גלי עטרי (צילום: אוהד רומנו)
גלי עטרי (צילום: אוהד רומנו)

"הקהל הירושלמי נלהב וקשוב ומשתף פעולה. כיף גדול להופיע בפניו"

נסיך החלומות בזאפה: גלי עטרי מגיעה לעיר עם מופע שכולל להיטים מ־40 שנות קריירה עשירה

פורסם בתאריך: 2.12.17 19:16

ביום רביעי הקרוב, 6.12, תגיע גלי עטרי לזאפה למופע "דרך ארוכה", שיהיה הראשון מתוך שלושה שיתקיימו החודש בירושלים, שיכלול את מיטב הלהיטים שלה מ־40 שנות קריירה. "אני שמחה מאוד", היא אומרת, "בפעמים שהגעתי לאחרונה לזאפה היה נפלא והקהל היה נהדר. הפעם אני מגיעה עם שבעה נגנים וזמרת ליווי. נעשה כיף".

עטרי מספרת שבשנים האחרונות מלבד סופי שבוע שהיא מבלה בעיר מדי פעם, היא מגיעה לירושלים בעיקר להופעות. "אני אוהבת להסתובב בשוק", היא אומרת, "חבל שאי אפשר ללכת לעיר העתיקה, כמו פעם. אני מקווה שניכנס לכיוון טוב ושנוכל שוב לטייל בעיר העתיקה בשקט. אני מקווה שזה יהיה אפשרי".



 

איך את מתרשמת מהקהל הירושלמי בהופעות שלך בעיר?

"לאורך השנים אני שומעת אנשים שמגדירים את הקהל בירושלים וגם בחיפה כ'קהל קר', כלומר ככזה שנהנה בשקט, או בדרכו שלו. אני מוכרחה לומר שבהופעות זאפה אני מגלה שזה אחרת לגמרי – הקהל הירושלמי נלהב וקשוב ומשתף פעולה. כיף גדול להופיע בפניו".

גלי עטרי (צילום: שירלי אופטובסקי)

גלי עטרי (צילום: שירלי אופטובסקי)

מה טווח הגילאים במופעים שלך?

"אני כל פעם מתפלאת מחדש שהקהל כולל מלא-מלא צעירים. יש גם אנשים מבוגרים וגילאי ביניים. בקיצור, הכל מהכל".

אחרי 40 שנות קריירה מפוארת, לא ממש צריך להציג את עטרי, מהזמרות האיקוניות בתרבות הישראלית. מאז "יש לך שמש", שעמו ייצגה את ישראל בתחרות זמר בטוקיו, היא הוציאה עשרות להיטים: "נסיך החלומות" (ולנטינו), "הללויה" (עמו זכתה באירוויזיון יחד עם להקת חלב ודבש), "סוף העונה", "אין לי ארץ אחרת", "נפאל", "חזקה מהרוח" והרשימה עוד ארוכה. עם כל ההצלחה, עדיין הגיעה למה שנחשב הישג נוסף בשנים האחרונות: מופע בקיסריה, שקרה בעקבות האלבום “אהבה למרחקים ארוכים” אשר יצא בשנת 2015.

"עם השנים אני עדיין מנסה להיות רלוונטית, גם מול עצמי", היא מנסה להסביר איך הצליחה כל השנים להוציא שירים שזכו להצלחה, “הטעם שלי השתנה במהלך הזמן ותמיד הרגשתי שאם שיר רלוונטי לי, הוא רלוונטי גם לאחרים. אני צריכה להתרגש מהשירים. רובנו דומנו בקשת הרגשות שמפעילים אותנו. אני גדלה עם השנים ודברים משתנים אצלי ובמציאות סביבי ואני מתאימה את עצמי אליה. מצד אחד אני מנסה להמציא את עצמי מחדש כל פעם, ומצד שני אני מתמידה עם הדרך שלי".

יש לך גם קהל נאמן שהולך איתך.

"יש קהל להמון זמרים. כל אחד והטעם שלו. לי יש את הקהל שלי לאורך השנים, שזה מרגש מאוד. גם באלבום שלי 'אהבה למרחקים ארוכים' אני מתייחסת גם לזוגיות של שנים וגם לקריירה הארוכה. אהבת הקהל היא גם אהבה למרחקים ארוכים. אני נרגשת מזה מאוד ואוהבת את זה. אני שמחה שבורכתי בזה שיש לי קהל נאמן. זה מחמם לי את הלב לעשות טוב לאנשים. לפעמים אנשים אומרים דברים כמו 'השיר שלך חיזק אותי בתקופה קשה' אז אם אני מצליחה להשפיע לטובה על אדם אחר, זה הגמול הכי שווה שיש".

 

את מרגישה שהקהל רוצה לשמוע את השירים של פעם ואין לו סבלנות לחידושים?

"אני חושבת שתמיד בכל דור בתקופה מסוימת מחפשים נוסטלגיה, ויש משהו בסנטימנטלי, בהתרפקות על העבר, כשמדובר בסיטואציות נעימות וטובות. יש ממש שירים שמזכירים לאנשים חוויות ונקודות מפנה בחיים שלהם".

תרבות בירושלים – לכל האירועים

ומה דעתך על הדור הצעיר של המוזיקאים והמוזיקה הישראלית של היום?

"בשנים האחרונות זו הפעם הראשונה שאני ממש חשה בהבדל, שיש פה דור חדש. עד לפני כמה שנים כל פעם פרץ איזה זמר או זמרת או להקה ולא לזה שורשים והדברים לא העמיקו אלא חלפו. בשנים האחרונות ממש מתהווה רשימה חדשה של יוצרים וזמרים, וזה בעיני מבורך. הפרחים פורחים והם מתחלפים. יש עלים חדשים, ואני בעד. אני לא מרגישה שמישהו נושף בעורפי. זמני כצעירה היה, ואני ממשיכה להינות ממה שאני עושה וזה נחמד להקשיב ולראות הדימניקה של החיים".

מי האמנים הצעירים האהובים עליך?

"את עומר אדם אני נורא אוהבת כבר שנים. רציתי שהוא יהיה אורח שלי בקיסריה ואיכשהו זה לא צלח. אני אוהבת מאוד לשמוע אותו. יש זמרות מעניינות כמו יובל דיין. יש בהחלט על מה לדבר".

עומר אדם (צילום: פיני סלוק)

עומר אדם (צילום: פיני סלוק)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר