"ר נוגעת למעמדו של גיל לבנדה, שחזר לעמדת עוזר המאמן, ולאופי היחסים בין השניים. על פי גורמים שונים בבית וגן יש שיתוף פעולה מצוין בין בן זקן ללבנדה, ללא אגו, והמאמן נותן לעוזרו כבוד מקצועי ואף מתייעץ עימו מקצועית במקרים רבים.

בן זקן הוא, כידוע, המאמן הרביעי במספר שמעביר את האימונים בבית וגן בחודשיים האחרונים, לאחר שרון מימר, לבנדה ואלי כהן. לא מעט ביקורות, מתוך בית וגן, נשמעו בעקבות המינוי, והמבקרים עודם בשלהם: "בני דומיננטי פחות ואסרטיבי פחות. אתה לא מרגיש שיש מאמן", טוען גורם במועדון. "הוא נבלע בין השחקנים. אסור לשכוח שהוא גם מאוד צעיר, בסך הכול בן 34. יש בסגל שחקנים בגיל שלו או גדולים ממנו, וכולם מרגישים זאת".

סוגיה נוספת שאיתה מתמודד בן זקן מרגע הגעתו לקבוצה היא חדר ההלבשה של בית"ר ירושלים, שמתאפיין באגו גדול ובשחקנים מתוסכלים שלא קיבלו מספיק דקות, לטענתם, מתחילת העונה. הדגש הוא על חן דילמוני, אמיר עגייב (ששיחק רק פעם אחת העונה, מול מכבי תל אביב), יעקב בריהון וציון צמח.


בן זקן הוא העוזר שלו? אלי טביב (צילום שרון בוקוב)

בן זקן הוא העוזר שלו? אלי טביב (צילום שרון בוקוב)


שחקן בקבוצה מתייחס לכך וטוען: "יש שחקנים שמתוסכלים כי אין מאמן, והם יודעים שלא משנה מה הם יעשו באימונים – המאמן לא קובע כלום. זה לא משנה אם תריב איתו, תקלל אותו או לא תקלל אותו, תהיה טוב או לא. מי שקובע זה אלי טביב, החילופים שמתבצעים במהלך המשחק הם חילופים מהבית".

"הבעיה אצלנו היא שלא משנה איזה מאמן יבוא, שום דבר לא ישתנה", מדבר שחקן אחר על חילופי המאמנים הרבים שנעשו בחודשיים האחרונים. "כל עוד אין מאמן סמכותי כמו אלי כהן, שיכול להעיף שחקנים קיבינימאט, זה לא ישתנה. שחקנים באים לאימון ורואים את בני בן זקן, את גילי לבנדה או את מי שזה לא יהיה, ואומרים: 'בסדר, הוא לא יגיד לי כלום גם אם אני אעשה לו דווקא באימון'. אף אחד לא מתאמן בצורה רצינית".

אותו שחקן מתייחס גם למעמדם של השחקנים המתוסכלים ומציין: "השחקנים שיושבים על הספסל או ביציע יודעים שאין להם מה להשקיע יותר מדי כי מי שבאמת מחליט את ההרכב לא נמצא באימונים, וכך יוצא שהאימונים שהיו לנו לפני היציאה לפגרה היו בושה וחרפה".

שחקן אחר טוען כי "בני הגיע לבית"ר על תקן העוזר של אלי טביב ובשיחות סגורות של השחקנים זה מדובר. אני יודע שיש שחקנים שגם פנו לאלי טביב בנושא ואמרו לו שזה לא נראה טוב, שיש הרגשה שהחילופים ידועים עוד לפני שריקת הפתיחה. בני לא אסרטיבי וזה בא לידי ביטוי גם באימונים וככה יהיה קשה להצליח".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר